Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Miłość i praca – dlaczego Polki coraz częściej wybierają długoterminowe metody antykoncepcji?

Avatar placeholder
15.01.2016 15:12
Miłość i praca – dlaczego Polki coraz częściej wybierają długoterminowe metody antykoncepcji?
Miłość i praca – dlaczego Polki coraz częściej wybierają długoterminowe metody antykoncepcji?

Żyjemy szybko, bo chcemy z tego życia wyciągnąć jak najwięcej. W poszukiwaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym korzystamy z wielu wynalazków i pomysłów, które ułatwiają podejmowanie wyborów. Zmiany stylu życia i sposobu myślenia możemy obserwować na różnych płaszczyznach, co jest widoczne zwłaszcza w przypadku kobiet i podejmowanych przez nie decyzji.

spis treści

1. Współczesne Polki…

coraz częściej odsuwają macierzyństwo w czasie, żeby móc realizować się w obszarze zawodowym. Rosnąca akceptacja oraz zmiana świadomości w tym zakresie zaowocowała m.in. tym, że zwiększył się udział mężczyzn w wykonywaniu obowiązków związanych z wychowywaniem dzieci. Jeszcze dziesięć lat temu nikt nie sądził, że w Polsce pojawi się coś takiego jak urlop “tacierzyński”. Wprawdzie daleko nam do partnerskiego modelu szwedzkiego, ale duży krok w kierunku równouprawnienia już został zrobiony. Zresztą obecnie coraz bardziej widać, że dla pracodawcy najważniejszy jest efekt pracy i szybkość wykonania, a mniej istotne jest to, gdzie ktoś pracuje.

Praca w domu, możliwość komunikacji na odległość umożliwiają zwiększanie wskaźnika uzawodowienia kobiet. Pomaga w tym też coraz większa liczba ciekawych „ułatwiaczy” technologicznych dla matek. Od pewnego czasu widoczny jest boom na przeróżne aplikacje na smartfony, np. iSitter pełni funkcję elektronicznej niani, a Dziennik Maluszka pozwala zapisywać pory karmienia, spania oraz przewijania dziecka. Takie nowoczesne rozwiązania na pewno pomagają pogodzić rolę zawodową oraz macierzyństwo, bo przecież liczba obowiązków po zsumowaniu jest ogromna.

2. Brak czasu…

Zobacz film: "Bóle ginekologiczne"

…jest dla ludzi dużym problemem. Za dużo wokół nas się dzieje. Każdego dnia uprawiamy tzw. multitasking, czyli wykonywanie więcej niż jednego zadania w tym samym czasie. Powszechnym (niestety) przykładem jest prowadzenie samochodu i jednoczesne rozmawianie przez telefon.

Często trudno nam sprostać wyzwaniom również z uwagi na ograniczenia naszego umysłu. Ogólnie można powiedzieć, że w naszej głowie zainstalowane jest oprogramowanie, które nie pasuje do współczesności.

Rzeczywistość zrobiła się tak złożona, że potrzebujemy ułatwień, aby móc poświęcić się w pełni ważnym zadaniom. Ewolucja nie zdążyła nas przygotować na wyzwania, przed którymi stajemy – jesteśmy przeładowani informacjami i obowiązkami. Nasz umysł błaga o uproszczenia. Współczesne kobiety, decydując się na antykoncepcję również oczekują nowocześniejszych niż dotychczasowe rozwiązań.

3. Codzienne decyzje…

…często podejmujemy bez głębszej analizy, poświęcając im za mało czasu. Widzimy, jak wiele możemy zrobić w swoim życiu, stąd skupiamy się na kolejnym zadaniu, gdy jeszcze kończymy poprzednie – nie tylko wczoraj, ale dziś jest już historią. Badania pokazują, że większość zakupów ma charakter nieplanowany. Przed wejściem do sklepu nie mamy zbyt wiele czasu na zastanawianie się, czego potrzebujemy. W rezultacie kupujemy albo bezmyślnie, kierowani przyzwyczajeniami, albo równie bezrefleksyjnie, bo omamieni jakąś promocją czy widokiem tego, co inni wkładają do koszyka.

Coraz częściej żyjemy według zasady last minute – po co planować, skoro i tak wszystko się zmienia? Dodatkowo trzeba pamiętać, że ulegamy impulsom w chwilach, gdy wystąpi pokusa, a brakuje nam sił, aby ją odeprzeć. I jedno, i drugie jest teraz wszechobecne.

Bywa też, że świadomie rezygnujemy z różnych zobowiązań, które wymagają podejmowania kolejnych decyzji.

4. Reżim pamiętania…

…nie jest niczym przyjemnym, bo niepotrzebnie angażuje nasze tzw. zasoby poznawcze. Polki coraz częściej wychodzą poza rolę strażniczek domowego ogniska, w pełni uczestniczą w życiu społecznym, tworzą je i rozwijają. Muszą podejmować wiele decyzji związanych z różnymi sferami życia, więc korzystają z dostępnych uproszczeń. Do macierzyństwa podchodzą świadomie i chcą wybrać najwłaściwszy dla niego moment. Większe wyedukowanie, nieco zwiększona świadomość Polek w tym zakresie oraz wspomniane zmiany stylu życia spowodowały to, że wiele kobiet uznało antykoncepcję długoterminową za najwygodniejszą.

5. Nowoczesne rozwiązania antykoncepcyjne…

…mają duże znaczenie dla funkcjonowania w takich obszarach naszego życia jak związek i praca. Zabezpieczenie, będące efektem świadomego wyboru i rozmowy z lekarzem, na pewno zwiększa psychiczny komfort, zmniejsza stres, a to wszystko w dużym stopniu wpływa na odczuwanie satysfakcji seksualnej. Z kolei tego rodzaju satysfakcja przekłada się na ogólne zadowolenie ze związku. Idąc dalej, szczęście w związku daje też energię do pracy zawodowej. Od strony psychologicznej można powiedzieć, że satysfakcja ze stosowania dobrej i wygodnej antykoncepcji może wyjść daleko poza ściany sypialni.

L.PL.MKT.06.2015.2752

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze