Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Już nie będzie szybkich L4 i e-recept. Ministerstwo Zdrowia zamyka TPK

 Patrycja Pupiec
19.12.2023 15:39
MZ zamyka Teleplatformę Pierwszego Kontaktu
MZ zamyka Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (Getty Images)

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu przestała istnieć, a jej działania oceni Ministerstwo Zdrowia. Już nie będzie można tu szybko załatwić L4 lub e-recepty, a informacje o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej będzie można uzyskać pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta.

spis treści

1. Koniec Teleplatformy Pierwszego Kontaktu

15 grudnia był ostatnim dniem funkcjonowania Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK). TPK powstało w trakcie pandemii COVID-19, a jej działanie było powiązane z tzw. specustawą covidową, której przepisy obowiązują do końca 2023 r.

Teraz funkcjonowanie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu oceni Ministerstwo Zdrowia. Decydenci przeanalizują, czy warto będzie uruchamiać podobne narzędzia w przyszłości.

Nadal działa Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP), z której można uzyskać informacje o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej, a także najbliższym Szpitalnym Oddziale Ratunkowym (SOR) lub aptece, w której dostępny jest potrzebny medykament.

2. Jak skorzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta?

Zobacz film: ""Wasze Zdrowie" - odc. 1"

Konsultanci pracujący w Telefonicznej Informacji Pacjenta udzielają informacji w języku polskim, angielskim, ukraińskim oraz rosyjskim.

Z TIP możemy dowiedzieć się:

  • gdzie znajduje się najbliższa apteka, szpital lub Szpitalny Oddział Ratunkowy;
  • gdzie jest najbliższa poradnia lekarza rodzinnego oraz nocna pomoc lekarska;
  • jak wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego;
  • jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego;
  • jak postępować w trakcie zakażenia SARS-CoV-2, w tym także jak zaszczepić się przeciwko COVID-19;
  • o dostępności programów profilaktycznych przygotowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia;
  • dodatkowo w godzinach 8:00-18:00 można otrzymać informacje prawach pacjenta od ekspertów z Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Aby uzyskać informacje, wystarczy zadzwonić pod numer 800 190 590. Infolinia jest aktywna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Z TIP mogą korzystać także pacjenci głusi, którzy mogą kontaktować się z tłumaczem języka migowego poprzez wideorozmowę.

Z Telefoniczną Informacją Pacjenta skontaktować można się także przez czat tekstowy, mailowo lub za pomocą formularza kontaktowego.

Patrycja Pupiec, dziennikarka Wirtualnej Polski

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze