Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Nie sprawdziła daty ważności. Dziś nie rusza się z domu bez czapki

Avatar placeholder
26.06.2023 18:44
Nie sprawdziła daty ważności. Dziś nie rusza się z domu bez czapki
Nie sprawdziła daty ważności. Dziś nie rusza się z domu bez czapki (TikTok)

Czy masz jeszcze tubkę kremu z filtrem z zeszłorocznych wakacji? Jeśli tak, to lepiej ją natychmiast wyrzuć. Młoda użytkowniczka TikToka ujawniła, co stało się z jej skórą po użyciu przeterminowanego kosmetyku do opalania. - Nigdy nie zapomnę wyrazu twarzy lekarza, jak pokazywałam mu ranę na swoim czole. Bezcenna – skomentowała w wideo.

spis treści

1. Przeterminowany kosmetyk spowodował oparzenia

Morgan Vacala, jedna z użytkowniczek platformy TikTok, opublikowała wideo, na którym pokazała rozległe oparzenie na swoim czole. Z pewnością nie spodziewała się takich skutków kąpieli słonecznych, ponieważ pamiętała o zastosowaniu kremu z filtrem SPF chroniącego przed szkodliwym promieniowaniem UV. Zapomniała jednak o jednym istotnym szczególe - sprawdzeniu daty ważności kosmetyku.

W krótkim filmie zatytułowanym "Nie bądź głupi i sprawdzaj datę ważności swojego kremu przeciwsłonecznego" opowiedziała, co się wydarzyło. Wideo zawiera zdjęcia czoła młodej dziewczyny, na których widać, że skóra jest mocno poparzona. Jak wyjaśniła Vacala, rany goiły się przez około dwa-trzy tygodnie, a konieczna była również wizyta u lekarza.

  • W dzieciństwie spędzałam mnóstwo czasu na łódce, a także dużo pływałam w basenie i nigdy nie miałam tak poważnego problemu z oparzeniami - dodała.
Zobacz film: "Jak alkohol wpływa na wzrok?"

Vacala przyznaje, że obecnie nie opuszcza domu bez czapki z daszkiem, która dodatkowo chroni ją przed słońcem oprócz kremu z filtrem. Wielu komentujących również zgodziło się, że czapka chroni nie tylko twarz, ale też skórę głowy i jest świetnym rozwiązaniem, gdy słońce świeci zbyt mocno.

2. Każde oparzenie słoneczne zwiększa ryzyko nowotworu

Internauci byli zszokowani. Wielu przyznało, że stosuje kremy z filtrem, nie sprawdzając wcześniej daty ważności. Inni natomiast nie kryli, że oparzenia na czole dziewczyny wyglądają przerażająco. Vacala miała sporo szczęścia, ponieważ po kilku tygodniach na jej czole nie pozostały żadne blizny.

Jednak nie zabrakło głosów wskazujących, że skutki tego oparzenia mogą dziś nie być widoczne gołym okiem.

"Miałam kiedyś podobne oparzenie. Dziś mierzę się z rakiem skóry, choć wtedy nie użyłam kremu z filtrem w ogóle" - napisała jedna z użytkowniczek TikToka.

"Nie zobaczysz żadnych skutków tego oparzenia do czasu, gdy będziesz miała 30 czy niespełna 40 lat. Gwarantuję" - ostrzegła inna.

Każde poparzenie słoneczne zwiększa ryzyko raka skóry, w tym groźnego czerniaka. Ten typ nowotworu może rozwijać się w ukryciu nawet kilkadziesiąt lat. Dlatego ochrona przed nadmiernymi dawkami promieniowania słonecznego jest kluczowa.

Amerykańska Agencja Żywności i Leków (ang. Food and Drug Administration, FDA) podkreśla, że skuteczność kremów z filtrem maleje wraz z upływem czasu. Co więcej, produkt przeterminowany może uczulać lub powodować podrażnienia skóry.

Z kolei Główny Inspektorat Sanitarny przypomina, że aby uniknąć skutków nadmiernego opalania warto stosować kremy z filtrem UV, ale także nakładać nakrycia głowy i unikać nadmiernej ekspozycji na słońce w godzinach między 10:00 a 14:00.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze