Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Pfizer opublikował nowe wyniki badań nad szczepionką na COVID-19. Jest skuteczna także przeciwko wariantowi z RPA

 Ewa Rycerz
02.04.2021 12:24
Szczepionka Pfizera ma być skuteczna także przeciwko wariantowi z RPA
Szczepionka Pfizera ma być skuteczna także przeciwko wariantowi z RPA (Getty Images)

Według zaktualizowanych danych na temat skuteczności badań klinicznych szczepionki przeciwko COVID-19 preparat Pfizer&BioNTech działa przeciwko południowoafrykańskiemu wariantowi koronawirusa. Koncern przekazał także, że ogólna skuteczność jego szczepionki wynosi 91,3 proc.

spis treści

1. Nowe wyniki badań nad szczepionką

O zakończeniu kolejnych badań nad swoim preparatem firmy Pfizer&BioNTech poinformowały na Twitterze. Podano, że dane obejmują 46 tys. uczestników badań oraz okres od 7 dni do 6 miesięcy po podaniu drugiej dawki szczepionki. W raporcie czytamy, że wśród osób, które zostały poddane badaniu, stwierdzono 927 przypadków wystąpienia COVID-19. 850 z nich w grupie, która dostała placebo, a 77 wśród osób, które przyjęły szczepionkę. Te wyniki przekładają się na ogólną szacowaną skuteczność 91, 3 proc. Wcześniej Pfizer podawał, że wynosi ona 95 proc.

Co jednak ważne, żadna z zaszczepionych osób, u której wystąpiły objawy COVID-19 nie rozwinęła ciężkiego przebiegu choroby, co zdarzyło się w niezaszczepionej grupie uczestników badania.

2. Preparat skuteczny przeciwko wariantowi z RPA

Zobacz film: "Choroby serca najczęstszą przyczyną zgonów Polaków"

Firmy Pfizer&BioNTech podają także, że ich szczepionka wykazuje wysoką skuteczność przeciwko mutacji koronawirusa pochodzącej z RPA. Potwierdzają to badania, do których zaproszono 800 osób. Wśród nich stwierdzono 9 infekcji wywołanych mutacją B.1.351 (południowoafrykańską), a wszystkie wystąpiły u tych, które otrzymały placebo.

Zdaniem Pfizera taki wynik jest dowodem na to, że jego preparat działa także przeciwko temu wariantowi SARS-CoV-2. Sugerowały to już wcześniejsze badania, zgodnie z którymi szczepionka zachowała skuteczność przeciwko najbardziej niebezpiecznemu szczepowi, choć - jak podkreśla sam Pfizer - analizy wykazywały słabszą reakcję układu odpornościowego.

Co ważne, nowe wyniki badań nie wykazały żadnych nowych skutków ubocznych preparatu, również po 6 miesiącach od podania 2 dawki.

Wariant południowoafrykański wykazuje dużo większą zakaźność niż mutacja brytyjska. Eksperci podkreślają jednak, że nie jest bardziej śmiercionośny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także:

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze