Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Działania niepożądane po szczepionce na COVID-19. "To ruch marketingowy"

 Dorota Mielcarek
25.01.2021 11:49
Skrytykował powstanie funduszu kompensacyjnegi
Skrytykował powstanie funduszu kompensacyjnegi (East News)

- To jest marketingowy ruch! - tak o funduszu kompensacyjnym mówi prof. Krzysztof Simon. Według niego szczepionka na COVID-19 nie ma poważnych skutków ubocznych. Jednocześnie ekspert przypomina, że w przypadku wszystkich obecnie stosowanych szczepionek, ryzyko wystąpienia poważnego odczynu poszczepiennego (NOP) jest wielokrotnie mniejsze niż ryzyko i konsekwencje wynikające z zachorowania na chorobę zakaźną, przed którą chroni szczepienie. COVID-19 nie jest wyjątkiem.

Artykuł jest częścią akcji Wirtualnej Polski #SzczepSięNiePanikuj

1. NOP po szczepieniu na COVID-19

Działania niepożądane leku, potocznie nazywane skutkami ubocznymi, to każda szkodliwa i niezamierzona reakcja, która występuje po podaniu określonego preparatu leczniczego w dawce terapeutycznej. W zasadzie nie istnieją leki całkowicie pozbawione działań niepożądanych. Mamy się czego bać w przypadku sczepionek na COVID-19, które wykorzystują mRNA?

- To jest strasznie przejaskrawiane i my nie wiem dlaczego. Po każdej szczepionce, po każdym preparacie, przyjmowanym leku, mogą wystąpić działania niepożądane. Im bardziej skomplikowana szczepionka i ma więcej składników, tym ryzyko odczynu gorączkowego, miejscowego jest większe. W szczepionce jest tylko informacja, która ma dojść do cytoplazmy i na niej się odkładają aminokwasy i syntetyzowane jest białko. Mało jest dodatków, które indukują. Nie ma iniekcji (zastrzyku), który by nie bolał. Szczepionka musi wywołać jakikolwiek odczyn. To wynika z samej procedury szczepienia. Skala objawów niepożądanych w tych szczepionkach jest znikoma, jeśli by je porównać z innymi złożonymi szczepionkami - wyjaśnia prof. Krzysztof Simon, kierownik Kliniki Chorób Zakaźnych i Hepatologii Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu.

2. Wstrząs anafilaktyczny po szczepieniu

Zobacz film: "Eksperci o konsekwencjach dla osób niezaszczepionych na COVID-19"

Przypadki ciężkiej reakcji alergicznej po podaniu szczepionki Pfizera i Moderny wywołały wśród ludzi spory niepokój. Lekarze uspokaja, że nie ma powodów do paniki i takie przypadki zdarzają się niezwykle rzadko.

- Nie ulega wątpliwości, że w tej skali prędzej czy później zdarzy się wstrząs anafilaktyczny. Czy w związku z tym należy przerwać szczepienia? To jest obłęd. Po podaniu stu pacjentom witaminy C, któryś z nich może mieć fatalne powikłania i zaprzestaniemy podawania tej witaminy? To dotyczy każdego leku, antybiotyku. Mówi to człowiek, który miał wstrząs po szczepieniu na grypę i dalej się szczepi. Szczepionka na koronawirusa jest bezpieczniejsza, bo to jest prosty łańcuch molekularny - mówi prof. Simon.

Jednak słysząc zapewnienia rządu o funduszu kompensacyjnym i odszkodowaniach za powikłania poszczepienne, człowiek bez wykształcenia medycznego może się przestraszyć. Zwłaszcza w Polsce, gdzie szczepienia nie są popularne.

- To jest marketingowy ruch. Za co, komu płacić, skoro nie ma istotnych powikłań? To będzie 5-10 osób, ale naciągaczy, którzy będą twierdzili, że prawie umarli po szczepieniu, będzie kilka tysięcy. Też się martwię o tych, co restauracje pootwierali, bo nie wytrzymują ekonomicznie. Zaraz się pewnie pojawi kupa cwaniaków, mówiąc, że się pozarażali w ich lokalu. Wtedy dopiero będą gigantyczne problemy - podsumowuje ekspert.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze