Powrót do formy

Jak się odżywiać, żeby powrócić do sylwetki sprzed ciąży, a jednocześnie nie zaszkodzić dziecku karmionemu piersią? W jaki sposób pozbyć się rozstępów i cellulitu na udach i pośladkach? Jak dbać o jędrny biust w czasie karmienia? Co zrobić, by seks po porodzie znowu sprawiał przyjemność i dawał satysfakcję? To tylko niektóre z pytań kobiet po urodzeniu dziecka. Czasem też występują poważne problemy, takie jak silna depresja poporodowa czy nagminne wypadanie włosów.

Gdy para staje się rodziną, pojawiają się przed partnerami nowe wyzwania. I to nie tylko te dotyczące opieki nad niemowlęciem. Wiele pracy trzeba włożyć w pielęgnowanie wzajemnej miłości, zwłaszcza wtedy, gdy zmęczenie po porodzie i dyskomfort fizyczny nie sprzyjają bliskości z partnerem. Często dopada je depresja poporodowa, która zabiera na jakiś czas całą radość życia. Jest to stan zupełnie naturalny. Dopiero po powrocie do dobrej kondycji fizycznej kobieta może bez obaw wznowić życie seksualne z partnerem. Warto odczekać ze współżyciem do momentu, gdy wiadomo, że szwy uległy zagojeniu. Wówczas intymne zbliżenie z partnerem znów stanie się źródłem radości, zadowolenia i spełnienia.

Wiele kobiet rezygnuje ze zbliżeń z powodu niskiej samooceny. Ciało po ciąży nie jest tak jędrne jak wcześniej, a na skórze widoczne są rozstępy. Jeśli młoda mama czuje się nieatrakcyjnie, może unikać seksu nawet jeśli ma na niego ochotę. Spadek libido może negatywnie odbić się na relacji z partnerem, dlatego warto wspomóc powrót do formy poprzez ćwiczenia fizyczne, jogę i zabiegi relaksująco-ujędrniające.