Odchudzanie po porodzie

Posiadanie dziecka to wspaniałe przeżycie dla każdej kobiety. Tym niemniej po trwającej dziewięć miesięcy ciąży jest czymś naturalnym, że kobieta chce normalizacji masy ciała i pragnie jak najszybciej odzyskać kształty sprzed ciąży. Nie należy być zbyt niecierpliwym. Powolny spadek masy ciała jest niezbędny. Życie po porodzie zazwyczaj przynosi nowy zestaw problemów, które mogą wykraczać poza twoje plany związane z sylwetką. Jeśli więc jesteś świeżo upieczoną mamą i nie możesz się doczekać, aby wrócić do formy, posłuchaj mojej rady. Jeżeli próbujesz schudnąć za szybko, może to mieć negatywny skutek dla ciebie i twojego dziecka (jeśli np. karmisz piersią).

Zobacz film: "Witaminy w ciąży"

Zdrowa dieta po urodzeniu

Kobiece gwiazdy po urodzeniu dziecka natychmiast otaczane są przez dietetyków, pielęgniarki i ekspertów fitness. Często mają też poważne zobowiązania handlowe. Tak więc dla tych matek zmniejszenie masy ciała po ciąży jest często realizowane szybciej niż wynika to ze średniej i podyktowane innymi względami niż tylko zgrabna sylwetka. Nie są one dobrym przykładem, na którym inne kobiety mogłyby oprzeć własne cele utraty wagi. Około 6 miesięcy od porodu jest potrzebne dla organizmu, aby wrócić do normy. Więc nawet jeśli nie

karmisz piersią , nie należy się za bardzo spieszyć do cięcia kalorii. Oprócz urazów fizycznych związanych z porodem, opieka i odpowiedzialność za dziecko mogą być bardzo stresujące. Wymagać to będzie całej twojej energii. Tak więc zamiast skupiać się na odchudzaniu, postaraj się raczej przez pierwsze 3 miesiące po urodzeniu jeść zdrową żywność z odpowiednią ilością kalorii i składników odżywczych.

Ćwiczenia i karmienie piersią

Ćwiczenia zbyt intensywnie i zbyt szybko wprowadzone mogą być szkodliwe dla zdrowia. Nie oznacza to, że trzeba uprawiać siedzący tryb życia – wręcz przeciwnie, należy rozpocząć delikatne ćwiczenia niemal natychmiast po powrocie do domu ze szpitala, ale unikać ćwiczeń energicznych. W ćwiczeniach, podobnie jak w przypadku diety, należy kierować się opinią lekarza, położnej lub fizjoterapeuty. Oni wyjaśnią korzyści z ćwiczeń i zarysują odpowiedni program ćwiczeń fizycznych dla Ciebie.

Kobieta, która karmi piersią swoje nowo narodzone dziecko, wytwarza średnio 850 ml mleka każdego dnia. Musi do tego spożywać minimum 500 dodatkowych kalorii dziennie w okresie laktacji. Oznacza to, że aby karmić piersią, ​potrzeba dodatkowych składników odżywczych, zasięgnij więc opinii położnej lub dietetyka na temat odżywiania.

Kiedy zacząć się odchudzać?

Po 4-5 miesiącach, jeśli nie karmisz piersią i kiedy już czujesz, że organizm wrócił do normy, można rozpocząć delikatną dietę przyśpieszającą utratę masy ciała i zacząć bardziej energiczne ćwiczenia. Dla optymalnego zdrowia powinno się chudnąć nie więcej niż 1 kg tygodniowo i nadal koncentrować się na jedzeniu pożywnych i zdrowych posiłków. Jeśli karmisz piersią, zrezygnuj z odchudzania na rzecz zdrowej, dobrze zbilansowanej diety. Pomoc dietetyka dla niektórych kobiet może stać się dobrym rozwiązaniem.

W dużej mierze zależy to od tego, ile przybrałaś na wadze w czasie ciąży. Średni przyrost masy ciała podczas ciąży wynosi 12-16 kg. Podczas porodu matki zazwyczaj tracą 7-8 kg, reszta masy ciała zostaje utracona po 3-miesięcznym okresie rekonwalescencji po porodzie. Jednak całkowity powrót do wagi sprzed ciąży może być osiągnięty w ciągu 6-8 miesięcy. Jeśli przytyłaś więcej niż 16 kilogramów podczas ciąży, możliwe, że będziesz potrzebowała dodatkowego miesiąca diety na każde dodatkowe 2 kg.

Emilia Brudzyńska, ponad rok temu

Odchudzanie po porodzie

Komentarze (1)
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Jak odzyskać figurę?
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Pomocni lekarze

Artykuły Jak odzyskać figurę?
Depresja poporodowa - przyczyny, baby blues, objawy, leczenie

Depresja po porodzie - zdjęcie

Depresja po porodzie - zdjęcie

Depresja poporodowa nie oznacza, że jest się złą matką, to jedynie syndrom baby blues.

Karmienie piersią

Odżywianie się młodej mamy

Odżywianie się młodej mamy

są jednak zgodni, że nie tędy droga. Przez przynajmniej trzy pierwsze miesiące po porodzie powinnaś odpuścić odchudzanie.

Higiena krocza

Ból po porodzie

Ból po porodzie

Ból krocza po porodzie jest naturalnym zjawiskiem, które pojawia się nawet wtedy, jeśli nie nacinano krocza podczas porodu. Jest on związany z obkurczaniem się macicy i jej powracaniem do naturalnych rozmiarów.

Pierwsze dni po porodzie

Dziecko kilka dni po porodzie

Dziecko kilka dni po porodzie

Jeśli maluszek jest zdrowy, wychodzi wraz z mamą do domu niedługo po porodzie. Jednak nie jest jeszcze przystosowany do środowiska - zanim to nastąpi, w organizmie dziecka zajdzie wiele znaczących zmian.

Depresja poporodowa - przyczyny, baby blues, objawy, leczenie

Depresja po porodzie (WIDEO)

Depresja po porodzie (WIDEO) Odtwórz wideo

poporodowej nie muszą pojawiać się zaraz po porodzie, są nimi: huśtawki nastroju, bezsenność, stany lękowe, niskie poczucie własnej wartości, brak (...) zainteresowania dzieckiem, bóle głowy i nudności. Depresja po porodzie...

Karmienie piersią

Karmienie piersią - zdjęcia

Karmienie piersią - zdjęcia

Symbol karmienia piersią. Karmienie piersią zawiązuje między matką i dzieckiem nierozerwalną więź.

Pierwsze dni po porodzie

Rola położnej środowiskowej

Rola położnej środowiskowej

Położne środowiskowe obecnie pomagają kobietom we wszystkich sprawach związanych z nowo narodzonym dzieckiem.

Ćwiczenia na uda - trening, triki na jędrne pośladki

Ćwiczenia na ładną pupę

Ćwiczenia na ładną pupę

Najlepsze efekty odchudzania daje stosowanie kosmetyków ujędrniających bezpośrednio po ćwiczeniach wyszczuplających w połączeniu z masażem pośladków (...) . Aby odchudzanie pośladków było skuteczne i zauważalne, należy...