Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Agata Pacia (Katulska)

Uzależnienie to nie tylko alkohol, papierosy, narkotyki czy hazard

Avatar placeholder
14.04.2017 16:13
Uzależnienie to nie tylko alkohol, papierosy, narkotyki czy hazard
Uzależnienie to nie tylko alkohol, papierosy, narkotyki czy hazard

Uzależnienie to nabyta i bardzo silna potrzeba wykonania jakiejś czynności np. zagrania w coś na pieniądze lub zażycia jakiejś konkretnej substancji. Jest zarówno fizyczną, jak i psychiczną potrzebą, która łączy się z utratą kontroli. Wielu ludzi jest nieświadoma, że uzależnienie, to nie tylko alkohol, papierosy, narkotyki czy hazard, a również kompulsywne zakupy (zakupoholizm), kompulsywne jedzenie (jedzenioholizm), potrzeba korzystania z internetu (Internetoholizm) i wiele innych.

Te kompulsywne zachowania również potrafią doprowadzić do dużego spustoszenia naszego życia w postaci utraty relacji, długów czy utraty zdrowia w postaci otyłości czy innych chorób. Często jednak nie widzimy problemu w tych zachowaniach, inni też nie zwracają na nie uwagi. Kiedy wymienione wyżej czynności są już uzależnieniem, a kiedy jeszcze normą?

Zobacz także:

1. Zakupoholizm

Jest niczym innym jak wewnętrznym przymusem kupowania czegoś. Zazwyczaj łączy się to z powtarzalnym, nadmiernym kupowaniem na skutek najczęściej złego samopoczucia. W trakcie zakupów towarzyszy takim osobom duże napięcie, które zmniejsza się po dokonaniu zakupu. Takie zakupy są nagłe, nieprzemyślane, wywołane często jednym bodźcem. Często wydajemy ponad nasze możliwości, co doprowadza do braku pieniędzy na naprawdę potrzebne rzeczy.

Zobacz film

Wyróżnia się różne typy zakupoholizmu. Są osoby, które robią zakupy tylko na wyprzedażach i nie odpuszczą żadnej tak zwanej okazji. Daje to poczucie wyjątkowości i dumy, że tak tanio zakupiło się jakiś produkt. Kolejnym typem jest zakupoholik kolekcjoner. Takie osoby kupują tylko wybrane produkty np. kobiety koncentrują się na ciuchach, kosmetykach lub butach, mężczyźni na sprzęcie elektronicznym, muzycznym.

Depresja u gwiazd - czy wiesz, kto na nią cierpiał?
Depresja u gwiazd - czy wiesz, kto na nią cierpiał? [10 zdjęć]

Sławna aktorka przyznaje, że cierpiała na depresję, gdy była nastolatką oraz we wczesnych latach młodości.

zobacz galerię

2. Jedzenioholizm

Jest niekontrolowanym, nadmiernym spożywaniem posiłków, tak zwane obżarstwo. Osoby takie nie tylko dużo jedzą, ale też dużą część czasu poświęcają na myślenie o jedzeniu, oglądaniu jedzenia, czytaniu o jedzeniu. Problem ten jest jakościowy, dotyczy zarówno ilości przyjmowanego jedzenia, jak i jakości i częstości. Osoby cierpiące na uzależnienie od kompulsywnego jedzenia miewają ataki jedzenia. Zawsze kontrolują się w otoczeniu, wtedy wręcz jedzą małe porcje. Kiedy są sami pojawia się obżarstwo, jednak nie kończy się wymiotami. Skutkiem jedzenioholizmu jest nadwaga, otyłość i zarazem ciągłe próby przechodzenia na dietę.

Sprawdź:

3. Internetoholizm

To nadmierne, przymusowe korzystanie z informacji zawartych w internecie. W dzisiejszych czasach internet i wyszukiwanie w nim informacji jest bardzo powszechne. W Polsce około 70% internautów odwiedza sieć każdego dnia. Badacze są bardzo niezgodni co do tego czy istnieje uzależnienie od internetu. Nie wypracowano jednolitych kryteriów, które określałyby dysfunkcyjne korzystanie z sieci. Badacze zauważają jednak, że wśród wielu, szczególnie młodych ludzi ilość czasu spędzanego przed komputerem wzrasta.

Dodatkowo w sytuacji braku dostępu do sieci wiele osób czuje niepokój. Spędzanie czasu w sieci doprowadza do zubożenia relacji z ludźmi, wycofania się również z wielu dotychczasowych aktywności. Skutkiem uzależnienia od internetu na ogół jest narastająca samotność, wycofanie społeczne, obniżający się nastrój.

Zachęcam do zwiększania swojej świadomości dotyczącej współczesnych uzależnień, szczególnie tych od czynności. Wszystkie nowe uzależnienia dotyczą przede wszystkim krajów wysoko rozwiniętych. Świadomość ta pozwoli nam uchronić siebie przed nowymi, jeszcze dla nas całkiem nieznanymi problemami. Należy pamiętać, że uzależniamy się nie tylko od substancji, ale również od różnych czynności.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze