Bieganie a mięśnie

Bieganie jest sportem polecanym osobom chorym na nadciśnienie tętnicze, ponieważ obniża ciśnienie i zmniejsza ryzyko zachorowania na chorobę wieńcową, miażdżycę, zawał serca, udar mózgu i inne. Udowodniono również, że uprawianie tego sportu obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę. Wiele osób zastanawia się nad kwestią – bieganie a mięśnie. Czy codzienny jogging wpływa na spalanie mięśni, a może pomaga je rzeźbić? Bieganie pozytywnie wpływa na mięśnie brzucha, pomaga zrzucić zbędne kilogramy i rzeźbi smukłą sylwetkę.

1. Wpływ biegania na mięśnie

Wielu kulturystów w obawie przed utratą tkanki mięśniowej rezygnuje z biegania. Boją się, że po codziennym joggingu staną się podobni do typowych lekkoatletów, którzy są smukli i szczupli. Czy mają rację? Nie do końca. Codzienne bieganie nie zagraża masie mięśniowej, jeśli nie jest to bieg długodystansowy. Ponadto prawidłowo dobrany trening umożliwia spalanie tkanki tłuszczowej, przy jednoczesnym kształtowaniu mięśni.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

Posiłki biegacza powinny być pełnowartościowe, bogate w węglowodany i białko, niskotłuszczowe, lekkostrawne i małe objętościowo. Biegacz nie może również zapomnieć o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

Podczas tego treningu angażujemy prawie wszystkie grupy mięśni, a to powoduje, że nasz organizm znacznie chętniej spala nagromadzony tłuszcz. Jogging przyczynia się do rozwoju mięśni, a dzięki temu łatwiej jest nam spalać tłuszcz przez cały dzień. Podczas biegu najbardziej intensywnie pracują mięśnie nóg, ramion, pleców, rąk i brzucha. Grupy tych mięśni dotleniają się, poprawia się również ich tonus. Bieganie polecane jest osobom cierpiącym na bóle pleców związane ze stresem, ponieważ doskonale rozluźnia napięte mięśnie. Jeśli zatem jesteś początkującym kulturystą, dbającym o masę mięśniową, nie bój się biegania. Ten wspaniały rodzaj aktywności fizycznej nie zaszkodzi ci, jeśli nie przesadzisz z treningiem.

2. Bieganie a mięśnie brzucha

Aby pozbyć się widocznej warstwy tkanki tłuszczowej na brzuchu, należy regularnie ćwiczyć wszystkie mięśnie brzucha, czyli mięsień prosty, mięśnie skośne oraz mięśnie międzyżebrowe. Zrzucenie zbędnego tłuszczu z brzucha korzystnie wpływa na wygląd całej sylwetki, wąska talia poszerza klatkę piersiową i biodra. Gimnastyka brzucha powinna być trenowana na siłowni. Uzupełnieniem tych ćwiczeń jest bieganie. Należy pamiętać, że samo bieganie nie przyniesie takich efektów, jakie można osiągnąć na siłowni, dlatego warto łączyć jogging z treningami. Oczywiście nie można zapominać o stosowaniu właściwej diety. Należy ograniczyć spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, wprowadzić większe ilości owoców i warzyw oraz pić dużo mineralnej wody niegazowanej.

3. Wpływ biegania na psychikę

Jogging jest doskonałym sposobem na rozładowanie stresu. Ponadto to odskocznia od codziennych problemów i wykorzystywanie czasu tylko dla siebie. Podczas biegania można przemyśleć wiele spraw i zastanowić się nad podjęciem właściwej decyzji. Efekty regularnego biegania widać już po kilku tygodniach, kiedy wyraźnie poprawia się wydolność fizyczna. Z czasem bieganie staje się prawdziwą pasją i osoby trenujące starają się osiągać coraz lepsze rezultaty i przebiegać dłuższe dystanse.

Należy pamiętać, by przed bieganiem zawsze przeprowadzać właściwą rozgrzewkę. Dzięki niej unikniemy między innymi nieprzyjemnych kontuzji nóg.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!