Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Kobieta zmarła po dobie oczekiwania na karetkę

 Magdalena Bury
01.01.2019 17:22
Praca ratownika medycznego jest niezwykle ciężka
Praca ratownika medycznego jest niezwykle ciężka (123rf)

Po amputacji nogi, z rozrusznikiem serca, cukrzycą i bólem brzucha nie do wytrzymania. Ponad dobę właśnie w takim stanie 57-letnia p. Władysława z Pleszewa czekała na przyjazd karetki. Dyspozytor kilka razy odmawiał jej wysłania. Kobieta zmarła w szpitalu.

1. Skarżyła się na bóle brzucha

57-letnia p. Władysława już w sobotnie popołudnie skarżyła się na silne bóle brzucha. Jej stanem zaniepokoiły się córki. Kobieta od lat zmagała się z cukrzycą i problemami z układem krążenia. Amputowano jej nogę, ok. miesiąc temu wszczepiono stymulator serca.

Gdy 57-latka poczuła się gorzej, wezwano karetkę. Dyspozytor nie przyjął jednak zgłoszenia. Jak tłumaczyły potem dwie kobiety, w słuchawce usłyszały, że ból brzucha nie jest wystarczającym powodem do wysyłania zespołu ratunkowego. Córki p. Władysławy na pogotowie dzwoniły kilka razy.

Doskonale zdawały sobie sprawę, że nie są w stanie przetransportować schorowanej matki do szpitala, który mieści się na drugim końcu miasta.

Zobacz film: "Polacy żyją aż 7 lat krócej niż Szwedzi"

Zobacz także

2. Dyspozytor nie wysłał karetki

Stan kobiety nieustannie się pogarszał. W niedzielny poranek córki zdecydowały więc o przewiezieniu matki na SOR taksówką. Ryszard Jentek, jeden z taksówkarzy pracujących w Pleszewie, a jednocześnie przewodniczący osiedla, uznał jednak, że w takim stanie nie przewiezie 57-latki.

– Nie miałem możliwości sam jej zabrać, a bardzo chciałem pomóc. Bałem się, że ktoś mi zarzuci: „a po co pan ją ruszał?” Gdyby miała nogę, wziąłbym ją pod rękę i zaprowadziłbym do mojej taksówki. Ale nie było jak. Sąsiadkę bardzo bolało, więc zadzwoniłem do naszej osiedlowej radnej – mówi dla WP abcZdrowie Ryszard Jentek.

10 produktów idealnych dla cukrzyków
10 produktów idealnych dla cukrzyków [10 zdjęć]

Dieta przy cukrzycy to nie taka prosta sprawa. Z codziennego jadłospisu diabetycy musza wyeliminować

zobacz galerię

Po pomoc zwrócił się do Renaty Garsztki, która od razu zainteresowała się tematem. Kobieta stanowczo domagała się od dyspozytora przyjazdu karetki. - Zadzwonił do mnie przewodniczący osiedla, mówiąc że nasza sąsiadka bardzo źle się czuje. Dowiedziałam się, że córki kobiety wielokrotnie dzwoniły na pogotowie, a oni odkładali słuchawkę. Sama zadzwoniłam więc pod 999 i rozmawiałam z dyspozytorem. Mówiłam, że nie jestem z rodziny, ale nikt nie chce tej karetki wysłać. Prosiłam jako radna. Wiedziałam, że kobieta ma uciętą nogę i wysoką cukrzycę. Dyspozytor rzucił słuchawką. Dzwoniłam więc do skutku. Powiedziałam im, że jeżeli coś tej pani się stanie, to oni będą za to odpowiedzialni. W końcu wysłali karetkę - mówi dla WP abcZdrowie Renata Garsztka, radna Rady Miejskiej w Pleszewie.

Lekarze przyjechali między godziną 17.00 a 18.00. Było jednak za późno. P. Władysława przed przyjazdem karetki cierpiała prawie 24 godziny. Zmarła w poniedziałek. - Może gdyby przyjechała wcześniej, kobieta nadal by żyła? - pyta Renata Garsztka.

3. Czy popełniono błąd?

Sprawdziliśmy, czy szpital w Pleszewie nie popełnił żadnego błędu. Jak się okazuje, placówka nie ma żadnego wpływu na obsługę telefonicznych zgłoszeń. Od 1 września 2015 wezwania pod numerami alarmowymi 999 czy 112 przyjmuje dyspozytornia w Kaliszu.

Życie pacjenta często zależy od dyspozytora
Życie pacjenta często zależy od dyspozytora (123rf)

– Każdy mieszkaniec naszego powiatu, próbując wezwać karetkę, uzyska połączenie z tamtejszym dyspozytorem, który może zadysponować jeden z Zespołów Ratownictwa Medycznego stacjonujących przy pleszewskim Szpitalnym Oddziale Ratunkowym. Jest to zatem integralna decyzja dyspozytora z Kalisza i my nie mamy na nią wpływu. Ostatecznie pacjentka została jednak przywieziona przez ZRM do naszego szpitala, ale niestety nazajutrz rano zmarła - tłumaczy dla WP abcZdrowie Ireneusz Praczyk, pełnomocnik ds. Praw Pacjenta.

Na razie niewiadomo, czy w stosunku do dyspozytora będzie się toczyło postępowanie sądowe. Do tej pory córki zmarłej nie złożyły żadnej skargi.

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze