Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Czy ona mi się podoba? Seksualne wskazówki i mieszane sygnały

Avatar placeholder
29.10.2016 14:06
Czy ona mi się podoba? Seksualne wskazówki i mieszane sygnały
Czy ona mi się podoba? Seksualne wskazówki i mieszane sygnały

Uśmiech, dotyk ramienia lub podwojenie odbioru (oni patrzy na ciebie, a potem odwraca wzrok i spogląda na ciebie znowu) można łatwo błędnie zinterpretować. Mężczyźni mają tendencję do przeceniania zainteresowania kobiet, podczas gdy kobiety mają tendencję do niedoceniania męskiego pożądania, co prowadzi do beznadziejnego pomieszania sygnałów.

Teraz, ostatnie badania opublikowane w „Psychonomic Bulletin & Review” sugerują, że atrakcyjność fizyczna kobiety i jej strój odgrywa rolę w tym, jak mężczyźni podejmują decyzję o jej przyciąganiu seksualnym.

1. Mężczyźni często błędnie oceniają bodźce seksualne

W grze szybkie oceny bodźców seksualnych są nieuniknione. Jednak mogą one spowodować  błędne interpretacje, które mogą w skrajnych przypadkach spowodować niechciane zaloty, a nawet gwałt. Naukowcy podkreślają, że alkohol nie powoduje przemocy seksualnej, ale wierzą, że zwiększa podatność na tle seksualnym, ponieważ może nasilać prawdopodobieństwo błędnego odczytania sygnałów seksualnych.

Kobiety wysyłają subtelne emocjonalne sygnały zainteresowania, które nie wszyscy mężczyźni potrafią odczytać
Kobiety wysyłają subtelne emocjonalne sygnały zainteresowania, które nie wszyscy mężczyźni potrafią odczytać (Shutterstock)
Zobacz film: "Lekarze o polskiej lekomani. Pacjenci wierzą, że pigułka pomoże na wszystko"

Teresa Treat, główny autor badania z Uniwersytetu  Iowa i jej zespół, starali się zbadać, czy studenci na uczelni mogą być nauczeni, jak "czytać" właściwe sygnały seksualne lepiej, poprzez szkolenia poznawcze. W sumie zostało zbadane 276 kobiet i 220 mężczyzn, aby zobaczyć, jak dobrze postrzegają kobiece chwilowe sygnały ewentualnego zainteresowania seksualnego na serii fotografii. Kobiety na fotografiach przyjmowały różne postawy: zainteresowana drugą płcią, prowokacyjna i zwyczajnie atrakcyjna.

Połowa studentów była po szkoleniu poznawczym lub instrukcji, na jakie niewerbalne sygnały emocjonalne (takie jak język ciała lub mimikę), które pomogą lepiej ocenić sytuację, mają zwracać uwagę.

Wszyscy uczestnicy ukończyli  też test na temat ich postaw wobec gwałtu. Uczestnicy odpowiedzieli w skali siedmiu punktów od 1 - "w ogóle nie zgadzam się" do 7 - "bardzo zgadzam się" na takie pytania, jak: "Jeśli kobieta została zgwałcona, a ona jest pijana, czy ​​jest przynajmniej w pewnym stopniu odpowiedzialna za to, że sprawy wymknęły się spod kontroli?"

Wyniki wykazały, że studenci, którzy w ankiecie przeważnie wybierali odpowiedź „nie zgadzam się”, bardziej zwracali uwagę na te właśnie  sygnały, niż na odzież i piękno fizyczne przy podejmowaniu wyborów dotyczących zainteresowania seksualnego.

Tymczasem studenci, którzy w ankiecie mieli tendencję do obwiniania kobiet za gwałt, w mniejszym stopniu zwrócili uwagę na emocjonalne sygnały fotografowanych dziewczyn, a bardziej na ich strój i atrakcyjności. Jednak ci, którzy mieli takie tendencje i brali udzial w kursie, częściej zmieniali perspektywę i  skupiali się na bodźcach emocjonalnych.

2. Szkolenia poznawcze  mogą pomóc w zapobieganiu gwałtom

Treat powiedziała w oświadczeniu, że badanie uzupełniają naszą wiedzę o tym, jak inni są postrzegani seksualnie i jak te spostrzeżenia mogą być zmienione pod wpływem wiedzy. Pokazują także związek między zdaniem o gwałcie, a umiejętnością dostrzegania emocjonalnych sygnałów seksualnych.

Zobacz także

Innymi słowy, te odkrycia sugerują, że szkolenia poznawcze mogą stać się użytecznym narzędziem w działaniach zapobiegawczych gwałtom. Treat wyjaśnia, że takie kursy mogą obejmować np. aspekty związane z rodzajami sytuacji społecznych, w miejscach takich jak bary, dom lub akademik.

Naukowcy sugerują, że wysokie mniemanie mężczyzn o sobe może być impulsem do zwiększenia biologicznych szans na reprodukcję. Mężczyzna, który podszedł do kobiety w barze, nawet gdy został odrzucony, miał większe szanse na reprodukcję, gdyby nie zrobił tego wcale.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze