Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Dr n. med. Anna Klimkiewicz

Rekordowy spadek liczby palaczy. Młodzi niechętnie sięgają po używki, starsi przerzucają się na e-papierosy

Rekordowy spadek liczby palaczy. Młodzi niechętnie sięgają po używki, starsi przerzucają się na e-papierosy
Rekordowy spadek liczby palaczy. Młodzi niechętnie sięgają po używki, starsi przerzucają się na e-papierosy (Zdjęcie mężczyzny / Shutterstock)

Statystyki podają, że 26 proc. Polaków pali papierosy. Chociaż z przebadanych 53 państw w Europie aż w 42 krajach jest mniej palaczy niż u nas, prognozy są optymistyczne – z roku na rok spada liczba nałogowców i to diametralnie. Palenie staje się niemodne wśród młodych, kampanie reklamowe alarmują, by rozstać się z nałogiem, jesteśmy coraz bardziej świadomi, a ceny papierosów nie zachęcają do kupna. Czy jest szansa, że wkrótce zupełnie uwolnimy się od tego zgubnego nałogu?

1. W USA liczba palących jest najniższa od pół wieku

11 najlepszych sposobów na rzucenie palenia
11 najlepszych sposobów na rzucenie palenia [11 zdjęć]

Czy zastanawiasz się nad rzuceniem palenia, ale brakuje ci motywacji? Zwykły slogan "palenie jest niezdrowe"

zobacz galerię

Centrum Zwalczania i Zapobiegania Chorobom (CDC) opublikowało właśnie raport, z którego wynika, że w Stanach Zjednoczonych liczba palaczy jest najniższa od 50 lat. Badania podają, że z roku na rok palących jest coraz mniej – w 2014 roku paliło 16,8 proc. Amerykanów, podczas gdy 9 lat temu było to 20,9 proc. Spada także liczba dziennie wypalanych papierosów – z 16,7 sztuk w 2005 roku, do 13,8 sztuk w roku ubiegłym. Największy spadek odnotowuje się wśród ludzi młodych, w przedziale wiekowym 18-24 lata. Czy oznacza to, że palenie staje się już po prostu niemodne?

CDC podaje, że bez wątpienia rezygnacja z tej używki wynika z nowych praw zakazujących chociażby palenia w miejscach publicznych, kampanii antynikotynowych prowadzonych w mediach, które zwracają uwagę na to, do jakich chorób przyczynia się palenie papierosów, a także nowe, alternatywne formy dostarczania nikotyny do organizmu osoby uzależnionej, jak np. e-papierosy.

Zobacz film: "Co wpływa na pewność siebie?"

Ponadto ze statystyk wynika, że najwięcej palących jest wśród osób o niskim statusie społecznym. Mimo kosztów, jakie niesie ze sobą ten nałóg, to właśnie najbiedniejsi palą najwięcej – 27,9 proc. palących nie posiada w ogóle ubezpieczenia medycznego, a 29,1 proc. korzysta z Medicaid, czyli ubezpieczenia z budżetu państwa dla ludzi, którzy mają najniższe dochody. Odnosi się to również do wykształcenia – to osoby z niższym palą najwięcej (25 proc.), osoby z wyższym wykształceniem stanowią zaledwie 5 proc. wśród badanych.

Amerykański rząd zastanawia się teraz, jak dotrzeć do warstw najbiedniejszych i pomóc im zerwać z nałogiem. W końcu palenie papierosów przyczynia się na przykład do zachorowania na raka płuc, nadciśnienia tętniczego, miażdżycy, udaru mózgu i choroby niedokrwiennej mózgu.

2. Polacy rozstają się z nałogiem

Na szczęście, doniesienia Amerykanów o mniejszej liczbie palaczy dotyczą także Polaków. Jednak, mimo że liczba palących osób wśród naszych rodaków stale maleje, to i tak jesteśmy w niechlubnej czołówce „dymiących” Europejczyków.

Od 1995 roku udział w rynku palących zmniejszył się z 38 na 26 proc., a więc pali o 4 mln Polaków mniej (liczba zmniejszyła się z 12,5 mln do 8,5 mln). Cyber Service, ośrodek badający rynek tytoniowy, podaje, że rocznie wypalamy 46,6 mld papierosów, podczas gdy jeszcze w 2006 roku było to o 26 mld sztuk więcej.

Z raportu wynika również, że młodzi ludzie coraz rzadziej sięgają po tę używkę. W grupie uczniów i studentów, palaczy jest mniej o 43 proc.

Najwięcej palących osób jest wśród bezrobotnych mężczyzn między 45. a 59. rokiem życia. Wśród osób z wyższym wykształceniem pali zaledwie 16 proc., a wśród prywatnych przedsiębiorców – 43 proc.

Eksperci ze Światowej Organizacji Zdrowia apelują o rzucenie palenia. Jak wynika ze statystyk WHO, każdego roku na choroby, które wywołane są przez palenie papierosów, umiera ok. 6 mln osób na świecie, z czego 600 tys. w wyniku biernego palenia.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze