Dieta oczyszczająca – tydzień czwarty

1. Poniedziałek

Śniadanie: jajko na miękko, pół papryki czerwonej.

Drugie śniadanie: 2 brzoskwinie.

Obiad: ratatouille – 4 duże łyżki.

Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

 

Przepis:

  • dwie małe cukinie;
  • jeden mały bakłażan;
  • dwie nieduże papryki (mogą być różnokolorowe);
  • kilka pomidorów;
  • jedna mała cebula;
  • trzy ząbki czosnku;
  • oliwa z oliwek – kilka łyżek;
  • tymianek i mieszanka ziół prowansalskich;
  • sól i pieprz do smaku.

Wykonanie:

Wszystkie warzywa pokroić w niezbyt dużą kostkę. Pomidory najlepiej wcześniej sparzyć i obrać, a następnie pozbawić gniazd nasiennych. Jeżeli nie lubisz warzyw ze skórą, możesz obrać również cukinię i bakłażana.

W garnku o grubym dnie rozgrzać oliwę i podsmażyć po kolei warzywa, zaczynając od najtwardszego – najpierw w garnku ląduje papryka.

Po kilku minutach dodać cebulę i czosnek. Kiedy cebula się zeszkli, dodać cukinię, pomidory, bakłażana oraz przyprawy: dwie łyżki ziół prowansalskich, łyżeczkę tymianku, a także sól i pieprz do smaku.

Wymieszać dokładnie, a następnie przykryć garnek i dusić na wolnym ogniu przez 15-20 minut do czasu, aż warzywa będą miękkie.

Podwieczorek: 5 surowych średniej wielkości marchewek.

Kolacja: pół grahamki, pół makreli wędzonej (ok. 125 g), papryka czerwona (połowa).

2. Wtorek

Śniadanie: kubek kakao, pół grahamki, plasterek żółtego sera, pomidor.

Drugie śniadanie: jabłko, 5 śliwek.

Obiad: połowa ugotowanej piersi z kurczaka, pół szklanki ugotowanego pełnoziarnistego makaronu z sosem pomidorowym.

Sos: pokroić 3 pomidory, wrzucić je na patelnię z łyżką oleju z cebulką, poczekać, aż wyparuje woda i sos się zredukuje, dorzucić zioła. Można dodać także zieloną paprykę.

Podwieczorek: jogurt naturalny 150 g.

Kolacja: 3 łyżki sałatki jarzynowej, pół grahamki.

3. Środa

Śniadanie: 200 ml kaszy jaglanej na mleku, pół banana.

Drugie śniadanie: pół banana, 5 śliwek, kostka gorzkiej czekolady.

Obiad: 3 pierogi z kapustą i grzybami.

Podwieczorek: sałatka (ogórek zielony gruntowy, pół jajka na twardo, łyżeczka natki pietruszki, łyżka fasoli czerwonej; wymieszać wszystkie składniki i doprawić ulubionymi przyprawami).

 

Kolacja: grahamka, plaster wędliny, pół jajka, pół papryki.

4. Czwartek

Śniadanie: omlet z jednego jaja z garścią szpinaku.

 

Drugie śniadanie: jogurt naturalny 180 g, 2 nektarynki.

Obiad: 200 g spaghetti.

 

Podwieczorek: obrać małą cukinię, dodać sól i pieprz, obtoczyć w jajku i bułce tartej z sezamem, smażyć 2-3 minuty z każdej strony.

Kolacja: grahamka, 2 śledzie z pomidorami.

5. Piątek

Śniadanie: 4 łyżki owsianki ze śliwkami, 200 ml mleka roślinnego.

Drugie śniadanie: drożdżówka ze sprawdzonej piekarni, gruszka.

Obiad: pieczona w ziołach i śmietanie ryba 150 g, pół szklanki ugotowanej kaszy gryczanej, surówka z pora 100 g.

Podwieczorek: pół brokuła z bułką tartą.

Kolacja: grahamka, plaster wędliny, 3 ogórki świeże.

6. Sobota

Śniadanie: omlet z dwóch jaj z miodem.

Drugie śniadanie: jabłko, gruszka, brzoskwinia.

Obiad: 250 g fasolki po bretońsku.

 

Podwieczorek: jogurt naturalny 180 g, pół kalarepy.

 

Kolacja: grahamka, plaster sera żółtego, pół kalarepy.

7. Niedziela

Śniadanie: 200 ml kawy zbożowej z mlekiem, pół grahamki z jajkiem gotowanym na twardo, pół papryki czerwonej.

Drugie śniadanie: jogurt naturalny 100 g, mały banan.

Obiad: 2 gotowane podudzia z kurczaka, 2 ziemniaki, 5 łyżek buraków gotowanych, tartych.

Podwieczorek: 4 świeże ogórki.

Kolacja: pół grahamki, 2 śledzie z octu.

Następny artykuł: Dieta oczyszczająca na weekend

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.