Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Alternatywa dla papierosów? Koncerny walczą o klientów

 Ewa Rycerz
31.03.2021 10:07
Alternatywa dla papierosów? Koncerny walczą o klientów
Alternatywa dla papierosów? Koncerny walczą o klientów (123RF)

Alternatywa dla papierosów jest bardzo potrzebna. Rakotwórcze wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne, silnie trujący tlenek węgla, cyjanowodór czy polon-210. Choć dym papierosowy zawiera szereg szkodliwych substancji, papierosy pali ok. 14 proc. całej populacji Ziemi. Tymczasem eksperci biją na alarm – ilość chorób wywoływanych przez tytoń rośnie, notuje się więcej zgonów. Dlatego też koncerny tytoniowe, niejako zmuszone przez prozdrowotnych działaczy, szukają dróg ratunku dla swojego biznesu i pracują nad alternatywą dla tradycyjnego papierosa.

Nie chodzi tu jednak o jego papieros elektroniczny, który został uznany za równie niebezpieczny dla zdrowia co tytoń – od 8 września papierosa elektronicznego w miescach publicznych w kraju nie zapalimy. Kupić go mogą z kolei tylko osoby pełnoletnie.

Mowa tutaj o alternatywnych produktach dla papierosów – hybrydzie rzeczywistości i wyobraźni. I to dosłownie.

spis treści

1. Alternatywa dla papierosów - propozycje koncernów

Coraz silniejsze lobby prozdrowotnych organizacji oraz rosnąca świadomość zdrowotna palaczy, to mniejsze zyski dla koncernów tytoniowych. Dlatego też te firmy coraz częściej rozpoczynają prace nad utworzeniem alternatywy dla tradycyjnego papierosa - "zdrowego papierosa”, czyli takiego, który dostarcza do organizmu nikotynę otrzymaną w wyniku podgrzania tytoniu, a nie jego spalania. Ta druga opcja ma miejsce w przypadku tradycyjnych papierosów.

Zobacz film: "Dzieci, a nawet wnuki palaczy są obciążone genetycznie i mają słabszą odporność"

Eksperci twierdzą, że choć taka alternatywa problemu nie rozwiąże, to jednak może zniwelować zdrowotne skutki palenia papierosów.

2. Alternatywa dla papierosów - cztery alternatywy

Pracuje nad nimi koncern Philip Morris International. Jedną z alternatyw jest produkt zwany HeatSticks. Z wyglądu można pomylić go z tradycyjnym papierosem, ale faktycznie jest o niemal połowę krótszy. Co więcej – zawarty w nim tytoń jest mocniej skompresowany, a dodatkowo moczony w roztworze glikolu propylenowego. Wkład tytoniowy jest także podgrzewany w urządzeniu IQOS do temperatury 300 stopni.

W przypadku tradycyjnego papierosa, tytoń spala się w temp. ok. 800 stopni. Jaka jest więc różnica? Poprzez wkład podgrzewany w IQOS do organizmu dostaje się identyczna dawka nikotyny, ale aż o 90. proc. mniej substancji szkodliwych dla zdrowia.

Czy taka alternatywa dla papierosów jest w pełni nieszkodliwa? Tego jeszcze nie wiadomo. Na razie badania nad wpływem tych wynalazków na nasze zdrowie prowadzi Instytut Biologii Doświadczalnej Polskiej Akademii Nauk.

3. Alternatywa dla papierosa - torebka z tytoniem (snus)

To wynalazek firmy British American Tobacco. Co zawiera? Torebka jest mieszanką suszonych liści tytoniu i soli. Przyjmuje się ją doustnie – w kontakcie ze śliną uwalniana jest nikotyna, której stężenie w produkcie jest o wiele wyższe niż w papierosie. Niestety, do tej pory sprzedaż snusów jest w Polsce zakazana.

Czy nowatorskie projekty koncernów tytoniowych na alternatywę dla papierosów są godne zaufania? A może to tylko kolejna woda na młyn i pomysł na zyski? Eksperci stawiają sprawę jasno. Bez odpowiedniej ilości niezależnych badań trudno będzie ocenić wpływ produktów tytoniowych na zdrowie ludzkie. Ograniczenie ekspozycji na związki zawarte w dymie tytoniowym jest godne pochwały. Jednak nie wyklucza ono faktu, że alternatywa dla papierosów nie będzie zawierać innych toksycznych substancji.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze