Kobieta , 18 lat

Brałam tabletki regularnie, no może z obsuwą kilku godzin, ale raczej tego samego dnia. Obawiam się, że mogę być w ciąży, gdyż podczasbrania tabeltek, a biorę je od 5 lub 6 lat, z pochwy zaczął mi się wydobywać dziwny płyn, taki brązowo-czerwony, trwało to ok. 3 dni. Ponadto rano miałam boleści brzucha i robiło mi się niedobrze. Mam napady albo na jedzenie, albo niejedznie. Dużo śpię - ok. 20. się kładę spać i w dzień, ok. 4 godzin też mogę spać. Czy mogę być w ciąży?

ponad rok temu
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa
Edytuj odpowiedź

Bardzo dziękujemy za zadanie pytania.

Jeśli doszło do współżycia seksualnego prawdopodobieństwo zajścia w ciążę występuje zawsze, nawet jeśli używane były środki antykoncepcyjne, a drogą internetową, niestety, nie da się ustalić, czy dana osoba jest w ciąży, czy nie.

Aby potwierdzić ewentualną ciążę najlepiej udać się do lekarza ginekologa, lub, we własnym zakresie, wykonać test ciążowy dostępny w aptekach na terenie całego kraju.
Ta problematyka jest szeroko omówiona na naszym portalu w videocastach, odpowiedziach ekspertów i artykułach, przykłady poniżej:

pytania o tej tematyce
/pytania/czy-mimo-wszystko-moge-byc-w-ciazy
/pytania/czy-jestem-w-ciazy-24
/pytania/czy-moge-byc-w-ciazy-71
/pytania/czy-moge-byc-w-ciazy-70
/pytania/kochalam-sie-w-okresie-bez-zabezpieczenie-moge-byc-w-ciazy
/pytania/czy-w-takim-przypadku-moge-byc-w-ciazy
/pytania/czy-moge-byc-w-ciazy-74
/pytania/czy-moge-byc-w-ciazy-nie-bylo-wytrysku
/pytania/czy-moge-byc-w-ciazy-73
/pytania/czy-moge-byc-w-ciazy-skoro-mialam-juz-2-okresy
/pytania/czy-mozna-nie-wiedziec-ze-jest-sie-w-ciazy
/pytania/czy-jestem-w-ciazy-25
/pytania/czy-jestem-w-ciazy-15

wideo o tej tematyce
http://abcantykoncepcja.pl/antykoncepcja-po
http://abcantykoncepcja.pl/test-ciazowy

artykuły o tej tematyce
http://abcantykoncepcja.pl/ratunku-pekla-prezerwatywa-co-teraz
http://portal.abczdrowie.pl/naturalne-metody-unikania-ciazy
http://abcantykoncepcja.pl/zapomnialam-o-tabletce-co-mam-robic
http://abcantykoncepcja.pl/seks-w-czasie-okresu-czy-trzeba-sie-zabezpieczac
http://abcantykoncepcja.pl/pierwszy-raz-czy-nie-zajde-w-ciaze
http://abcantykoncepcja.pl/test-ciazowy-0

Zachęcamy do zadawania innych pytań, na które z przyjemnością odpowiemy.

Zespół redakcyjny abcZdrowie.pl
 

Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam.
Żadne zabezpieczenie nie daje 100% pewności co do ochrony przed ciążą. Również biorąc tabletki może zdarzyć się 'wpadka' zwłaszcza jeśli do 4 godzin od zażycia leku wystąpiła biegunka lub wymioty. Proszę udać się do lekarza celem szczegółowej diagnostyki.

Pozdrawiam

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Wyszukaj lekarza po opiniach