Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Osoby, które czują się samotne, chętniej nadają ludzkie cechy przedmiotom martwym

Avatar placeholder
31.10.2016 21:23
Osoby, które czują się samotne, chętniej nadają ludzkie cechy przedmiotom martwym
Osoby, które czują się samotne, chętniej nadają ludzkie cechy przedmiotom martwym

Osamotnieni ludzie są skłonni nadawać przedmiotom ludzkie cechy, jak wynika z najnowszych badań opublikowanych w czasopiśmie „Psychological Science”, wydawanym przez Towarzystwo Badań nad Psychiką. Badanie powtarza i rozszerza wcześniejsze odkrycia pokazujące, że ludzie, którzy odczuwają samotność są bardziej skłonni do antropomorfizacji obiektów nieożywionych niż ci, którzy nie są samotni.

1. Uczucie samotności jest trudne dla człowieka

"Uważamy, że ta praca naprawdę podkreśla, jak ważne jest uczucie przynależenia do społeczności. Kiedy czujemy się odłączeni, to przypomina nam o wartości naszych bliskich związków. Większość z nas w pewnym momencie  swojego życia doznaje uczucia rozłączenia, samotności i izolacji. Czy te uczucia są długotrwałe, czy nie, zależne od okoliczności, takich jak zmiana pracy lub szkoły, rozłączenie społeczne jest czymś, na co jesteśmy wrażliwi "- mówi psycholog Jennifer Bartz z Uniwersytetu McGill, główny autor badania.

Istnieje wiele sposobów, dzięki którym ludzie, którzy czują się społecznie odłączeni, mogą zniwelować poczucie samotności i wzmacniać istniejące więzi społeczne lub stworzyć nowe.

Zobacz film: "Koszmary senne mogą być objawem choroby"

Wcześniejsze badanie z 2008 r., przeprowadzone przez psychologa Mikołaja Epley i współpracowników, wykazało, że jednym ze sposobów, w jaki ludzie mogą próbować zwiększyć poczucie wspólnoty i przynależności jest antropomorfizacja przedmiotów nieożywionych, takich jak poduszka lub budzik.

Osoby samotne mogą przypisywać ludzkie cechy nawet budzikowi
Osoby samotne mogą przypisywać ludzkie cechy nawet budzikowi (123RF)

Biorąc pod uwagę związek między osamotnieniem społecznym a antropomorfizacją, Bartz oraz współpracujący z nim Kristina Tchalova i Can Fenerci, również z Uniwersytetu McGill, zastanowili się, czy zwiększenie poczucia wspólnoty u ludzi sprawia, że są mniej skłonni do antropomorfizacji przedmiotów nieożywionych .

Aby odpowiedzieć na to pytanie,  naukowcy przeprowadzili eksperyment internetowy, w którym wzięło udział  178 uczestników. Ukończyli oni szereg ustalonych testów, zmierzających do oceny swojego uczucia przywiązania i, samotności, tendencji do unikania lęku, poczucia własnej wartości, a także potrzeby przynależności.

Niektórzy uczestnicy zostali poproszeni o to, by pomyśleć o kimś, kto był dla nich ważny i komu mogą zaufać. Mieli wymienić sześć cech opisujących tę osobę, wyobrazić sobie, co czują, kiedy spotykają się z tą osobą, a następnie napisać kilka zdań opisujących swoje myśli i uczucia.

Działania te miały na celu wywołanie uczucia związku społecznego, przypominając ludziom wcześniejsze doświadczenia, gdy czuli, że są w kontakcie z inną osobą i pod dobrą opieką.

Nie taka straszna starość
Nie taka straszna starość [4 zdjęcia]

W zachodniej kulturze starość jest czymś, co przeraża, z czym się walczy i co ciężko zaakceptować. Chcemy

zobacz galerię

Inni uczestnicy ukończyli te same zadania, ale powiedziano im by pomyśleli o znajomym, nie  kimś bliskim. Ta grupa służyła do porównania wyników.

Uczestnicy obu grup czytali potem opisy czterech gadżetów, w tym budzika, który zjeżdża z szafki nocnej, kiedy włączy się alarm, a później oceniali te obiekty.

Uczestnicy z grupy kontrolnej byli bardziej skłonni przypisywać cechy ludzkie gadżetom, niż osoby, w których wcześniej wyzwalano poczucie wspólnoty.

To jeszcze nie koniec badań, wnioski, do których dotarł Epley wraz z kolegami trzeba sprawdzić na znacznie większej grupie  uczestników.

2. Antropomofrizm hamuje nawiązywanie nowych kontaktów

Co ważne, wyniki pokazały, że myśli o bliskiej relacji mogą wywoływać poczucie wspólnoty - uczestnicy, którzy myśleli pisali o kimś byli bliskim, rzadziej antropomorfizowali obiekty w porównaniu z uczestnikami, którzy myśleli o dalszych znajomych.

Zobacz także

"Chociaż antropomorfizm jest jednym z bardziej kreatywnych sposobów, za pomocą którego ludzie starają się zaspokoić potrzebę przynależności, to jednak trudno mieć związek z martwym przedmiotem. Uzależnienie od takiej strategii, która zagłusza samotność, może pozwolić rozłączonym ludziom opóźnić ryzykowne, ale potencjalnie bardziej  rozwijające etapy zawierania nowych relacji z innymi ludźmi" – napisali w swoim artykule Bartz, Tchalova i Fenerci .

"Te odkrycia uwypuklają prostą strategię, która mogłaby pomóc samotnym ludziom uporać się z problemem ponownego powrotu do społeczeństwa" - podsumowują naukowcy.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze