Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Monika Łapczyńska

Odkurzając w ciąży, narażasz dziecko na astmę!

Avatar placeholder
05.07.2020 10:59
Odkurzając w ciąży, narażasz dziecko na astmę!
Odkurzając w ciąży, narażasz dziecko na astmę! (Shutterstock)

Wiele mówi się na temat wpływu pola magnetycznego na organizm. Wcześniejsze badania wykazały, że urządzenia wysyłające pole magnetyczne, takie jak odkurzacze, suszarki do włosów czy kuchenki mikrofalowe, mogą prowadzić do poronienia, słabej jakości nasienia, problemów z układem odpornościowym, a nawet raka. Według ostatnich doniesień naukowych magnetyzm może przyczynić się także do rozwoju astmy u nienarodzonych dzieci.

1. Epidemia astmy wśród dzieci

Liczba przypadków zachorowania na astmę stale zwiększa się od lat 80. Astma jest jedną z najczęstszych chorób układu oddechowego, będącą skutkiem złego funkcjonowania organów oddechowych i układu immunologicznego. Najczęściej na tę chorobę cierpią dzieci. W Polsce na astmę choruje około 5-10% dzieci poniżej 18. roku życia, co znaczy, że jedno dziecko na 10/20 jest dotknięte chorobą.

Występowanie astmy zależy w szczególności od miejsca zamieszkania. Częściej na tę chorobę cierpią dzieci mieszkające w miastach, jednak nie jest to regułą. Dodatkowo, ogólnopolskie badania ECAP (Epidemiologii Chorób Alergicznych w Polsce) wykazały regionalne różnice w częstotliwości choroby. Okazuje się, że astma występuje najczęściej w okolicach Wrocławia, co jest związane z wysokim uprzemysłowieniem terenu, a najrzadziej w Białymstoku.

2. Pole magnetyczne a rozwój astmy

Badania przeprowadzone przez naukowców z Północnej Kalifornii opierały się na obserwacji 801 ciężarnych kobiet, które w czasie ciąży były poddane działaniu pola magnetycznego wysyłanego przez sprzęt AGD. W jaki sposób zmierzono siłę pola magnetycznego oddziałującego na kobiety w ciąży? Otóż badane kobiety nosiły na sobie mierniki magnetyzmu o niskiej częstotliwości wytwarzanego przez urządzenia, takie jak suszarki do włosów, odkurzacze, maszynki do kawy, wentylatory oraz fluorescencyjne żarówki świetlne, a także słupy elektryczne. W testach nie skupiono się na wysokiej częstotliwości związanej np. z internetową siecią bezprzewodową czy telefonami komórkowymi. Naukowcy wzięli pod uwagę także fakt, że niektóre kobiety mieszkały w pobliżu autostrad lub innych miejsc o wyższym skażeniu powietrza.

Zobacz film: "Jak odżywiać się w czasie ciąży?"

Aby odnotować wszystkie przypadki astmy wśród dzieci badanych matek, naukowcy – za pomocą rejestracji elektronicznej – śledzili stan zdrowotny dzieci aż do ukończenia 13. roku życia. W wyniku badań wykryto, iż wysokie pole magnetyczne oddziałujące na ciężarne kobiety nie miało większego wpływu na rozwój astmy u dzieci. Niska częstotliwość pola zwiększała natomiast prawdopodobieństwo choroby. Badania przeprowadzone w Północnej Kalifornii są pierwszymi analizującymi związek między polem magnetycznym a astmą. Udowodniono, że zwiększony kontakt kobiety w ciąży z polem magnetycznym przekłada się na rozwój astmy u mającego się narodzić dziecka.

Najlepszym sposobem na ograniczenie skutków ubocznych związanych z magnetyzmem jest wydłużenie dystansu między osobą a źródłem pola. Siła pola magnetycznego zmniejsza się wprost proporcjonalnie do odległości od źródła. Kobiety w ciąży powinny unikać kontaktu z polem magnetycznym, a gdy będzie ono konieczne – trzymać się jak najdalej od urządzenia emitującego sygnał.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze