Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Wszczepienie soczewki Schariotha w Lublinie. Pierwsza taka operacja w Polsce

Wszczepienie soczewki Schariotha w Lublinie. Pierwsza taka operacja w Polsce
Wszczepienie soczewki Schariotha w Lublinie. Pierwsza taka operacja w Polsce (123RF)

W lubelskiej kilinice okulistycznej po raz pierwszy w Polsce przeprowadzono operację wszczepienia soczewki plamkowej Schariotha. Dzięki tej metodzie chorym na zaćmę znacznie poprawia się wzrok i jakość życia.

-To nowatorskie rozwiązanie dla pacjentów ze schorzeniami plamki żółtej, z problemami centralnego widzenia - tłumaczy prof. Robert Rejdak, kierownik Kiliniki Okulistyki Ogólnej UM Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 1 w Lublinie.

Wszczepiamy ją na stałe chorym, u których wcześniej wykonaliśmy operacje zaćmy - dodaje.

1. Inne metody są nieskuteczne

Profesor podkreśla, że metody, które do tej pory stosowano pozwalaly na usunięcie zaćmy i wszczepienie sztucznej soczewki, która dawała dobre rezultaty tylko u tych pacjentow, którzy mieli zdrową siatkówkę oka.

Zobacz film: "Lekarze o polskiej lekomani. Pacjenci wierzą, że pigułka pomoże na wszystko"

Natomiast jest coraz większa grupa osób, chorych na starcze zwyrodnienie plamki żółtej, na cukrzycę, u których wszczepienie innego rodzaju soczewek nie przynosiło dobrych efektów.

Chorzy nie rozpoznawali twarzy, nie potrafili wykonywać precyzyjnych czynności, problemem dla nich było wbicie kodu do telefonu. Dopiero dzięki soczewce plamkowej Schariotha (nazwa pochodzi od nazwiska prof. Gabora. Schariotha) znacznie poprawił im się wzrok.

2. Pacjent rozpoznaje rysy twarzy

Po zabiegu pacjent jest w stanie przeczytać tekst z odległości 15 cm, a nie 40 cm. Wyraźnie widzi rysy twarzy, może korzystać z telefonu, komputera, bez problemów używać karty do bankomatu.

Nie potrzebuje już lupy i nie musi korzystać z pomocy bliskich. Widzenie centralne zostaje mu przywrócone. A tym samym jakość życia znacznie się poprawia.

Powodzenie zabiegu zależy od stanu plamki żółtej i zaawansowania choroby. Dlatego pacjenci zanim zostaną skierowani na zabieg są wnikliwie badani.

  • Musimy sprawdzić czy zabieg się powiedzie i przyniesie zamierzony efekt - wyjaśnia prof. Rejdak. Na operacje kwalifikowane są osoby starsze, po 60 roku życia. Specjaliści jednak planują w przyszłości przeprowadzenie zabiegów także u młodszych pacjentów. Operacja nie jest obciążająca, pacjent szybko opuszcza szpital, nawet w tym samym dniu.

W lubelskiej klinice okulistycznej przeprowadzono do tej pory trzy operacje. Szpital przeznaczył na ten cel specjalny budżet. Koszt soczewki to ok. 3 tys. złotych. Klinika jest w stanie wykonać 30 tego typu operacji. - Liczymy na refundacje zabiegu przez NFZ. W tej chwili w kolejce czeka kilkadziesiąt osób – tłumaczy prof. Rejdak.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze