Dieta norweska

spis treści
rozwiń

W diecie norweskiej najważniejsze jest to, aby jeść określone przez jadłospis produkty. Mniejszą wagę przywiązuję się do ich ilości. Cały sekret polega na niełączeniu w jednym daniu tłuszczów z węglowodanami. Jeśli tłuszcze, to tylko z białkiem i warzywami. Główne produkty, jakie występują w tej diecie to grejpfruty i jajka (stąd czasem nazywa się tę dietę jajeczną lub grejpfrutową). Oprócz nich zalecane są surówki z selera naciowego, marchwi, pomidora, ogórka konserwowego. W diecie znajduje się także mięso, np. wołowina, pierś z kurczaka.

1. Zasady diety norweskiej

Ta wyjątkowo skuteczna dieta odchudzająca została opracowana przez lekarzy i fizjologów ze szpitala uniwersyteckiego z Oslo. Jeśli norweska dieta prowadzona jest dokładnie, jest bardzo skuteczną dietą odchudzającą, może przynieść znaczne zmniejszenie wagi – nawet o 10 kilogramów. Dieta norweska ma przyczynić się do zmian chemicznych w organizmie w zakresie przemiany materii – ma przyspieszyć metabolizm. Gdy cykl diety dobiegnie końca, odczuwane łaknienie powinno być mniejsze. Warto jednak unikać produktów zawierających skrobię. Dietę można powtórzyć po miesiącu od zakończenia poprzedniego jej etapu.

Zobacz film: "Jedz to, co kochasz i chudnij"

Czytaj więcej

Główne zasady diety norweskiej to:

2. Jadłospis diety norweskiej

Niestety, menu w diecie norweskiej nie jest urozmaicone. Na śniadanie je się zawsze te same produkty, czyli 1-2 jajka ugotowane na twardo lub miękko + szklanka soku grejpfrutowego (niesłodzonego lub wyciśniętego z jednego świeżego grejpfruta). Jedynie w pierwszy dzień każdego tygodnia zjadamy na śniadanie 3 jajka. Kolacja nie jest przewidziana.

Dzień 1.

  • Śniadanie: grejpfrut, 3 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: 1 lub 2 jajka, grejpfrut, kawa lub herbata.
  • Obiad: 3 jajka, surówka warzywna, kromka chleba, kawa lub herbata.
Jajka
Jajka [2 zdjęcia]

Jajka są produktem bardzo odżywczym, dlatego powinny je spożywać osoby wychudzone, niedożywione oraz...

zobacz galerię

Dzień 2.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: 1 lub 2 jajka, grejpfrut, kawa lub herbata.
  • Obiad: mięso wołowe gotowane, pomidor, seler naciowy, ogórki i inne warzywa, herbata lub kawa.

Dzień 3.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: 1 lub 2 jajka, szpinak gotowany z łyżką jogurtu.
  • Obiad: 2 kotlety (z kurczaka, indyka, jagnięcia), seler naciowy, pomidor, ogórki i inne warzywa, herbata lub kawa.

Dzień 4.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: surówka z warzyw, grejpfrut, kawa lub herbata.
  • Obiad: 1 lub 2 jajka, ser biały, szpinak, kromka chleba.

Dzień 5.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: 1 lub 2 jajka, szpinak, kawa lub herbata.
  • Obiad: ryba, surówka, kawa lub herbata.

Dzień 6.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: sałatka owocowa.
  • Obiad: wołowina, seler naciowy, pomidor, ogórki kiszone, kawa lub herbata.

Dzień 7.

  • Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, herbata lub kawa (wyjątkiem jest poniedziałek, kiedy to jemy 3 jajka – na twardo lub na miękko, ale zawsze gotowane).
  • Drugie śniadanie: duży plaster zimnego mięsa indyka lub kurczaka, pomidor, grejpfrut.
  • Obiad: zupa jarzynowa, mięso drobiowe, pomidor, gotowana kapusta, seler naciowy, grejpfrut, kawa lub herbata.

Dieta norweska to dieta jajeczna, niezalecana dla osób o podwyższonym poziomie cholesterolu we krwi. Natomiast druga strona tej diety – dieta grejpfrutowa – zawiera cenne składniki, witaminy i antyoksydanty. Częste wprowadzanie do diety grejpfrutów będzie korzystne dla każdego.

Następny artykuł: Dieta odchudzająca dla dzieci

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!