Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (873 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy

 Aleksandra Miłosz
03.02.2015 12:51
Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy
Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy (Grafika/Shutterstock)

Pomimo tego, że zachorowalność na raka szyjki macicy w Polsce wciąż spada, to niestety nadal znajdujemy się na czele krajów europejskich ze względu na śmiertelność tej choroby. Aby zwrócić uwagę na problem, jakim jest rak szyjki macicy i zachęcić kobiety do badań, co rok obchodzimy Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy. W tym roku rozpoczął się 25 stycznia i trwać będzie do końca miesiąca.

spis treści

1. Świadomość Polek a RSM

Trwający Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy poprzez liczne akcje i kampanie ma uświadomić Polki, czym jest ta groźna choroba oraz zachęcić do regularnych badań i profilaktyki. Co roku blisko 3 tysiące kobiet dowiaduje się, że cierpi na RSM. Niestety Polki wciąż nieregularnie wykonują badania ginekologiczne. Właśnie dlatego wiele z nich po usłyszeniu diagnozy nie ma już szans na wyleczenie. Rak szyjki macicy jest na tyle podstępny, że początkowo nie daje żadnych objawów, dlatego kobiety nie zgłaszają się do lekarza. Polki wciąż nie są świadome tego, że wczesna diagnoza daje szanse na całkowite wyleczenie, a ich strach przed pójściem do lekarza wynika z obawy przed usłyszeniem niepomyślnej diagnozy.

2. Niepokojące statystyki

Według najnowszych badań Światowej Organizacji Zdrowia wskaźnik zachorowalności na raka szyjki macicy wynosi w Polsce 12,2 na 100 tysięcy mieszkańców, natomiast wskaźnik zgonów 5,4 na 100 tysięcy. Wyższy wskaźnik zachorowalności występuje tylko w Rumunii (29,9), na Węgrzech (16,6), na Słowacji (15,8) i w Czechach (13,8), ale w Czechach przeżywa 63,6% chorych kobiet, a na Słowacji – 57,1%. Dla porównania, w krajach Europy Zachodniej wskaźnik zachorowalności jest kilkukrotnie niższy. W Finlandii wynosi 3,7, w Hiszpanii – 6,3 w Niemczech – 6,6, a we Włoszech – 6,8. Uświadomienie kobietom takich statystyk ma udowodnić, jak poważny jest to problem i jak wiele kobiet w naszym kraju umiera na tę odmianę raka, a jednocześnie zachęcić do regularnych cytologii. Tylko w 2012 roku na raka szyjki macicy zachorowało 2,7 tysiąca kobiet, z których umarło 1,6 tysiąca. Tak wysoka śmiertelność wynika jedynie z późnej diagnozy, którą przecież można przyspieszyć, wykonując regularne badania profilaktyczne.

W Polsce, zwłaszcza wśród starszych pokoleń, panuje przekonanie, że badanie cytologiczne może jedynie przyspieszyć rozwój choroby. To nieprawda. Cytologia to badanie bezbolesne, które powinno zostać wpisane na listę regularnie wykonywanych badań przez każdą z nas. Właśnie w tym celu w ramach Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy zorganizowano kampanię edukacyjną „Dla niej. Możemy więcej”.

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze