Dieta norweska

W diecie norweskiej najważniejsze jest to, aby jeść określone przez jadłospis produkty. Mniejszą wagę przywiązuję się do ich ilości. Cały sekret polega na niełączeniu w jednym daniu tłuszczów z węglowodanami. Jeśli tłuszcze, to tylko z białkiem i warzywami. Główne produkty, jakie występują w tej diecie to grejpfruty i jajka (stąd czasem nazywa się tę dietę jajeczną lub grejpfrutową). Oprócz nich zalecane są surówki z selera naciowego, marchwi, pomidora, ogórka konserwowego. W diecie znajduje się także mięso, np. wołowina, pierś z kurczaka.

Polecane wideo:

Zasady diety norweskiej

Ta wyjątkowo skuteczna dieta odchudzająca została opracowana przez lekarzy i fizjologów ze szpitala uniwersyteckiego z Oslo. Jeśli norweska dieta prowadzona jest dokładnie, jest bardzo skuteczną dietą odchudzającą, może przynieść znaczne zmniejszenie wagi – nawet o 10 kilogramów. Dieta norweska ma przyczynić się do zmian chemicznych w organizmie w zakresie przemiany materii – ma przyspieszyć metabolizm. Gdy cykl diety dobiegnie końca, odczuwane łaknienie powinno być mniejsze. Warto jednak unikać produktów zawierających skrobię. Dietę można powtórzyć po miesiącu od zakończenia poprzedniego jej etapu.

Główne zasady diety norweskiej to:

Jadłospis diety norweskiej

Niestety, menu w diecie norweskiej nie jest urozmaicone. Na śniadanie je się zawsze te same produkty, czyli 1-2 jajka ugotowane na twardo lub miękko + szklanka soku grejpfrutowego (niesłodzonego lub wyciśniętego z jednego świeżego grejpfruta). Jedynie w pierwszy dzień każdego tygodnia zjadamy na śniadanie 3 jajka. Kolacja nie jest przewidziana.

Dzień 1.

  • Śniadanie: grejpfrut, 3 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: 1 lub 2 jajka, grejpfrut, kawa lub herbata.
  • Obiad: 3 jajka, surówka warzywna, kromka chleba, kawa lub herbata.
Jajka

Jajka są produktem bardzo odżywczym, dlatego powinny je spożywać osoby wychudzone, niedożywione oraz przewlekle chore.

Dzień 2.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: 1 lub 2 jajka, grejpfrut, kawa lub herbata.
  • Obiad: mięso wołowe gotowane, pomidor, seler naciowy, ogórki i inne warzywa, herbata lub kawa.

Dzień 3.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: 1 lub 2 jajka, szpinak gotowany z łyżką jogurtu.
  • Obiad: 2 kotlety (z kurczaka, indyka, jagnięcia), seler naciowy, pomidor, ogórki i inne warzywa, herbata lub kawa.

Dzień 4.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: surówka z warzyw, grejpfrut, kawa lub herbata.
  • Obiad: 1 lub 2 jajka, ser biały, szpinak, kromka chleba.

Dzień 5.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: 1 lub 2 jajka, szpinak, kawa lub herbata.
  • Obiad: ryba, surówka, kawa lub herbata.

Dzień 6.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: sałatka owocowa.
  • Obiad: wołowina, seler naciowy, pomidor, ogórki kiszone, kawa lub herbata.

Dzień 7.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: duży plaster zimnego mięsa indyka lub kurczaka, pomidor, grejpfrut.
  • Obiad: zupa jarzynowa, mięso drobiowe, pomidor, gotowana kapusta, seler naciowy, grejpfrut, kawa lub herbata.

Dieta norweska to dieta jajeczna, niezalecana dla osób o podwyższonym poziomie cholesterolu we krwi. Natomiast druga strona tej diety – dieta grejpfrutowa – zawiera cenne składniki, witaminy i antyoksydanty. Częste wprowadzanie do diety grejpfrutów będzie korzystne dla każdego.

Komentarze (12)
~katrina93
~katrina93 ponad rok temu

Witam. Mam pytanko odnośnie diety norweskiej, a dokładnie jej jadłospisu. Czy ktoś z Was kto stosował może napisać dokładny jadłospis ??? na internecie jest dużo wersji i nie wiem już która z nich jest odpowiednia... będę bardzo wdzięczna

Odpowiedz
~katrina93
~katrina93 ponad rok temu

Witam. Mam pytanko odnośnie diety norweskiej, a dokładnie jej jadłospisu. Czy ktoś z Was kto stosował może napisać dokładny jadłospis ??? na internecie jest dużo wersji i nie wiem już która z nich jest odpowiednia... będę bardzo wdzięczna

Odpowiedz
~Andzia88
~Andzia88 ponad rok temu

@~barbara80: Witam miałam ten sam problem co Ty. I w sumie wybrałam menu z grejpfrutami. Pomyślałam sobie ze jeżeli grejpfruty mają obniżać cholesterol to przy tej ilości jajek bez nich się nie obędzie. Jak się przyjrzysz diecie to w dzień 4 i 5 oprócz grefpfruta na 1śniadanie już do końca dnia ich nie jesz. Więc gdyby miało by się przez dwa dni nie zjeść ani jednego grejpfruta to tak troche dziwnie :-) ja jem rano zawsze. Jestem teraz na 12 dniu. Spadło mi prawie 5kg. Liczyłam na troszkę więcej ale i tak jestem zadowolona. Za jakiś czas powtórzę diete żeby osiągnąć upragnioną wagę. Pozdrawiam i wytrwałość :-)

Odpowiedz
~barbara80
~barbara80 ponad rok temu

Ale z tego co widzę to na różnych stronach podane są dwa różne jadłospisy tej diety wydrukowałam sobie i różnią się one że na śniadanie w jednej je się 1-2 jajka oprócz poniedziałku 3 a w drugiej widzę że oprócz jaj na śniadanie je się jeszcze grejpfruta, no to jak to jest kto mi odpowie ? Pozdrawiam

Odpowiedz
~Andzia88
~Andzia88 ponad rok temu

Witam dziś mija szósty dzień diety. Startowała z 75kg przy wzroście 176cm. Dziś na wadze 72kg. Nawet widze po sobie że troszkę ubyło tluszczyku. Myślę że może w drugim tygodniu więcej mi spadnie. Ogólnie to chciałabym opuścić próg 70kg i zobaczyć z przodu super 6 :-) odrazu psychicznie lepiej by mi było. Dieta norweska ogólnie jest jedna z najlepszych jaką stosowalam. Fakt ze jestem większość czasu głodna ale trzyma się twardo. W listopadzie byłam na diecie białkowej przez miesiąc spadło mi tylko 3kg a tutaj na norweskiej 3kg w 6dni i do tego brzuch mnie zaczął po bolewać. Jakaś dziwna niestrawność dopiero przeszło mi niedawno dlatego zaczęłam nową dietę. Napewno ją powtórzę za jakiś czas żeby wzmocnić wynik. Pozdrawiam i życzę wytrwałości :-)

Odpowiedz
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Pomocni lekarze

Artykuły Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
Kuchnie świata

Kuchnia skandynawska

i mięsem ziemniaki, tzw. biksemad. Duńczycy są amatorami pieczywa, które towarzyszy większości dań. Kuchnia norweska i szwedzka Kuchnia norweska (...) pod różnymi postaciami. Podaje się go na surowo, gotowanego,...

Wpływ wegetarianizmu na zdrowie

Zdrowa dieta wegetariańska

Zdrowa dieta wegetariańska

Warzywa w diecie wegetariańskiej Dieta wegetariańska ma wiele zalet. Osoby, które wyrzuciły ze swojego jadłospisu mięso, rzadziej cierpią na nadwagę i otyłość.

Antykoncepcja hormonalna

Skuteczna dieta

Skuteczna dieta

Dieta proteinowa dr. Dukana jest kuracją lubianą przede wszystkim z powodu swobody w ilości i częstotliwości spożywania posiłków.

Grupa krwi a dieta - dieta dla grupy krwi AB, 0, A, B

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta dobrana do grup krwi 0, A, B, AB to odpowiedni sposób doboru pokarmów, które organizm będzie przyswajał i trawił w taki sposób, w wyniku którego będzie gromadził minimalne ilości toksyn.

Dieta na zdrowe oczy

Antyoksydanty w żywności

Antyoksydanty w żywności

Dieta na oczy Zdrowa dieta pomaga neutralizować wolne rodniki, które niekorzystnie wpływają na nasz wzrok.

Dieta przyszłej mamy

Składniki odżywcze w ciąży

Składniki odżywcze w ciąży

Jednym z podstawowych elementów odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg ciąży jest właściwa dieta. Powinna zapewnić we właściwych proporcjach potrzebne składniki odżywcze.

Dieta przyszłej mamy

Dieta kobiety w ciąży

Dieta kobiety w ciąży

Wyniki badań naukowców z Uniwersytetu Illinois wskazują, iż wysokotłuszczowa dieta kobiety w ciąży może przyczynić się do rozwoju cukrzycy u jej dziecka, nawet jeśli sama matka nie cierpi na cukrzycę ani otyłość.