Jak zwiększyć masę mięśniową?

Przyrost masy mięśniowej to priorytet dla wielu mężczyzn. Zwykle jednak panom nie wystarczą efekty, jakie można uzyskać poprzez ćwiczenia na siłowni, dlatego też sięgają po odżywki na masęmięśniową. Najnowsze badania wykazały, że równie skuteczne, co chemiczne mieszanki, jest białko serwatki. Naukowcy doszli bowiem do wniosku, że spożywanie białka serwatkowego pomaga budować mięśnie, nawet jeśli substancja jest przyjmowana dzień po treningu. Czy serwatka ma szanse stać się ulubionym produktem ćwiczących?

1. Badania nad masą mięśniową

Muskularny mężczyzna
Muskularny mężczyzna

Przyrost masy mięśniowej jest priorytetem dla wielu mężczyzn. Zwykle jednak panom nie wystarczają efekty,...

zobacz galerię

Zobacz film: "Tłuszcze mogą być zdrowe. Sprawdź jakie są najlepsze dla dziecka"

W badaniach przeprowadzonych przez kanadyjskich i angielskich naukowców uczestniczyło 15 młodych mężczyzn, którzy mieli doświadczenie w treningu wytrzymałościowym. Zostali oni poddani badaniom tempa wzrostu mięśni po spożyciu 15 gramów białka serwatki w momencie odpoczynku, 24 godziny po ćwiczeniach. Trening składał się z kilku elementów, między innymi z podnoszenia mniejszych i większych ciężarów do momentu zmęczenia oraz z dźwigania lżejszych ciężarów – wówczas sesja treningowa kończyła się jeszcze przed pojawieniem się oznak zmęczenia. Dobę po treningu badani mężczyźni musieli w laboratorium spożyć 15 gramów białka serwatki.

2. Białko serwatki na mięśnie

Wyniki badań jednoznacznie wskazują na to, że bez względu na rodzaj ciężaru podnoszonego podczas treningu, masa mięśniowa wzrosła po spożyciu białka serwatki. Ponadto naukowcy sugerują, że mięśnie lepiej wykorzystują aminokwasy spożywane 24 godziny po ćwiczeniach bez względu na ciężar podnoszony w czasie treningu, pod warunkiem że ćwiczenia są wykonywane do momentu faktycznego zmęczenia organizmu. Badania przeprowadzone przez kanadyjskich i angielskich badaczy dostarczyły również informacji odnośnie do tego, jak trening siłowy przyczynia się do wzrostu masy mięśniowej i jej utrzymania.

Białko serwatki to sprzymierzeniec w walce o imponujące mięśnie. Aby efekty ćwiczeń i spożywania białka pojawiły się możliwie szybko, należy pamiętać o tym, że ciężar podnoszony podczas treningu wytrzymałościowego nie jest tak istotny, jak ćwiczenie wystarczająco długo, by poczuć zmęczenie.

Następny artykuł: Zasady diety na przytycie

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy