Dieta dla kobiety

Osobom planującym wszystko z góry, łatwiej będzie schudnąć, gdy wyznaczą sobie cel, do którego będą dążyć. Diety, które prowadzą do szybkiej utraty masy ciała w krótkim czasie nie powinny być w ogóle brane pod uwagę. W diecie dla kobiety sprawdzą się za to zasady zdrowego odżywiania, wymagające zaangażowania, silnej woli i zgody na wyrzeczenia. Dieta dla kobiety to dieta odchudzająca o jasno określonym, realistycznym celu i równocześnie zdrowa dieta, pozwalająca na dużą aktywność w ciągu dnia.

1. Jak sobie radzić z głodem podczas stosowania diety?

Podczas prowadzenia diety odchudzającej organizm może domagać się „starego” jedzenia i wysyłać nam sygnał, że jest głodny. Trzeba go wtedy oszukać. Najlepiej nadadzą się do tego takie produkty jak:

Zobacz film: "Jedz to, co kochasz i chudnij"

  • łyżka otrąb owsianych lub pszennych z 4-5 łyżkami maślanki lub soku warzywnego,
  • średnia marchewka/pół kalarepki/marchewka utarta z połówką jabłka,
  • kromka chrupkiego pieczywa, popita szklanką wody mineralnej,
  • mały ogórek (surowy lub kiszony)/plaster chudego białego sera.

Pamiętać należy, że podstawą w zdrowej diecie odchudzającej są warzywa i owoce. Trzeba jednak uważać na te ostatnie, ponieważ niektóre z nich mogą zawierać sporo kalorii (np. banany, awokado, orzechy oraz owoce suszone). Mięso ryb jest zdrowsze niż inne rodzaje mięsa. Ma wiele składników odżywczych i niewielką ilość kalorii.

Czytaj więcej

2. Przykładowy jadłospis diety dla kobiet

  • Dzień 1

Śniadanie: 1 szklanka mleka (0,5% tłuszczu) z 2 łyżkami muesli, średnie jabłko, kawa lub herbata.

Drugie śniadanie: 1 pomarańcza.

Obiad: pulpet z mielonego mięsa indyka, przyprawiony pieprzem, solą i gałką muszkatołową, sałatka z 3 pomidorów i 1/2 cebuli, 2 plasterki chudego białego sera, szklanka soku pomidorowego.

Kolacja: kromka pieczywa chrupkiego, przyprawiona czosnkiem sałatka z plastra chudej szynki i z kiszonego ogórka.

  • Dzień 2

Śniadanie: szklanka mleka (0,5%) lub jogurtu (0%) zmiksowana z 1/2 szklanki truskawek (mogą być mrożone), kawa albo herbata.

Drugie śniadanie: cienka kromka chleba razowego, 1/2 pomidora, plasterek polędwicy drobiowej.

Obiad: mała pierś kurczaka przyprawiona bazylią, podsmażona na łyżce oliwy i podduszona, gotowane warzywa: szklanka brokułów, szklanka fasolki szparagowej, szklanka kalafiora (mogą być mrożone), szklanka soku wielowarzywnego.

Kolacja: 2 łyżki ugotowanego ryżu, sałatka z 1/2 małej wędzonej makreli, łyżki natki i kukurydzy, przyprawiona sokiem cytrynowym.

  • Dzień 3

Śniadanie: kromka grahama, mały kiszony ogórek, plasterek chudej szynki, kawa lub herbata.

Drugie śniadanie: 1/2 grejpfruta.

Obiad: 3/4 szklanki ugotowanego na sypko ryżu, jajko sadzone usmażone na łyżce oliwy, sałatka z 2 pomidorów i 3 liści sałaty przyprawiona sokiem cytrynowym lub surówka z garści kiszonej kapusty, natki pietruszki i ćwiartki cebuli, szklanka soku pomidorowego.

Kolacja: 250 g (pół paczki mrożonki) podgotowanej fasolki szparagowej, kostka morszczuka usmażona na łyżce oliwy.

  • Dzień 4

Śniadanie: szklanka mleka (0,5%) z 3 łyżkami płatków kukurydzianych, średnie jabłko, kawa lub herbata.

Drugie śniadanie: średnia gruszka.

Obiad: szklanka soku z warzyw, kotlet z piersi indyka usmażony na łyżce oliwy, 250 g podgotowanej mieszanki warzywnej.

Kolacja: kromka chrupkiego pieczywa, sałatka z tuńczyka w sosie własnym (135 g), pomidora, 3 liści sałaty, 1/2 cebuli i ogórka kiszonego.

  • Dzień 5

Śniadanie: szklanka mleka (0,5%) lub jogurtu (0%) zmiksowana z 1/2 szklanki mieszanki kompotowej (mrożonej), kawa lub herbata.

Drugie śniadanie: kromka chrupkiego pieczywa, liść sałaty, plasterek sera gouda.

Obiad: sałatka z soczewicy (1/2 puszki lub 3 łyżki ugotowanej suchej), jajka na twardo, papryki, pomidora, liścia sałaty, z cząbrem i łyżką majonezu niskokalorycznego, szklanka soku pomidorowego.

Kolacja: sałatka z 50 g wędzonej piersi kurczaka, 1/2 szklanki białej kapusty, ziemniaka, 2 łyżek groszku, 1/2 papryki, przyprawiona cytryną.

  • Dzień 6

Śniadanie: kromka grahama, łyżeczka dżemu niskosłodzonego, 2 plasterki chudego białego sera, kawa lub herbata.

Drugie śniadanie: 1/2 grejpfruta.

Obiad: befsztyk wołowy (150 g) przyprawiony oregano i usmażony na łyżce oliwy, surówka z cykorii i 1/2 jabłka, przyprawiona sokiem cytrynowym, szklanka soku wielowarzywnego.

Kolacja: kostka mintaja skropiona sokiem cytrynowym i usmażona na łyżce oliwy, 250 g (pół paczki mrożonki) paprykarza, herbata.

  • Dzień 7

Śniadanie: kiwi, 2 łyżki muesli, szklanka mleka (0,5%), kawa lub herbata.

Drugie śniadanie: średnie jabłko.

Obiad: zupa jarzynowa (3/4 litra wody zagotować z 250 g mrożonki o nazwie „zupa włoska” i małą piersią z kurczaka. Gdy mięso będzie miękkie, wrzucić garść makaronu, dodać łyżkę oliwy i łyżkę koncentratu pomidorowego, przyprawić małą ilością soli).

Kolacja: sałatka z niskotłuszczowego sera feta (200 g), 4 liści sałaty, pomidora, 1/2 cebuli, papryki, przyprawiona czosnkiem, bazylią i sokiem cytrynowym.

Dieta dla kobiety to zdrowa dieta odchudzająca, dająca wystarczającą ilość energii na cały dzień, a równocześnie unikająca pustych kalorii. W trakcie jej stosowania nie je się słodyczy i trzeba uważać na słodkie owoce, które mogą zawierać sporo cukru. Dobry sposób na odchudzanie to oszukiwanie głodu zdrowymi przekąskami, które dają wrażenie sytości.

spis treści
rozwiń
Następny artykuł: Dieta OXY

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!