Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Zasady przeprowadzania mammografii

Avatar placeholder
17.07.2013 11:47
Zasady przeprowadzania mammografii
Zasady przeprowadzania mammografii

Mammografia to badanie radiologiczne gruczołu piersiowego, tj. sutka. Pacjentce układana jest pierś na małej podstawce i w dwóch miejscach (najpierw z góry, potem z boku) przyciskana jest ona przez plastikową płytkę. W ten sposób urządzenie radiologiczne umożliwia wykonanie dwóch zdjęć rentgenowskich. Regularne wykonywanie mammografii umożliwia diagnozę raka piersi we wczesnym stadium rozwoju i jego całkowite wyleczenie. Niestety zbyt wiele Polek decyduje się zbyt późno na to badanie.

spis treści

1. Jak przygotować się do mammografii?

na

badanie mammograficzne niezbędne jest skierowanie lekarza rodzinnego lub ginekologa, chyba, że badanie wykonywane jest w prywatnej placówce medycznej (wówczas koszt badania waha się od 100zł), należy ono do grupy badań profilaktycznych osób dorosłych, każdy ginekolog kierując się zalecanymi normami i występującym ryzykiem powinien skierować swoje pacjentki na badanie mammograficzne, co roku organizowane są kampanie badań przesiewowych dla pacjentek po 50 roku życiu, z różnych miast, badanie nie wymaga wcześniejszego specjalistycznego przygotowania, jednak warto pamiętać, by dla dogodności ubrać się w dniu badania w dwuczęściowy strój oraz unikać używania tego dnia dezodorantów i innych kosmetyków na górną część ciała, należy unikać wykonywania badania w dniach, gdy piersi są bardziej wrażliwe niż zazwyczaj.

2. Interpretacja badania mammograficznego

Zobacz film: "Nadekspresja HER2"

Przy systematycznym wykonywaniu samokontroli piersi, a także profilaktycznym kontrolowaniu zdrowia, badanie mammograficzne zazwyczaj potwierdza dobre zdrowie piersi. Zmiany występujące na zdjęciu rentgenowskim nie zawsze muszą oznacza coś groźnego. Sama mammografia nie do końca zróżnicuje zmiany łagodne od złośliwych. Dlatego też należy udać się na konsultację lekarską z uzyskanymi wynikami do lekarza internisty, lekarza kierującego na badanie, lekarza rodzinnego, do poradni chorób piersi, poradni (K), czy też do ginekologa. Istnieje możliwość poszerzenia diagnostyki o dalsze badania np. USG piersi (nieinwazyjne, bezbolesne badanie falami ultradźwiękowymi).

Należy pamiętać, że badanie mammograficzne to cenna metoda w wykrywaniu raka piersi. Potrafi wykryć zmiany od 2 do 4 lat wcześniej niż ujawnią się zmiany kliniczne. W większości przypadków guz osiąga średnicę 1 cm w ciągu 7 - 8 lat. Dlatego tak ważna jest samodzielne badanie piersi.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze