Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Jak radzić sobie ze stresem w pracy? (WIDEO)

Avatar placeholder
07.08.2024 16:24
  • Co drugi Polak odczuwa stres w pracy. Czy państwo się tego spodziewali? No tak wynika z badań. Dlaczego odczuwamy stres w pracy? O tym porozmawiam z panią Moniką Sójką, psychoterapeutą. Pani ma podstawy do tego, by o tym mówić, bo do pani ci ludzie trafiają, prawda?

-Tak, to prawda.

  • Bo jak człowiek długo funkcjonuje w warunkach stresu to zaczyna źle funkcjonować i szuka pomocy. Skąd się bierze ten stres w pracy? Jakie czynniki to powodują?

  • Stres tak naprawdę bierze się z różnych powodów, każdy będzie stresował się czymś innym. Natomiast najczęściej stresujemy się tym, żeby jak najlepiej wykonywać nasze obowiązki, najlepiej zawsze, codziennie, co jest po prostu też niemożliwe.

Kolejną rzeczą, którą się bardzo stresujemy to tym, żebyśmy nie utracili takiej pracy. Stresujemy się tym, że często musimy siedzieć po godzinach, gdzieś cały czas jeszcze krąży takie przekonanie, że pracownik, który siedzi po godzinach to pracownik zaangażowany.

  • Ale co, to znaczy, mówi pani, że głównie powód jest taki, że boimy się, że wylecimy z roboty, że ją stracimy?

  • Nie tylko, nie tylko. Problemem są też również relacje z koleżankami, z kolegami, z przełożonymi. To są takie jedne z główniejszych, z podstawowych.

Boimy się również tego, że kiedy mamy jakieś swoje osobiste trudności, to kiedy się z nich gdzieś tam zwierzymy albo okażemy naszą słabość to zostanie to wykorzystane przeciwko nam.

Tego typu sytuacje czy również stres związany z takim priorytetyzowaniem różnych rzeczy, że wszystko nagle jest mega ważne, natychmiast musi być wykonane, to wszystko generuje bardzo silny stres, co z kolei doprowadza do tego, że zamiast nas pewne rzeczy motywować do pracy, zaczynają nas demotywować.

  • A właśnie, bo jest rodzaj takiego pewnego stresu, który powoduje, że lepiej wykonamy pracę, prawda? Bo też nie ma być wyluzowanym bez przerwy.

  • Oczywiście, jak najbardziej.

  • Ale pani już mówi o takim stadium, kiedy to nam zaczyna przeszkadzać w funkcjonowaniu.

  • Tak, dokładnie tak.

  • Co można zrobić wtedy?

  • Czyli tak naprawdę zaczyna nas to zatrzymywać. Zaczyna to doprowadzać do tego, że zaczyna się pojawiać złość, frustracja, że zamiast współpracować z pracownikami dochodzi do napięć, spięć, kiedy pracownicy tak naprawdę zaczynają podupadać na zdrowiu, zaczynają przebywać coraz więcej na zwolnieniach lekarskich. Doprowadza to do wypalenia zawodowego.

Co w takich sytuacjach możemy zrobić? Przede wszystkim, powinniśmy, zarówno pracownicy jak i pracodawca, zdać sobie sprawę z tego, że pracownik to nie jest maszyna i nie da się jej zaprogramować i że osiągnie zamierzony cel bez większych problemów.

Pracownik to człowiek, a jak człowiek to emocje. To są radości, to są trudności różnego rodzaju, to są również różnego rodzaju potrzeby, takie jak potrzeba bezpieczeństwa, przynależności, lojalności.

  • Tak, pani Moniko, ale to szef powie: ty sobie możesz przeżywać emocje poza pracą, ty przychodzisz po to, żebym ja wiedział, że ty przez osiem godzin dasz z siebie wszystko. Na tym polega praca w korporacjach, prawda?

  • Zgadza się.

  • Pani często ma do czynienia z ludźmi wypalonymi i zniszczonymi przez korporacje. Tam nie jest łatwo.

  • Oczywiście.

  • Jak oni mogą sobie pomóc? Co pani im radzi?

-Przede wszystkim w momencie, kiedy przeżywają bardzo silny stres, niezależnie od tego, czy jest to stres wywołany pracą, która się przenosi na życie osobiste czy życie osobiste na pracę zawodową, warto zrobić taki, zatrzymać się na chwilę i zorientować się, co tak naprawdę wyprowadza mnie z równowagi, co tak naprawdę mnie stresuje.

  • Czyli znaleźć źródło?

  • Dokładnie tak. Przede wszystkim zatrzymać się. Proszę pamiętać, kiedy funkcjonujemy w bardzo silnym stresie, nie jesteśmy w stanie w pełni zorientować się, co tak naprawdę nam przeszkadza.

  • No dobrze, to przeanalizujmy bardzo konkretną sytuację. Zwolniłem, zastanawiam się i myślę: ciągle mi mówią, że nie podskakuj, bo na twoje miejsce czeka pięciu innych, prawda? Bo to jest często taki argument, że niby jest rynek pracodawcy.

Tymczasem już w tej chwili mówi się, że mamy zmianę w Polsce, że jest rynek pracownika. Czyli może to sobie warto uświadomić. Już nie jest tak, że zastąpią mnie pięcioma innymi, ponieważ to się firmie nie będzie opłacać.

  • Oczywiście, bo proszę pamiętać - taka firma musi w tym momencie zaangażować różnego rodzaju środki, ludzi do tego, żeby taką osobę przygotować, a to są już w tym momencie czas, koszta.

No więc w tym momencie przestaje to być takie bardzo opłacalne. Kolejna rzecz, taki pracownik musi się również socjalizować z taką grupą, do której przychodzi, więc tak naprawdę to się wiąże z czasem.

Proszę pamiętać, że pracownik, który jest zaopiekowany przez firmę, jest bardziej lojalny, jego praca jest bardziej wydajna i, co najważniejsze, jego motywacja wewnętrzna jest znacznie większa niż zewnętrzna i chyba to jest kluczowe.

  • Wyczuwam, że to jest ten kierunek pracy terapeutycznej, którą pani robi, pokazując człowiekowi, że jesteś cenny.

  • Oczywiście.

  • Zrozum swoje miejsce, w którym jesteś.

  • Ale przede wszystkim my musimy to zrozumieć, że jesteśmy cenni.

  • Że jesteśmy cenni, zbudować swoje poczucie wartości, co już jest jakimś sposobem na to, żeby rozładowywać ten stres, prawda? Proszę mi powiedzieć, w jakim momencie możemy to zrobić sami, tak jak pani mówi. Zwolnić, zastanowić się, troszkę zbudować siebie, a w jakim momencie warto pójść do kogoś, kto nam pomoże, na przykład do terapeuty.

  • Dokładnie właśnie w momencie, kiedy siadamy, robimy taki wgląd w siebie i w pewnym momencie ustalamy: okej, są to rzeczy, z którymi jestem w stanie sobie poradzić, a są tutaj już elementy, gdzie ja potrzebuję jakieś pomocy zewnętrznej - czy to ewentualnie właśnie działu HR czy ja potrzebuję terapeuty.

W tym momencie jesteśmy w stanie to określić, ponieważ tak naprawdę troszeczkę z boku spojrzeliśmy na pewną sytuację z dystansem. A to jest w takiej sytuacji bezcenne. Po prostu w pewnym momencie musimy zobaczyć jak to wygląda z boku, przynajmniej przez chwilę.

  • Możemy zresztą też na przykład poprosić kogoś bliskiego, prawda?

  • Oczywiście, jak najbardziej.

  • Bo to jest tak, jak często samemu nie jest to łatwe, ale już przyjaciel, ktoś, kto jest w stanie z nami pogadać o tym i powiedzieć: zobacz.

  • Z boku wygląda to tak.

  • Dokładnie. Super, w takim razie pracujmy nad tym, proszę państwa. Miejmy nadzieję, że te dane będą z czasem się zmieniały na lepsze.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Następny artykuł: Magnez na stres
Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze