Dieta na przytycie dla dziecka

spis treści
rozwiń

We współczesnym świecie wielu rodziców martwi się nadwagą swoich pociech. Jednak niedowaga u wielu dzieci jest nie mniej poważną sprawą. Rodzice często zastanawiają się nad dietą na przytycie dla swoich szkrabów. Wiadomo, że zbyt niska waga może prowadzić do poważnych komplikacji zdrowotnych jak również może świadczyć o chorobie. Jak sprawić, żeby dzieci przytyły zdrowo i szybko? Oto kilka wskazówek dla zatroskanych rodziców.

1. Zasady diety na przytycie

Dieta na przytycie to podstawowa sprawa w nabieraniu masy ciała. Jeśli chcemy, żeby dziecko przytyło zdrowo powinniśmy wzbogacić dietę malucha w proteiny i zdrowe kwasy tłuszczowe. Do zdrowych i wysokokalorycznych produktów należą:

  • chude mięsa,
  • produkty sojowe,
  • orzechy i masła orzechowe,
  • pełnotłuste mleko,
  • awokado.

Zobacz film: "Jedz to, co kochasz i chudnij"

Dieta na przytycie wymaga przestrzegania kilku zasad. Dziecko powinno sięgać po przekąski między posiłkami. Aby przybrało na wadze powinno wybierać masło orzechowe, krakersy, ser żółty, a nawet ciastka.

Należy również ograniczyć spożycie napojów między posiłkami, ponieważ duże ilości wody, soków lub innych napoi spowodują, że dziecko będzie miało uczucie sytości i zje mniej.

2. Tabela kalorii w diecie na przytycie

Jeśli celem jest przybranie na wadze należy znać wartość kaloryczną poszczególnych produktów. Warto zaopatrzyć się w tabele kalorii, która będzie zawierała najczęściej spożywane produkty. Aby ustalić, ile kalorii dziennie powinno przyjmować dziecko aby przytyć skonsultuj się z pediatrą. Jeśli mimo spożywania zalecanej zwiększonej dawki kalorii dziecku nie przybędzie na wadze należy zwrócić się z tym do lekarza.

3. Mleko pełnotłuste w diecie na przytycie dla dziecka

Zawsze wybieraj przetwory mleczne z mleka pełnotłustego. Po pierwsze mleko pełnotłuste jest niezbędne w czasie wzrostu i rozwoju dziecka. Po drugie, mleko pełnotłuste zawiera tłuszcze, które wspomogą tycie. Najlepiej, aby dziecko wypijało 8 szklanek mleka dziennie. Może je pić do każdego posiłku. Na deser też wybieraj dania oparte na mleku pełnotłustym, np. budyń.

4. Najczęstsze błędy w diecie na przytycie

Wielu ludzi wierzy, że aby przytyć należy jeść dużo fast foodów. To prawda, że fast foody są tuczące, ale jeśli chcesz, aby twoje dziecko przytyło zdrowo nie pozwól, by nadużywało spożycia niezdrowych kalorii pochodzących np.: ze smażonego kurczaka lub hamburgerów. Takie produkty zawierają puste kalorie.

Oprócz diety na przytycie należy wprowadzić kilka zmian w trybie życia. Być może dziecko ma niedowagę na skutek alergii i nieprawidłowego wchłaniania substancji odżywczych w organizmie. Lekarz powinien wykluczyć wszelkie choroby i zaburzenia mogące powodować problemy z przytyciem dziecka.

Oprócz tego dobrze by było, gdyby dziecko zaczęło ćwiczyć skupiając się na treningach siłowych, które pomogą budować tkankę mięsną. Może to być joga lub pilates.

Często uważa się niektóre dzieci za niejadki ze względu na niską wagę ich ciała. Nie zawsze jednak problem niedowagi wynika z niejedzenia. Ponadto nie tylko dzieci moga się borykać z problemem niedowagi. Dieta dla nastolatka również powinna być odpowiednio przemyślana. Mimo wszystko rodzice powinni zadbać o prawidłową masę dziecka, gdyż jest to niezbędny aspekt tego, aby rosło zdrowe i silne. Dieta na przytycie powinna być wprowadzona w życie z głową. Nie zawsze najbardziej kaloryczne dania będą pozytywnie wpływały na budowanie masy ciała dziecka.

Następny artykuł: Dieta na przytycie dla kobiet

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!