Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Osoby uzależnione od cukru powinny być leczone podobnie jak narkomani

Avatar placeholder
08.11.2018 09:16
Naukowcy wykazali, że cukier może uzależniać tak samo jak kokaina
Naukowcy wykazali, że cukier może uzależniać tak samo jak kokaina (Shutterstock)

Masz słabość do słodkich napojów, ciast, ciastek i cukierków? Okazuje się, że jest naukowy powód, dla którego nie potrafisz oprzeć ci się cukrowi.

Naukowcy udowodnili, że glukoza wpływa na organizm podobnie jak używki, a więc możemy uzależnić się od cukru tak samo jak od kokainy, tytoniu czy morfiny.

Australijskie badanie potwierdziło, że efekty uzależnienia od cukru są podobne do skutków uzależnienia od leków, takich jak opiaty. Okazało się również, że po odstawieniu słodyczy organizm reaguje tak samo jako po nagłym zaprzestaniu brania narkotyków.

Cukier jest tak samo uzależniający jak kokaina
Cukier jest tak samo uzależniający jak kokaina (Shutterstock)
Zobacz film: "Pudding chia i inne zdrowe słodycze"

Niejednokrotnie dowodzono już, że cukier oddziałuje na mózg łudząco podobnie do kokainy. Niektóre badania wskazują wręcz, że może być bardziej wciągający niż narkotyk. Analiza naukowców z Politechniki w Queensland wykazała, że nadmiar glukozy zwiększa poziom dopaminy w mózgu w takim samym stopniu jak kokaina.

Podobnie jak w przypadku narkotyku, regularne spożywanie słodkości z czasem może prowadzić do spadku poziomu dopaminy. W konsekwencji osoby uzależnione od słodyczy potrzebują coraz więcej cukru, aby osiągnąć ten sam poziom neuroprzekaźnika i uniknąć uczucia smutku.

W odrębnym badaniu przeprowadzonym przez tych samych badaczy stwierdzono, że długotrwała ekspozycja na działanie sacharozy powoduje zaburzenia odżywiania i inne zmiany w zachowaniu. Jedna z autorek analizy, profesor Selena Bartlett z Instytutu Zdrowia i Innowacji Biomedycznych, uważa, że leki skuteczne w leczeniu uzależnienia od nikotyny mogą być również pomocne w leczeniu cukrowego nałogu.

Skutki spożywania cukru obejmują m.in. zwiększenie masy ciała, otyłość, wysoki poziom cukru we krwi i cukrzycę. To jednak nie wszystko. Zbyt duża ilość cukru w diecie może prowadzić do problemów psychologicznych, ponieważ zaburza on nastrój, motywację, kontrolę impulsów i działanie centrum nagród w mózgu.

PYTANIA I ODPOWIEDZI LEKARZY NA TEN TEMAT

Zobacz odpowiedzi na pytania osób, które miały do czynienia z tym problemem:

Wszystkie odpowiedzi lekarzy

Ostatnie odkrycie tłumaczy, dlaczego tak trudno pozbyć się ochoty na słodycze. Autorzy badania są jednak przekonani, że doprowadzi ono do stworzenia nowych metod i terapii, które pomogą osobom kochającym cukier w przezwyciężeniu uzależnienia.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze