Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Choroba zdiagnozowana na Facebooku!

Avatar placeholder
18.08.2021 17:08
Choroba zdiagnozowana na Facebooku!
Choroba zdiagnozowana na Facebooku!

Powszechnie uważa się, że serwisy społecznościowe są po prostu formą rozrywki i sposobem utrzymywania luźnych kontaktów towarzyskich. Tkwi w nich jednak duży potencjał: zwykle rozmawiamy tam z wieloma różnymi osobami, z których każda ma inne wykształcenie, wiedzę, doświadczenie. Razem tworzą całkiem skuteczną bazę informacji.

spis treści

1. Diagnoza zespołu Kawasaki na portalu społecznościowym

Przekonała się o tym pewna matka chorego dziecka, która - nie potrafiąc się domyślić, czy pogarszający się stan zdrowia jej syna jest czymś poważnym - postanowiła skonsultować się ze znajomymi. Dodała do swojego profilu na Facebooku zdjęcia przedstawiające istotne symptomy, jakie u malca wystąpiły. I dostała odpowiedź: należy szybko jechać do szpitala. Syn Deborah cierpiał bowiem na chorobę Kawasaki.

Ostra choroba zapalna małych i średnich naczyń, której bezpośrednie przyczyny nie są znane, zwana chorobą Kawasaki - jest rzadką przypadłością. Zapadają na nią głównie małe dzieci, najczęściej chłopcy. Objawy są dość charakterystyczne:

  • wysoka gorączka, dochodząca do 40 stopni, utrzymująca się ponad 5 dni,
  • powiększenie węzłów chłonnych, zwykle jednostronne i nieco bolesne dla dziecka,
  • wysypka na tułowiu oraz rękach i nogach, przybierająca różną formę (od pokrzywki do zmian podobnych jak w chorobach zakaźnych),
  • obrzęk, przekrwienie spojówek, jednak bez łzawienia (w odróżnieniu na przykład od zapalenia spojówek),
  • w jamie ustnej oraz na wargach występuje rumień, pęknięcia, zaczerwienienia,
  • może wystąpić mocno zaczerwieniony język, w kolorze niemal malinowym.
Zobacz film: "Choroby serca najczęstszą przyczyną zgonów Polaków"

Większość typowych objawów choroby Kawasaki jest dość dobrze widoczna na zdjęciach, dlatego znajomi Deborah z Facebooka stosunkowo szybko zorientowali się, co dolega chłopcu - i w komentarzach do galerii zasugerowali wizytę w szpitalu. Diagnoza w tym przypadku rzeczywiście była możliwa na podstawie zdjęć.

2. Diagnoza przez Internet?

Nadal nie są dostępne specyficzne badania, które potwierdziłoby diagnozę: choroba Kawasaki - testy laboratoryjne wskazują na podwyższone OB czy białkomocz, będące jednak raczej efektem rozwijających się dolegliwości. Trzeba się więc opierać na tych charakterystycznych objawach, które występujące wspólnie wskazują właśnie na tę chorobę.

Nie oznacza to jednak oczywiście, ze należy diagnozować dzieci przez Internet. Bardzo ważna dla uniknięcia poważnych konsekwencji choroby jest świadomość rodziców i szybka reakcja - czyli udanie się z dzieckiem do specjalisty. Tylko wówczas można zapobiec komplikacjom, do których należą:

Problem w tym, że pierwsze objawy choroby są często mylone z typowymi infekcjami wieku dziecięcego, w przypadku których skutkują zazwyczaj podanie antybiotyku i przetrzymanie dziecka w łóżku. Jednak w chorobie Kawasaki leki nie są skuteczne, gorączka zamiast spadać może w dalszym ciągu szybko rosnąć, dochodzą pozostałe objawy.

Leczenie prowadzić trzeba szpitalnie - polega ono na podawaniu dożylnie dużej dawki immunoglobuliny G, w połączeniu z salicylanami (należy do nich na przykład aspiryna). Te ostatnie pełnią bardzo istotną rolę w zapobieganiu powikłaniom sercowo-naczyniowym, będących typową konsekwencją źle leczonej choroby Kawasaki.

To musisz wiedzieć

 

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze