Witaminy na odporność

spis treści
rozwiń

Witaminy są niezbędne do życia. Wpływają na rozwój naszego ciała, wzrost, czuwają nad właściwym przebiegiem procesów metabolicznych. Ich niewystarczająca podaż może poważnie zmniejszyć odporność naszego organizmu. Witaminy wzmacniające oraz odpowiedni styl życia pomogą odbudować układ odpornościowy.

1. Witaminy wzmacniające

Witaminy (A, C, D, z grupy B) i składniki mineralne minerały (wapń, magnez itp.) są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Ich niewystarczający poziom może doprowadzić m.in. do spadku odporności naszego organizmu. Jeśli nie możemy z jakichś powodów przyjmować ich w pożywieniu, należy zaopatrzyć się w odpowiedni preparat, który pomoże nam pokryć dzienne zapotrzebowanie. Przyjmując witaminy i ich suplementy, należy pamiętać o odpowiednich proporcjach.

Nie będzie dla nikogo nowością, że witamina C korzystnie wpływa na układ odpornościowy, jednak należy pamiętać również o innych składnikach, które wspomagają układ immunologicznych. Należy do nich m.in. witamina D.

Zobacz film: "Leki biologiczne na łuszczycę"

Według Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) pomaga ona w:

  • prawidłowym wchłanianiu/wykorzystywaniu wapnia i fosforu,
  • zachowaniu prawidłowego poziomu wapnia we krwi,
  • utrzymaniu zdrowych kości,
  • prawidłowym funkcjonowaniu mięśni,
  • utrzymaniu zdrowych zębów,
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego.

Szczególnie ważne jest suplementowanie właśnie tej witaminy ze względu na to, że bardzo trudno zapewnić sobie odpowiedni je poziom poprzez dietę.

2. Letnie „witaminy” wzmacniające układ odpornościowy

Krok 1. Pokochaj ruch

To właśnie ćwiczenia fizyczne wpływają mobilizująco na układ odpornościowy. Poprawiają pracę układu sercowo-naczyniowego, wpływają na nasze samopoczucie, pomagają walczyć ze stresem. Podczas aktywności fizycznej organizm produkuje więcej ciałek odpornościowych. Ćwicząc, sprawiamy pozory walki z jakimś intruzem, a układ immunologiczny chce nam pomóc. Stąd większa ilość produkowanych komórek odpornościowych.

Krok 2. Muzyczna terapia

Kiedy słuchamy muzyki, nasz organizm wytwarza więcej immunoglobuliny A, która chroni przed infekcjami i rakiem. Ponadto muzyka koi nerwy, ucisza ból, działa relaksująco. Tak odprężony organizm lepiej radzi sobie z infekcjami i zagrożeniami. Bierne słuchanie muzyki pomaga, ale dużo skuteczniejszy jest taniec lub granie na jakimś instrumencie. Dźwięk, który nie sprawia nam przyjemności, jest szkodliwy dla zdrowia.

Krok 3. Dotlenianie

W dużym mieście ciężko jest odetchnąć pełną piersią. Wypady za miasto pozwalają nie tylko odpocząć, ale też służą naszemu zdrowiu. Powietrze w miastach jest zanieczyszczone i kiedy trafia do naszego organizmu, zanieczyszcza także nasze płuca. Wpływa to niekorzystnie na stan całego organizmu i zakłóca jego prawidłowe funkcjonowanie. Zaburza metabolizm, przyśpiesza proces starzenia, obniża odporność. Tydzień spędzony poza miastem pomoże oczyścić płuca i organizm. Dzięki temu odetchniemy głębiej. Zwiększy się absorpcja tlenu.

Krok 4. Masaż olejkiem

Delikatne i powolne wcieranie olejku w ciało zwiększy aktywność białych krwinek, które niszczą wirusy. Lekki dotyk niweluje wytwarzanie hormonu stresu, który wpływa negatywnie na naszą odporność.

Krok 5. Morskie powietrze

Mgiełka solankowa, unosząca się w powietrzu regeneruje śluzówki. Dzięki temu oddech jest głębszy, a płuca chłoną większą ilość tlenu. Dotleniony organizm ma więcej siły do walki z wirusami i infekcjami.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!