Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (861 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Co dalej z e-papierosami?

Avatar placeholder
19.02.2015 13:16
Co dalej z e-papierosami?
Co dalej z e-papierosami? (Zdjęcie e-papierosa / Shutterstock)

Chociaż e-papierosy cieszą się coraz większą popularnością, nadal budzą dość spore kontrowersje. Zdaniem części ekspertów przekonanie o tym, że są one lepszą alternatywą dla zwykłych papierosów nie jest do końca słuszne. Odpowiedzią na te obawy jest projekt przygotowany przez Ministerstwo Zdrowia. Co ulegnie zmianie?

spis treści

1. W imię zdrowia

W związku z tym, że elektroniczne papierosy – tak jak te tradycyjne – zawierają szkodliwą dla naszego zdrowia nikotynę, Ministerstwo Zdrowa dąży do tego, aby traktowane były jak inne wyroby tytoniowe. To z kolei spowodowałoby pojawienie się nowych zakazów i ograniczeń związanych z ich dostępnością.

Po zaostrzeniu przepisów sprzedaż e-papierosów osobom poniżej 18. roku życia będzie nielegalna. Co więcej, ich producenci zobowiązani zostaną do podania wszystkich informacji dotyczących  wykorzystywanych do produkcji liquidów substancji, włącznie z danymi na temat ich toksyczności i uzależniającego wpływu na organizm. Ponadto w telewizji nie będą emitowane reklamy zachęcające do ich kupna, a na opakowaniach zamieszczone będzie skierowane do klienta ostrzeżenie o szkodliwości stosowania. Wprowadzony zostanie także zakaz palenia e-papierosów w miejscach publicznych.

2. O e-papierosach na świecie

17 lutego br. podczas trwającej w Moskwie konferencji Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), o zmiany w regulacjach prawnych dotyczących handlu e-papierosami wystąpiła Kostaryka, która przedstawiła własny projekt rozwiązań. Tamtejszy rząd jest gorącym zwolennikiem wprowadzenia surowych zaostrzeń, dzięki którym ich dostępność zostałaby utrudniona. Jego zdaniem, to w gestii władz poszczególnych państw leży zapobieganie paleniu e-papierosów przez osoby niepalące i niepełnoletnie oraz ciężarne kobiety.

Zobacz film: "Kampanie antynikotynowe - czy są potrzebne?"

Podczas spotkania debatowano nad systemem rozwiązań proponowanych przez WHO już w sierpniu ubiegłego roku. Zgodnie z nowymi rozporządzeniami e-papierosy nie mogłyby być reklamowane jako środki wspomagające rozstanie się z nałogiem nikotynizmu, przynajmniej do czasu, aż rzetelnie zostanie ono udowodnione. Wprowadzony zostałby również zakaz produkcji olejków smakowych, które stanowić mogą dodatkową zachętę.

Rzeczywisty wpływ e-papierosów na organizm człowieka nadal nie jest do końca znany. Ze względu na fakt, że produkt ten stosunkowo niedawno pojawił się na rynku, nie ma możliwości jednoznacznej oceny tego, w jaki sposób oddziałuje na palącego w dłuższej perspektywie.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze