Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

"Twierdzi, że zrobił to z powodu bólu". Pacjent samodzielnie wyciął sobie jądro

 Karolina Rozmus
03.08.2023 21:44
Z bólu wyciął sobie jądro
Z bólu wyciął sobie jądro (Getty Images, Twitter)

Kolejki do lekarzy to jedna z największych bolączek systemu, na pewno jednak nie może się równać z tym, co czują pacjenci, gdy na wizytę u specjalisty albo zabieg muszą czekać miesiącami. Jeden z nich postanowił wziąć sprawy w swoje ręce.

spis treści

1. Amputował sobie jądro

Dr Jacek Górka z Kliniki Intensywnej Terapii i Anestezjologii 5 Wojskowego Szpitala Klinicznego w Krakowie opublikował w mediach społecznościowych post. Udostępnił zdjęcie karty jednego z pacjentów, który na Szpitalny Oddział Ratunkowy trafił po tym, jak wizyta u urologa nie przyniosła oczekiwanych efektów.

"Bywa, że frustracja pacjentów osiąga niespotykane rozmiary. Niestety w takim systemie przychodzi nam czasem funkcjonować. Kiedyś na SOR pojawił się pacjent, który zbyt długo czekał na urologa" – pisze lekarz na Twitterze.

Pacjent samodzielnie amputował sobie jądro
Pacjent samodzielnie amputował sobie jądro (Twitter)
Zobacz film: "Pandemia odbija się zdrowiu psychicznym Polaków. Coraz więcej młodych ludzi potrzebuje pomocy specjalisty"

Zdjęcie karty wskazuje, że pacjent twierdził, że był u specjalisty, mimo to jądro nadal go bolało.

"Około 19 wyciął sobie samodzielnie jądro, po czym zszył ranę nićmi szewskimi. Twierdzi, że zrobił to z powodu bólu" – czytamy w karcie.

2. Kolejki do lekarzy bolączką systemu

"Ja się chłopu nie dziwię. Serio. Raz ugryzł mnie kocur. Spora rana, spuchnięta ręka. Po kilku godzinach czekania, aż ktoś mnie przyjmie, poszłam do apteki, wyjaśniłam w czym rzecz, sama sobie oczyściłam ranę, zabezpieczyłam. A jak kiedyś potrzebowałam USG, a w szpitalu odmówiono, to skorzystałam z aparatu USG u weterynarza, i wszystko było wiadomo, dlaczego brzuch mnie boli" – skomentowała jedna z osób biorących udział w dyskusji.

Opublikowany pod koniec 2022 r. raport "Barometr WHC – Polacy w kolejkach" wskazuje, że w ubiegłym roku musieliśmy czekać najdłużej na wizytę u neurochirurga – średnio 10,4 miesiąca, podobny czas oczekiwania wynosił w przypadku wizyty u ortopedy. Czas 8,4 miesiąca oczekiwania dotyczył pacjentów stomatologicznych i stawiających się u lekarza z zakresu chirurgii plastycznej. Poprawie miał ulec w porównaniu z 2021 r. dostęp do świadczeń zdrowotnych w dziedzinach, takich jak pediatria, nefrologia i kardiologia.

Raport wskazywał również na zakłócenia płynności przechodzenia do kolejnych etapów leczenia. Dla przykładu pacjenci oczekujący na endoprotezoplastykę stawu kolanowego od momentu pojawienia się bólu muszą się liczyć z oczekiwaniem ponad dwuletnim, zanim dojdzie do wspomnianego zabiegu, ponad dwa i pół roku to czas oczekiwania w przypadku pacjentów z żylakami kończyn dolnych.

Z kolei nowszy raport "Jak długo w kolejkach do lekarzy czekają kobiety" przygotowany przez Fundację Watch Health Care wskazuje, że np. średni czas oczekiwania na świadczenia związane wyłącznie ze schorzeniami kobiecymi wynosi dwa i pół miesiąca, na badania diagnostyczne – 2,4 miesiąca.

Karolina Rozmus, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze