Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Ile może kosztować szczepienie na COVID-19? Rzecznik rządu policzył

 Karolina Rozmus
11.08.2021 16:44
Ile kosztowałoby szczepienie przeciw COVID-19? Rzecznik rządu wyjawia cenę
Ile kosztowałoby szczepienie przeciw COVID-19? Rzecznik rządu wyjawia cenę (GettyImages)

Choć obecnie szczepienia na COVID-19 są bezpłatne, nie brakuje dyskusji na temat ewentualnej odpłatności za zaszczepienie. Rzecznik rządu, Piotr Müller, zdradził, jaka kwota wchodzi w grę.

spis treści

1. Szczepionka wciąż nieodpłatna

Choć pojawiały się spekulacje na temat wprowadzenia opłat za szczepienie przeciw COVID-19, to wciąż jest ono bezpłatne. I tak pozostanie przynajmniej do końca września, co zasugerował niedawno minister Adam Niedzielski, nawiązując do trzeciej dawki.

Jeżeli jednak Polacy musieliby zapłacić za szczepienie – co, zdaniem wielu ekspertów mogłoby być dobrą strategią – to wcale nie byłaby to mała kwota. Do kosztu preparatu od Moderny, Pfizera, J&J czy AstraZeneki należy doliczyć koszt "usługi" oraz koszty materiałów – strzykawki, igły czy preparatu do dezynfekcji.

Przy czym wciąż pozostaje problem, w jaki sposób rozliczyć się z pacjentem? Przykładowo rząd kupuje szczepionki, za "usługę" płaci NFZ, a pacjent w związku z taką logiką nie może ponosić pełnych kosztów, więc może jej część (tak jak w przypadku szczepionek na grypę).

Zobacz film: "Z aplikacji Stop COVID korzysta 7 tys. osób. Rządzący wyrzucili 6 mln złotych w błoto?"

Na razie nie ma jednak powodów, by obawiać się jakichkolwiek kosztów. Na szczęście, bo nie są one małe.

2. Ile może kosztować szczepienie przeciw COVID-19?

Rrzecznik rządu był gościem programu Polskiego Rada. W rozmowie przyznał, że szczepienia przeciw COVID-19 są wciąż bezpłatne.

"Jednak nie wykluczamy, że w pewnym momencie takie rozwiązanie (odpłatność szczepionki, przyp. red.) mogłoby być wprowadzone" – powiedział Piotr Müller.

Rzecznik rządu wylicza, że mogłoby to kosztować nawet 200 zł, w zależności od preparatu. Faktycznie rozpiętość cenowa pomiędzy wakcynami jest bardzo duża.

Mówi się, że podczas gdy koszt szczepionki AstraZeneki to zaledwie kilkanaście złotych, Moderna i Pfizer mogą sięgać 10 zł.

- Sama szczepionka to około sto złotych plus procedura zaszczepienia, to jest ponad 200 zł z tego, co pamiętam – powiedział w rozmowie z PR polityk.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze