Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Tomasz Furgalski

Instagram określi twoją dojrzałość?

Avatar placeholder
24.11.2018 17:30
Instagram określi twoją dojrzałość?
Instagram określi twoją dojrzałość? (Zdjęcie ikonek - Twin Design / Shutterstock)

Choć zdaniem niektórych korzystanie z social media to niekończący się konkurs popularności, nastolatki i dorośli mogą korzystać z aplikacji internetowych do bardzo odmiennych celów. Naukowcy z College Penn State ustalili, że przedstawiciele pierwszej z wymienionych grup częściej traktują portale społecznościowe jako wirtualne miejsce spotkań ze znajomymi, dające możliwość wyrażania siebie, podczas gdy dorośli, wbrew pozorom, bardziej skoncentrowani są na zamieszczaniu przyciągających uwagę zdjęć.

spis treści

1. Instagramowicze na celowniku

Analiza zawartości kont założonych na Instagramie pozwoliła naukowcom określić, w jaki sposób funkcjonują na portalu dorośli, a w jaki osoby nastoletnie
Analiza zawartości kont założonych na Instagramie pozwoliła naukowcom określić, w jaki sposób funkcjonują na portalu dorośli, a w jaki osoby nastoletnie

Amerykańscy uczeni przeprowadzili badania na grupie 27 tysięcy osób – nastoletnich i dorosłych użytkowników Instagrama w wersji mobilnej. Aby porównać sposób korzystania z aplikacji przez osoby z różnych grup wiekowych, określali oni wiek posiadaczy kont, wykorzystując metodę rozpoznawania twarzy i charakteru zamieszczanych tekstów. Wyniki przeprowadzonych analiz opublikowali w pracy zatytułowanej „Generation Like: Characteristics in Instagram”.

Jak twierdzi Patrick Shih – jeden z członków zespołu– badanie przedstawia realne dane obrazujące rzeczywiste zachowanie nastolatków w mediach społecznościowych. Dlaczego akurat Instagram? Okazuje się, że zdecydowana większość spośród jego użytkowników ma mniej niż 35 lat. Naukowcy zdefiniowali nastolatków jako osoby pomiędzy 13 a 19 rokiem życia, natomiast dorosłych jako tych, którzy mają od 25 do 39 lat.

2. Pokaż mi swoje konto, a powiem ci kim jesteś

Zobacz film: "Depresja - przyczyny"

Badanie przyniosło zaskakujące rezultaty. Okazało się, że nastolatki są mniej skłonne do zamieszczania w sieci swoich zdjęć niż dorośli. Zdaniem naukowców może to mieć związek z ograniczoną możliwością podejmowania i uwieczniania zróżnicowanych aktywności, na których realizację nie mogą sobie pozwolić ze względu na codzienne obowiązki.

Różnica dotyczy również zamieszczanych przez obydwie grupy treści. W przypadku młodych ludzi najważniejsze wydają się opisy do zamieszczanych zdjęć, służące najczęściej zobrazowaniu stanu emocjonalnego użytkownika, któremu zależy na tym, by posty te wzbudziły konkretne uczucia u szerszego grona odbiorców. Stanowi to element internetowego image'u, jest sposobem na zaprezentowanie i podkreślenie swojej odrębności i wyrazistości. Publikowane teksty nie muszą pozostawać  w tematycznym związku z samym zdjęciem. Spektrum zainteresowań dorosłych jest znacznie szersze – ich posty dotyczą najczęściej takich kategorii tematycznych jak: sztuka, miejsca, natura czy ludzie.

Mniejsza liczba zdjęć młodzieży idzie w parze z ich jakością. Nastolatkom w znacznie większym stopniu zależy na nienagannej prezencji, dlatego też na ich profilach znajdziemy większą ilośc popularnych selfies. Z tego samego powodu zamieszczane fotki częściej poddawane są mniejszym lub większym przeróbkom, które mają gwarantować im większą popularność, a zdjęcia z małą ilością polubień częściej są usuwane.

Zastosowana przez naukowców metoda może okazać się świetnym narzędziem umożliwiającym badanie różnic pokoleniowych. Eksperci są także ciekawi tego, w jaki sposób w przyszłości zmieni się zachowanie w social media osób urodzonych na przełomie lat dziewięćdziesiątych, które dziś nazywane są pokoleniem Y. Dałoby to odpowiedź na pytanie o trwałość cech nabytch przez osoby wychowane w określonej rzeczywistości kulturowej.

Źródło: sciencedaily.com

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze