Obwisłe piersi

spis treści
rozwiń

Piersi uchodzą za jeden z największych atrybutów kobiecości. Krągły biust jest niezwykle seksowny, ale nie każda kobieta może się pochwalić jędrnymi piersiami. Czasem pod wpływem ciąży i karmienia dziecka piersi tracą swoją elastyczność. Kobiety wówczas narzekają na obwisłe piersi. Jak sprawić, by stały się sprężyste bez bolesnych i kosztownych zabiegów? Piękny wygląd biustu można sobie zapewnić poprzez stosowanie odpowiednich preparatów ujędrniających, regularne ćwiczenia i masaże.

1. Pielęgnowanie biustu

Po karmieniu dziecka wiele kobiet zauważa, że piersi tracą na swej sprężystości. Pod wpływem obciążenia mlekiem więzadła podtrzymujące biust rozciągają się. W ten sposób powstają tzw. obwisłe piersi. Czasem problem z opadaniem biustu mają też młode dziewczyny o dużych piersiach, które w ogóle jeszcze nie karmiły. By biust wyglądał pięknie i przyciągał wzrok, trzeba systematycznie o niego dbać. Właściwa pielęgnacja piersi to przede wszystkim stosowanie odpowiednich kosmetyków ujędrniających i masaży.

Zobacz film: "Źle dobrany biustonosz wpływa niekorzystnie na zdrowie"

Zastanawiasz się, jak dbać o piersi. Ujędrniającą kurację możesz rozpocząć już podczas mycia. Będąc pod prysznicem, kieruj na piersi naprzemienne zimne i ciepłe natryski. W ten sposób poprawisz krążenie krwi, gdyż pod wpływem zmian temperatury dochodzi do obkurczania i rozszerzania naczyń krwionośnych. Możesz delikatnie masować piersi dłonią lub specjalną szczotką z wypustkami. Następnie zaaplikuj balsam ujędrniający lub zwykły kosmetyk nawilżający, który odżywi i poprawi elastyczność skóry biustu. Możesz wypróbować także do mycia peeling lub gruboziarnisty scrub. Od czasu do czasu zastosuj domową maseczkę na biust. Wystarczy, że posmarujesz piersi podgrzaną oliwą, przykryjesz je folią aluminiową i ręcznikiem i zostawisz na 20 minut. Resztki maseczki wystarczy po zabiegu wytrzeć chusteczką.

2. Ćwiczenia na piersi

Aby mieć piękny, jędrny biust, nie wystarczy używanie samych kosmetyków. Trzeba także wprowadzić do harmonogramu dnia ćwiczenia na piersi i wzmocnienie mięśni szkieletowych kręgosłupa. Mało estetyczny, zwisający biust jest często konsekwencją wad kręgosłupa bądź nieprawidłowej postawy ciała. W domu warto więc wykonywać ćwiczenia, które wzmocnią mięśnie klatki piersiowej. Oto kilka z nich:

  • złóż dłonie jak do modlitwy i dociskaj je jak najmocniej do siebie na wysokości mostka,
  • podeprzyj się prawą ręką, kładąc się na przeciwległym lewym boku, lewą rękę połóż na prawy bark i wykonuj skłony, zbliżając bark do podłogi i zginając rękę, na której się podpierasz,
  • zegnij ręce w łokciach i trzymaj je na wysokości klatki piersiowej, ściągaj łopatki, jakbyś próbowała połączyć je ze sobą,
  • unieś wyprostowane ręce do przodu na wysokość klatki piersiowej i wykonuj nimi wymachy do tyłu,
  • stań naprzeciw ściany, połóż na niej obie dłonie i delikatnie odpychaj się nimi od ściany.

Jeśli masz możliwość, przynajmniej raz w tygodniu chodź na basen. Pływanie, zwłaszcza żabką, świetnie modeluje kształt piersi. Oprócz tego, w ciągu dnia możesz pozbyć się uczucia ciężkości biustu, wykonując proste ćwiczenie. Napnij mięśnie barków, unosząc jak najwyżej ramiona. W takiej pozycji staraj się wytrzymać kilka sekund. Następnie powoli, wraz z wydechem, rozluźniaj mięśnie, swobodnie opuszczając ramiona. Ćwiczenie powtórz kilka razy, pamiętając o skoordynowaniu ruchów ciała z oddychaniem – wdech przy unoszeniu ramion, wydech przy opuszczaniu.

3. Odpowiedni biustonosz

Właściwie dobrany stanik może znacząco poprawić wygląd biustu. Aby spełnił swoją rolę, biustonosz musi być idealnie dopasowany zarówno do kształtu piersi, jak i ich wielkości. Nawet kiedy kobieta pochyla się, stanik powinien dobrze podtrzymywać jej biust. Dla pań o obfitych piersiach doskonałym wyborem są biustonosze o szerokich ramiączkach.

Staniki typu push-up nie tylko doskonale podtrzymują i usztywniają piersi, ale też pozwalają na optyczne powiększenie biustu – dlatego zalecane są paniom mniej hojnie obdarzonym przez naturę. Głęboko wycięte miseczki przeznaczone są dla kobiet o drobnych kształtach. Kupując stanik, zawsze pamiętaj, żeby nie był on luźny w obwodzie klatki piersiowej. Inaczej podniesienie piersi za pomocą biustonosza będzie niemożliwe.

4. Badania kontrolne piersi

Systematyczne badanie piersi to podstawa profilaktyki raka piersi - złośliwego nowotworu, który co roku zbiera śmiertelne żniwo wśród kobiet. Dzięki badaniom profilaktycznym można wykryć zmiany patologiczne na wczesnym etapie rozwoju choroby i znacząco zwiększyć szanse pacjentki na wyleczenie raka. Niestety, wiele kobiet odkłada badania na później i zostaje zdiagnozowanych w momencie, gdy choroba zdążyła poczynić ogromne spustoszenie w organizmie.

W profilaktyce raka piersi kluczową rolę odgrywa samobadanie piersi. Każda kobieta powinna regularnie badać się, przy czym optymalny czas na samobadanie to tydzień po miesiączce. Badanie zaczyna się od dokładnego obejrzenia obu piersi, następnie należy uciskać je delikatnie trzema palcami. W czasie badania należy kierować się od pachy, wzdłuż klatki piersiowej. Wszelkie niepokojące zmiany, na przykład w obrębie kształtu lub koloru brodawki, a także zgrubienia w piersiach należy skonsultować z ginekologiem.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!