Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

„Tak się nie mówi" – kampania społeczna zwiększająca świadomość na temat depresji

„Tak się nie mówi" – kampania społeczna zwiększająca świadomość na temat depresji
„Tak się nie mówi" – kampania społeczna zwiększająca świadomość na temat depresji (Zdjęcie kobiety / Shutterstock)

Krótka scena. Na pierwszym planie wychudzona, blada kobieta w zawiązanej na głowie chustce. Pierwsze skojarzenie: nowotwór. Jednak otoczenie dziewczyny zdaje się bagatelizować sytuację. Są niewrażliwi? Nie mają już cierpliwości? A może wcale nie chodzi o raka?

1. Depresja jest prawdziwa. Poważna. Zagrażająca życiu

– Naprawdę wiele osób jest w gorszej sytuacji niż ty – mówi matka do córki. Za chwilę do kobiety zwraca się mężczyzna:

– Zaczynam być zmęczony ciągłym słuchaniem o tym.

– Och kochanie, otrząśnij się wreszcie – znowu wtrąca mama dziewczyny.

– Dlaczego po prostu nie wyjdziesz na zewnątrz, aby zaczerpnąć trochę słońca? – pyta wesołym głosem przyjaciółka.

– Możemy skończyć z tym użalaniem się? – dopytuje się partner kobiety.

A ona… w oczach łzy, drżącymi rękami wiąże chustkę na głowie. Czyżby jej bliscy nie mieli już do niej cierpliwości, a może są tak znieczuleni, że nie przeżywają jej choroby tak, jak ona?

Patrząc na dziewczynę, mamy wrażenie, że zmaga się z nowotworem. Ale to nie jest rak. Na końcu klipu pojawiają się słowa wyjaśnienia: „Nigdy nie zwróciłbyś się tak do osoby chorej na raka. Nie mów tak do osoby chorej na depresję. Depresja jest prawdziwa. Poważna. Zagrażająca życiu”. Mocny przekaz pokazuje, jak traktuje się chorego na depresję, jak bagatelizuje się jego stan.

Kampanię społeczną przygotowała Amerykańska Fundacja Badawcza Nadzieja dla Depresji (Hope for Depression Research Foundation – HDRF) z pomocą agencji McCann HumanCare z USA. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej na temat choroby, która jest często lekceważona przez otoczenie, a jak podaje Światowa Organizacja Zdrowia, dotyka około 350 milionów ludzi. To aż 5 proc. populacji naszej planety, przy czym każdego roku liczba ta się zwiększa.

Znajomi chorego często bagatelizują symptomy tego zaburzenia bądź w ogóle nie uznają depresji za chorobę. Tymczasem spot reklamowy uświadamia, że depresja to poważną sprawa, która może mieć tragiczne konsekwencje – tak samo, jak w przypadku nowotworu, może skończyć się śmiercią.

Nieocenione przy problemach psychicznych jest wsparcie otoczenia: rodziny, przyjaciół, kolegów. To bliscy dają siłę do zwalczenia choroby. Nieodpowiednie komentarze i brak zrozumienia jedynie pogłębiają objawy depresji. Dlatego tak istotne jest, by edukować społeczeństwo. Nieumiejętne podejście krzywdzi chorą osobę i pogłębia jej stan.

Współcześnie mamy do czynienia z prawdziwą epidemią depresji. W Polsce (jak podaje Zespół ds. Walki z Depresją działający przy Ministerstwie Zdrowia) zmaga się z nią co dziesiąty dorosły (badania nie obejmują dzieci i młodzieży).

Jednak wciąż za mało mówi się o tej chorobie. Wiele osób obawia się bądź zwyczajnie wstydzi się przyznać, że ma problem ze swoją psychiką, że coś je gnębi, przerasta. Inne są zdania, że depresja to po prostu gorsze samopoczucie, nic, czym trzeba byłoby się martwić. Tymczasem, jak podaje WHO, 15 proc. chorych na depresję podejmuje próbę samobójczą. To pokazuje skalę i znaczenie problemu. Depresji nie wolno bagatelizować.

Zobacz film

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze