Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

"FOMO", czyli błędne koło dla użytkowników mediów społecznościowych

Avatar placeholder
16.10.2016 14:44
"FOMO", czyli błędne koło dla użytkowników mediów społecznościowych
"FOMO", czyli błędne koło dla użytkowników mediów społecznościowych

"Strach przed tym, że coś nas omija" (ang. **_fear of missing out**, FOMO_) to  poczucie, że przyjaciele i znajomi prowadzą ciekawsze życie. Nowe badania sugerują, że ma ono negatywny wpływ na stan psychiczny użytkowników mediów społecznościowych.

Portale społecznościowe w bardzo dużym stopniu wpływają na to, co o sobie myślimy
Portale społecznościowe w bardzo dużym stopniu wpływają na to, co o sobie myślimy (Shutterstock)

1. Zakląty krąg poszukiwania akceptacji

Psycholodzy w Uniwersytetu Trent w Nottingham odkryli, że efekt FOMO sprawia, że użytkownicy podejmują bardziej ryzykowne decyzje w mediach społecznościowych, przez co są narażeni na krytyczne lub szkodliwe komentarze, plotki i molestowanie. Z kolei to wpływało negatywnie na ich samoocenę.

W artykule opublikowanym w czasopiśmie „Computers in Human Behaviour”, psychologowie opisali, jak FOMO skłania ludzi do tego, by zaprosić większą liczbę użytkowników do „znajomych”, pisać regularniej, ujawnić więcej informacji o sobie oraz swojej działalności i zamieszczać więcej zdjęć.

Zobacz film: "Ile zrobisz pompek? Prosty test pozwala określić ryzyko chorób serca"

W ten sposób użytkownicy portalu mogą stać się celem negatywnych komentarzy, a następnie nieświadomie wpadają w błędne koło – publikują więcej treści w internecie, by podnieść sobie samoocenę i wszystko zaczyna się od nowa.

Ci ludzie, którzy najbardziej regularnie używają mediów społecznościowych, są szczególnie narażeni na efekt FOMO i jego konsekwencje, jak twierdzą naukowcy ze Szkoły Nauk Społecznych Uniwersytetu w Nottingham.

W ankiecie online wzięło udział ponad 500 użytkowników Facebooka w wieku od 13 do 77 lat. Kwestionariusz miał za zadanie zmierzyć takie czynniki, jak ilość czasu spędzanego w internecie, wielkość sieci kontaktów, występowanie efektu FOMO, poziom ujawniania się w internecie, a także samoocenę.

Zobacz także

"Patrząc na strumień postów na temat urodzeń, ślubów i imprez, możemy uznać to za niegroźne zjawisko, ale nasze badanie odkryło  potencjalnie ciemniejsze strony bycia stale podłączonym do serwisów społecznościowych oraz ewentualny wpływ tego faktu na samopoczucie" - mówi psycholog Sarah Buglass.

2. Użytkownicy Facebooka chcą stać się popularni wśród znajomych

"Kiedyś, jeżeli nasz najlepszy przyjaciel poszedł do kina bez nas lub całkiem sam, nie wiedzieliśmy o tym. Ale teraz jest inaczej, to mało prawdopodobne, by mógł zataić przed nami taką informację. Ludzie spędzają coraz więcej czasu w mediach społecznościowych i często wydaje im się, że inne osoby prowadzą szczęśliwsze i bardziej interesujące życie niż my sami.

Ponadto FOMO napędza „łowienie znajomych” i skłania do ujawnienia informacji. To ma złagodzić poczucie wyobcowania społecznego, jednak tym samym ludzie wystawiają się na krytykę, plotki i raniące uwagi przyjaciół oraz innych użytkowników.

Ci ludzie następnie wpadają w błędne koło negatywnych zachowań, starają się korzystać z mediów społecznościowych w taki sposób, by łagodzić niekorzystny wpływ FOMO, za ich pomocą dążą do tego, by stać się popularną i interesującą towarzysko osobą.

Nasze odkrycia odnoszą się do większości serwisów społecznościowych i są ostrzeżeniem dla użytkowników, aby nie dali się zasypać ciągłymi porównaniami do innych ludzi w internecie" – radzi badaczka.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze