Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Wybierz miłego chirurga na operację!

Avatar placeholder
05.08.2014 11:40
Wybierz miłego chirurga na operację!
Wybierz miłego chirurga na operację!

We współczesnym społeczeństwie, gdzie trudno jest znaleźć kogoś, kto ustąpi miejsca schorowanej staruszce, a SMS jest jedynym źródłem konwersacji, brak uprzejmości zagościł w każdym aspekcie życia, nawet na sali operacyjnej. Według ostatnich doniesień naukowych, zachowanie chirurga w czasie zabiegu chirurgicznego ma ogromny wpływ na wyniki pacjentów, koszty opieki medycznej, a także błędy lekarskie oraz satysfakcję pacjentów i personelu.

1. Badania nad uprzejmością chirurgów

Chirurdzy są zatrudniani na podstawie swojej wiedzy, doświadczenia i osiągnięć naukowych. Proces aplikacyjny nie wymaga sprawdzenia umiejętności komunikacji.

A przecież sala operacyjna to środowisko społeczne, gdzie każdy powinien współpracować dla dobra pacjenta. Gdy chirurg, który wydaje polecenia, jest nieuprzejmy i lekceważy resztę personelu, cierpią na tym wszyscy. Przeprowadzono wiele badań sprawdzających zależności między nieuprzejmością w opiece zdrowotnej a wynikami pacjentów. Po przeanalizowaniu wyników 300 operacji, które prowadził uprzejmy chirurg, zaobserwowano mniej przypadków śmierci i komplikacji pooperacyjnych. Nieuprzejmość na sali operacyjnej może mieć poważne konsekwencje. W związku z tym, że niektórzy lekarze lekceważą resztę personelu, pielęgniarki starają się ich unikać, nawet gdy potrzebują wskazówek na temat dawkowania leków. Złe traktowanie personelu czasem powoduje, że dobry członek zespołu rezygnuje z pracy. Często takie roszady pracownicze skutkują pomyłkami lekarskimi i słabszymi wynikami pacjentów. Gdy ludzie – w szczególności przywódcy grupy – zachowują się nieuprzejmie, współpracownicy reagują stresem, podwyższonym ciśnieniem krwi i osłabieniem systemu odpornościowego. Badania wykazują, że nieuprzejmość na sali operacyjnej przekłada się na częstsze zwolnienia lekarskie i zmniejszony zasób personelu, a w konsekwencji obniża jakość usług medycznych.

2. Jaki powinien być efektywny lekarz?

Chirurdzy muszą wiedzieć, jakich narzędzi należy użyć w danym punkcie operacji. Nie powinni jednak poniżać asystenta za podanie nieodpowiedniego przyrządu. Poza tym, gdy chirurdzy opuszczą salę operacyjną, powinni być świadomi tego, że zrzekają się władzy. Poprzez przekazanie autorytetu komuś innemu lekarze zyskują szacunek ze strony kolegów i podwładnych. Takie działanie promuje lojalność sięgającą poza odgórne regulacje. Wiadomo, że chirurgia to stresująca dziedzina, jednak gdyby chirurdzy poświęcili trochę czasu na poznanie swoich współpracowników, wprowadziliby pozytywną atmosferę w miejscu pracy. To z kolei przekształciłoby się w lepszą opiekę nad pacjentem, zadowalające wyniki oraz satysfakcję z wykonywanych działań. Starania o utworzenie uprzejmej atmosfery na sali operacyjnej muszą rozpocząć się już na początku kariery lekarskiej. Zwracanie uwagi na osobiste cechy podczas rekrutacji na stresujące i odpowiedzialne stanowiska zwiększa prawdopodobieństwo stworzenia dobrych warunków pracy. Wyzwaniem chirurgów nowej generacji będzie wyrobienie w sobie ważnych cech – pewności siebie, skupienia, oddania pracy i podążania za etyką zawodu, bez konieczności tłumienia w sobie ludzkich cech.

Aby zwiększyć efektywność służby zdrowia, należy położyć nacisk nie tylko na techniczne umiejętności lekarzy, ale także zdolności przywódcze, komunikacyjne, umiejętność pracy w grupie i kontroli nad emocjami. Wysoka kultura osobista powinna cechować nie tylko przyszłych chirurgów, ale także starszych, doświadczonych lekarzy. Bogate CV nie wystarcza bowiem w pracy z ludźmi. Każdy lekarz powinien wykazywać się zdolnościami interpersonalnymi.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze