Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Zapuść wąsy w listopadzie i walcz z nowotworami

 Sylwia Stachura
29.11.2018 15:19
Zapuść wąsy w listopadzie i walcz z nowotworami
Zapuść wąsy w listopadzie i walcz z nowotworami (Źródło: materiały prasowe)

Movember – pod tą nazwą wystartowała akcja promująca profilaktykę nowotworową wśród mężczyzn. Każdy facet może być jej częścią – wystarczy w listopadzie zapuścić wąsy. To sposób, aby wywołać dyskusję na temat raka jądra oraz prostaty i w ten sposób zachęcać do badań profilaktycznych.

1. Wąsy w słusznej sprawie

Movember to nazwa, która powstała z połączenia dwóch angielskich słów: moustache (wąsy) i november (listopad). To międzynarodowy ruch, który każdego roku właśnie w listopadzie zachęca mężczyzn do zadbania o zdrowie. Pomysł na zapuszczanie wąsów w słusznej sprawie narodził się w 2003 roku w Australii. Obecnie akcja jest popularna na całym świecie.

Dlaczego wąsy? Mężczyzna zapuszczający zarost pod nosem na pewno spotka się z zainteresowaniem wśród swoich kolegów, rodziny i współpracowników. To główny cel kampanii – sprowokować do mówienia o raku jąder oraz prostaty.

Każdy mężczyzna może zostać ambasadorem akcji.

Zobacz film: "Rak jądra"

– Najważniejszy w całej akcji Movember jesteś ty. Twój wąs będzie sprawiał, że inni faceci zaczną pytać o ideę Movember i przesłanie całej kampanii. Ty będziesz im opowiadać o historii ruchu na świecie oraz o badaniu jąder i prostaty – zachęcają organizatorzy na stronie internetowej akcji.

2. Męskie nowotwory

Dzięki wiedzy na temat profilaktyki można uratować życie wielu mężczyznom. Szacuje się, że 92 proc. wcześnie wykrytych przypadków raka jąder jest całkowicie wyleczalnych. Liczy się jednak czas – im wcześniej dojdzie do diagnozy, tym większe szanse na skuteczną terapię.

Na raka jądra najczęściej chorują młodzi mężczyźni między 14. a 35. rokiem życia. Jakie są pierwsze objawy? Niepokój powinny wzbudzić wszelkie guzki, płyn w mosznie oraz ból jąder lub podbrzusza. Profilaktyka nie jest skomplikowana – wystarczy raz w miesiącu, po ciepłym prysznicu, wykonać samobadanie jąder.

Rak prostaty to najczęściej występujący nowotwór u mężczyzn. W grupie ryzyka są panowie po 50. roku życia. Wczesne rozpoznanie daje duże szanse na skuteczne leczenie. Mężczyźni powinni więc zwrócić uwagę na pierwsze symptomy choroby, takie jak ból podczas oddawania moczu czy konieczność częstych wizyt w łazience. Jeśli występują takie objawy – czas na wizytę u lekarza.

3. Movember w trosce o męskie zdrowie

W ramach akcji Movember organizowane są spotkania, w trakcie których można dowiedzieć się więcej o profilaktyce nowotworowej. Odbywają się w barbershopach w całej Polsce – przy okazji można więc przystrzyc wąsy.

Jedną z największych atrakcji całej akcji jest „Bieg dla jaj”, który odbędzie się w niedzielę, 8 listopada w Katowicach na dystansie 10 kilometrów.

Jak jeszcze włączyć się do akcji? Zapuść wąsy i wrzuć zdjęcie na Instagram – nie zapomnij o #MovemberPL. Przekonaj znajomych, że warto dbać o zdrowie.

Szczegółowe informacje o akcji dostępne są na stronie internetowej oraz profilu na Facebooku.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze