Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

20 listopada – Światowy Dzień Rzucania Palenia

Avatar placeholder
18.01.2016 10:56
20 listopada – Światowy Dzień Rzucania Palenia
20 listopada – Światowy Dzień Rzucania Palenia ( / Shutterstock)

Światowy Dzień Rzucania Palenia obchodzony jest od trzydziestu lat. Po raz pierwszy do rozstania się z nałogiem publicznie zachęcano palaczy w Kalifornii, jednak inicjatywa szybko zyskała popularność na całym świecie. Nic dziwnego – nałóg ten każdego roku zabija aż 5 milionów osób, w tym palaczy biernych, którzy wdychają szkodliwe substancje, przebywając w towarzystwie palących. Chociaż pokonanie uzależnienia nie należy do najłatwiejszych, nikogo nie trzeba przekonywać, dlaczego warto to zrobić. Światowy Dzień Rzucania Palenia stanowi świetną okazję, by podjąć to wyzwanie.

Palenie nie tylko zaspokaja głód nikotynowy – to także pewien rytuał. Osobom uzależnionym trudno wyobrazić sobie poranek bez papierosa do kawy czy poobiednią sjestę bez pozornie niewinnego „dymka”. Sięgamy po niego, gdy jesteśmy zestresowani, zmęczeni lub kiedy po prostu brakuje nam w danej chwili innego zajęcia. Okazuje się, że o wiele bardziej uzależnieni jesteśmy mentalnie niż fizycznie, dlatego jest nam tym trudniej poradzić sobie z problemem, a podjęte próby rozstania ze zgubnym nałogiem niejednokrotnie kończą się niepowodzeniem.

spis treści

1. Alternatywne metody na rzucenie palenia

Hipnoza – cieszy się niezwykłą popularnością. Jest jedną z technik kontroli umysłu, która polega na wprowadzeniu pacjenta w stan, w którym jest on bardzo podatny na sugestie, dzięki czemu hipnotyzer może sprawić, że palenie papierosów przestanie być dla niego atrakcyjne i zacznie kojarzyć się negatywnie. Warunkiem powodzenia terapii jest silna motywacja palacza oraz szczera chęć rozstania się z nałogiem. W przeciwnym razie metoda przynieść może skutki odwrotne od zamierzonych.

Zobacz film: "Co wpływa na pewność siebie?"

Dowiedz się więcej

Akupunktura – jako cel stawia sobie przywrócenie do równowagi organizmu, którego funkcjonowanie zakłócone zostało na skutek odstawienia nikotyny. Wykonanie nakłucia w odpowiednim miejscu na ciele ma zredukować uciążliwe skutki niedoboru nikotyny, a tym samym zmniejszyć chęć sięgnięcia po papierosa.

Elektrostymulacja – działa na podobnej zasadzie jak akupunktura, tylko zamiast nakłucia stosuje się w tym przypadku stymulację prądem kilku miejsc na uchu.

Biorezonans – metoda wykorzystuje drgania elektromagnetyczne, które istnieją wokół ciała człowieka i w jego wnętrzu. Podczas zabiegu zapalony papieros umieszczony zostaje w aparacie, a pacjenta za pomocą elektrod podłącza się do specjalnego urządzenia sterowanego komputerowo. Uruchomienie odpowiedniego programu sprawia, że w organizmie dochodzi do reakcji niwelującej głód nikotynowy

2. Gwiazdy walczące z nałogiem nikotynowym

Od uzależnienia od papierosów nie są wolni ludzie showbiznesu, chociaż najczęściej nie afiszują się z tym publicznie. Borys Szyc, Zbigniew Wodecki, Maciej Rock czy Paweł Deląg nie dają nam, niestety, najlepszego przykładu. Wśród polskich aktorek z papierosem dała się przyłapać przepiękna Tamara Arciuch czy Joanna Liszowska. Portale plotkarskie donoszą w ostatnim czasie o rozstaniu się z nałogiem Edyty Olszówki, zwracając uwagę na ponoć zaokrąglające się z tego powodu kształty aktorki. Wśród zagranicznych celebrytek pociąg do papierosa zdradza gwiazda serialu „Przyjaciele” Jennifer Aniston, brytyjska modelka Kate Moss czy Uma Turmann. Chociaż niejednokrotnie dają się słyszeć najróżniejsze obietnice i postanowienia dotyczące ostatecznego zerwania z papierosami, na słowach często się kończy. Sukcesem pochwalić może się za to Cameron Diaz, którą – jak twierdzi – zmotywowali rodzice. Udało się to także Wojciechowi Mannowi przekonanemu przez bliskich, a także Charlize Theron, która zdecydowała się w tym celu poddać hipnozie.

Decydując się na rzucenie palenia, pamiętajmy, że należy robić to stopniowo. Nagłe odstawienie nikotyny rzadko przynosi długotrwałe efekty i wiąże się zazwyczaj z dokuczliwymi dolegliwościami, które mogą skutecznie osłabić naszą silną wolę. Aby się powiodło, potrzebna jest determinacja, którą zdecydowanie spotęguje perspektywa dłuższego i zdrowszego życia bez dokuczliwego kaszlu i nieprzyjemnego zapachu.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze