Dieta odchudzająca dla mężczyzn

Zdrowe jedzenie - warzywa stosowana jest głównie u panów powyżej 30. roku życia. Głównie ze względu na to, iż w tym właśnie wieku większość mężczyzn zaczyna przybierać na wadze poprzez złe nawyki żywieniowe. Dieta odchudzająca to np. dieta wysokobiałkowa lub dieta dla aktywnych mężczyzn. Odpowiednia dieta pozwala na zredukowanie tkanki tłuszczowej i wyeksponowanie mięśni. Poprawia się samopoczucie mężczyzn, ich atrakcyjność, a przede wszystkim zmniejsza się ryzyko zachorowania na różne choroby.

1. Złe nawyki żywieniowe u mężczyzn

Szybki tryb życia, stres, ciągłe przesiadywanie w pracy to tylko kilka czynników sprzyjających złym nawykom żywieniowym. Szczególnie narażeni są na to mężczyźni. Styl i tryb pracy polegający na małym ruszaniu się, a przesiadywaniu za firmowym biurkiem powodują, iż potrzeby energetyczne mężczyzn nie są zbyt duże, a więc i posiłki nie powinny być zbyt obfite. Z przyzwyczajenia panowie jednak zjadają duże porcje posiłków. To z czasem skutkuje nadwagą lub nawet otyłością. Często również posiłki nie są jedzone regularnie, tylko wtedy, kiedy znajdzie się chwila czasu między spotkaniami czy „papierkową robotą”. Bardzo często głód zaspokajany jest wysokoenergetycznymi przekąskami i słodzoną colą lub innymi niezdrowymi napojami. Na przybieranie wagi u mężczyzn ma także wpływ częste spożywanie alkoholu.

Zobacz film: "Co na otyłość brzuszną?"

Dlatego też właśnie dla takich mężczyzn została stworzona dieta odchudzająca dla mężczyzn.

2. Dieta dla mężczyzny a okres przekwitania

Problemy z tyciem mają również mężczyźni, przechodzący przez okres andropauzy. Następuje wtedy wzrost produkcji żeńskich hormonów i ubytek testosteronu.Objawia się to odkładaniem tłuszczu na udach, brzuchu i klatce piersiowej. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie kuracji winogronowej. Można przyrządzić specjalny napar z winogronu według podanego poniżej przepisu. 200 g liści czarnych winogron zalać chłodną wodą i ogrzewać. Gdy napój zacznie wrzeć, odstawić go i trzymać pod przykryciem. Po kilkunastu minutach przecedzić. Pić po małej filiżance 3 razy dziennie.

Dieta odchudzająca dla mężczyzn
Dieta odchudzająca dla mężczyzn

Superprodukty zawierają wiele ochronnych i zwiększających energię składników, a jedzenie ich przynosi...

zobacz galerię

3. Odchudzanie mężczyzn

Celem diety odchudzającej dla mężczyzn jest zgubienie zbędnych kilogramów, zredukowanie ilości tkanki tłuszczowej, szczególnie pojawiającej się na brzuchu, a przede wszystkim wyrobienie u panów zdrowych nawyków żywieniowych.

Każdy mężczyzna powinien wyznaczyć sobie odpowiednie godziny posiłków właściwie rozłożone w czasie. Powinno być ich 3-4 w ciągu dnia. Szczególnie ważne jest przestrzeganie tego. W międzyczasie można spożywać przekąski, ale te zdrowe. Mogą to być owoce lub np. batoniki typu crunchy. Dobrą dietą odchudzającą dla mężczyzn jest dieta białkowa. Polega ona na nieco zwiększonym spożywaniu białka, w porównaniu do innych składników odżywczych. Białko to podstawowy budulec mięśni, dlatego też taka dieta pozwala zastąpić zbędną tkankę tłuszczową masą mięśniową. Należy jednak pamiętać o przyswajaniu także odpowiednich ilości węglowodanów, głównie złożonych, a także błonnika, regulującego prawidłową perystaltykę przewodu pokarmowego. Dieta bogata w białko sprzyja uwalnianiu hormonu wzrostu, tj. somatotropiny, z przedniego płata przysadki mózgowej. Ten z kolei zwiększa spalanie tkanki tłuszczowej w organizmie. Przyśpieszana jest wtedy przemiana materii.

4. Przykładowy jadłospis w diecie odchudzającej dla mężczyzn

Dzień 1

  • Śniadanie I: bułka grahamka lub 2-3 kromki ciemnego chleba posmarowane margaryną, z pieczonym schabem i listkiem zielonej sałaty. Do tego szklanka kefiru.
  • Śniadanie II: 2 kromki chleba razowego posmarowane margaryną, z odtłuszczonym serem żółtym. Do picia natomiast może być jogurt owocowy.
  • Obiad: 5-6 pierogów z podrobami z dodatkiem świeżej surówki z kapusty pekińskiej i sosu jogurtowo-koperkowego. Do picia sok pomidorowy.
  • Kolacja: Sałatka z gotowanych jarzyn z dodatkiem odtłuszczonego majonezu i kromką chleba razowego.

Dzień 2

  • Śniadanie: kawa zbożowa z mlekiem lub herbata z cytryną, chudy twarożek ze szczypiorkiem, trzy plasterki szynki (najchudsza jest z indyka), średni pomidor.
  • Obiad: naleśniki z chudym serem - możesz dodać do niego 2–3 łyżki wrzątku, a zamiast śmietany wlej jogurt.
  • Kolacja: kolorowe kanapki z jajkiem, pieczonym schabem, ogórkiem, możesz do smarowani użyć majonezu light.

Dzień 3

  • Śniadanie: jajecznica ze szczypiorkiem na parze - patelnię z jajkami – bez tłuszczu – postaw na garnku z wrzącą wodą.
  • Obiad: łosoś z rusztu (wcześniej skrop go sokiem z cytryny, możesz go też upiec w piekarniku), sałatka z pomidorów i sałaty z sosem winegret zamiast śmietany,
  • Kolacja: zapiekanka z makaronu z cebulą i pieczarkami, podlana sokiem pomidorowym, z odrobiną parmezanu.

W diecie odchudzającej przeważają więc warzywa, ciemne pieczywo, niskotłuszczowy nabiał, ale nie tylko.

Tak więc panowie, do dzieła! Nie dość, że dzięki diecie odchudzającej będzie się bardziej atrakcyjnym dla pań, to przede wszystkim zdrowym!

spis treści
rozwiń
Następny artykuł: Jadłospis w diecie odchudzającej dla mężczyzny

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!