Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Pogotowie? Gdzie jest najlepsza pizza?

Pogotowie? Gdzie jest najlepsza pizza?
Pogotowie? Gdzie jest najlepsza pizza? (123RF)

Łabędź stoi koło drogi, a do jeziora ma dwa kilometry - takie głupie żarty robią sobie Polacy dzwoniąc na numer alarmowy 112. Pytają o drogę, szukają  fryzjera i chcą, by im podwieźć zakupy. Te niezasadne telefony narażają na niebezpieczeństwo inne osoby, które oczekują pomocy.

1. Foka ma smutną minę

Według statystyk Centrów Powiadamiania Ratunkowego, aż 80 proc. telefonów to głupie żarty dzwoniących. W Gdańsku w 2016 roku na numer 112 dzwoniono ponad 1 376 266 mln razy, z czego 1 109 449 to były telefony nieuzasadnione, głównie niezbyt mądre dowcipy.

Operatorzy z Gdańska w słuchawce słyszeli: „Łabędź chodził po promenadzie, a przecież powinien już odlecieć do ciepłych krajów, niech pani coś zrobi, aby poleciał”. Inny ptak stał koło drogi, a przed nim była daleka droga do jeziora, bo dwa kilometry. Na pewno potrzebował pomocy odpowiednich służb.

Dyspozytorzy byli proszeni o interwencję, bo dzwoniącemu trafił się kebab bez mięsa. Ktoś inny zmartwiony zadzwonił do pogotowia, gdyż zauważył fokę na plaży i podejrzewał, że może być chora, bo "ma smutny wyraz twarzy".

2. Gdzie jest dobra pizza?

Zobacz film: "Co powienien wiedzieć chory na cukrzycę?"
Możliwe przyczyny niskiego ciśnienia
Możliwe przyczyny niskiego ciśnienia [6 zdjęć]

Niektórzy ludzie cierpią na nadciśnienie, przypadłość, w której siła pompowanej krwi staje się zbyt

zobacz galerię

Problem żartobliwych telefonów dotyczy całego kraju.

- Przed komisją senacką nakreślałem tę sytuację - mówi dr Zdzisław Kulesza, dyrektor Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Lublinie. - Uważam, że dopóki nie będzie szerokiej akcji edukacyjnej i nie wytłumaczymy społeczeństwu, do czego służy pogotowie i nr 112, nic się nie zmieni – tłumaczy Kulesza.

Lubelscy dyspozytorzy odbierają ok. 1000 połączeń dziennie, 75 proc. z nich to niezasadne wezwania i żarty. Rozmówcy pytają o adres dobrego lokalu z pizzą albo o wskazanie najbliższego fryzjera. Informują, że nie mają wody i prądu.

Dużym problemem są nie tylko głupie żarty, które blokują linię, ale i fałszywe wezwania. Ktoś podaje błędny adres i dane dotyczące lokalizacji zdarzenia i informuje, że w danym miejscu był wypadek samochodowy.

- Ratownicy przyjeżdżają na miejsce i szukają. Poszkodowanych nie ma, wypadku także. Dzwonią do dyspozytora z prośbą o ustalenie adresu. Sytuacja się przeciąga. Te niezasadne wyjazdy zgłaszamy do funduszu, wojewody. Tłumaczymy się z nich. Fałszywe wezwania są na porządku dziennym – wyjaśnia Kulesza.

Tego typu sprawy zgłaszane są na policję i zazwyczaj kończą się w sądzie. Numer dzwoniącego jest szybko namierzany. Żartownisie muszą się liczyć z mandatem 1500 zł.

3. Chciałabym zamówić karetkę

Przeczytaj koniecznie

- Wielką bolączką jest to, że karetki w większości wzywane są do takich sytuacji, do jakich nie powinny być - mówi Paweł Krasowicz, dyspozytor lubskiego pogotowia.

- Wzywani jesteśmy do zmierzenia temperatury, ciśnienia. Traktują nas jak taksówkę i zwyczajnie zamawiają nas telefonicznie. Dużo osób dzwoni, bo czuje się samotnych – tłumaczy dyspozytor.

Ratownicy apelują, że konsekwencje takich telefonów mogą być tragiczne.

- Jeżeli dyspozytor przyjmuje kilkaset telefonów dziennie i niech tylko 10 proc. będzie to żart, to może się zdarzyć, że poważne wezwanie potraktuje jako kawał. Takie telefony dekoncentrują i złoszczą dyspozytorów – podkreśla Kulesza.

Fałszywe alarmy niosą za sobą poważne zagrożenie życia i zdrowia chorych.

- Jeżeli ambulans jedzie do nieuzasadnionego wezwania, to nie pojedzie już do osoby, która jest poważnie chora - wyjaśnia Marcin Dąbski, lubelski ratownik.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze