Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

26-letnia miss umiera po walce z rakiem. Nowotwór daje jasne objawy

 Patrycja Pupiec
17.10.2023 08:53
26-letnia miss umiera po walce z rakiem. Nowotwór daje jasne objawy
26-letnia miss umiera po walce z rakiem. Nowotwór daje jasne objawy (Instagram)

Smutne wieści płyną z Urugwaju. Była reprezentantka tego kraju w wyborach Miss World zmarła po dwuletniej walce z chorobą. Sherika De Armas zmagała się z rakiem szyjki macicy.

spis treści

1. Sherika De Armas nie żyje

W 2015 r. Sherika De Armas reprezentowała Urugwaj w wyborach Miss World. Zawsze chciała zostać modelką i w końcu dopięła swego. Niestety, w wieku zaledwie 24 lat dowiedziała się, że ma raka szyjki macicy.

De Armas ponad dwa lata toczyła nierówną walkę z chorobą nowotworową. Lokalne media poinformowały, że kobieta zmarła w zeszłym tygodniu.

26-latka była zaangażowana w pomoc innym. "New York Post" donosi, że kobieta wspierała Fundację Péreza Screminiego, która działa na rzecz leczenia dzieci chorych na nowotwory w Urugwaju.

Zobacz film: "Lekarze o polskiej lekomani. Pacjenci wierzą, że pigułka pomoże na wszystko"

2. Główna przyczyna raka szyjki macicy

Rak szyjki macicy to czwarty najczęściej występujący nowotwór u kobiet. Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że rocznie odnotowuje się 640 tys. nowych przypadków i 342 tys. zgonów w wynku tego schorzenia.

Za niemal wszystkie przypadki stanów przedrakowych oraz raka szyjki macicy o wysokim stopniu złośliwości odpowiada zakażenie wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV). Do zakażenia HPV dochodzi głównie przez kontakt seksualny.

Badania opublikowane w tym roku w czasopiśmie "The Lancet Global Health" wykazało, że co 3. mężczyzna powyżej 15. roku życia jest zakażony co najmniej jednym typem HPV.

U ponad 90 proc. zakażonych organizm radzi sobie z infekcją. Profilaktykę tego nowotworu obejmują przede wszystkim szczepienia przeciwko HPV oraz badania przesiewowe (cytologia).

3. Objawy, na które należy zwrócić uwagę

Początkowo rak szyjki macicy może nie dawać żadnych oznak. Dopiero wraz z rozwojem choroby organizm może wysyłać szereg sygnałów.

Do kluczowych objawów raka szyjki macicy zalicza się:

  1. Krwawienia miesiączkowe, które są obfitsze i trwają dłużej niż zazwyczaj.
  2. Krwawienia po stosunku, między miesiączkami lub po menopauzie.
  3. Ból miednicy lub dyskomfort odczuwany podczas stosunku.
  4. Wodnista i krwawa wydzielina z pochwy, która może mieć nieprzyjemny zapach.

Jeśli zauważasz u siebie którykolwiek z powyższych symptomów, koniecznie porozmawiaj o tym z ginekologiem.

Patrycja Pupiec, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze