Wódka – charakterystyka, kaloryczność

Alkohol jest bardzo tuczący, kilka kieliszków wódki może dostarczyć tyle kalorii, co spory kawałek ciasta! Jeśli jesteś na diecie i dbasz o linie powinieneś ograniczyć ilość spożywanego alkoholu. Regularnie spożywany alkohol może prowadzić do wzrostu masy ciała.

1. Wódka - charakterystyka

Alkohol to substancja, która dostarcza naszemu organizmowi dużo pustych kalorii. Są to takie kalorie, które nie mają w sobie żadnych składników odżywczych. Otyłość może być wynikiem nie tylko nadmiernego jedzenia słodyczy i kalorycznych potraw, niezdrowego trybu życia, ale także picia alkoholu!

Dbając o linię wystrzegamy się tłustych potraw, tuczących deserów, ale mniej uwagi przywiązujemy do napojów. Niepozorna butelka napoju owocowego, słodzonymi sokami zawiera dużo więcej kalorii niż możemy przypuszczać. Warto pamiętać, że spożywając alkohol z dodatkiem słodzonych soków dostarczamy organizmowi prawdziwej bomby kalorycznej! Patrząc perspektywicznie spożywanie kilku drinków tygodniowo zwiększa porcję dostarczanych kalorii aż o 2000 miesięcznie.

Zobacz film: "Co warto wiedzieć o błonniku?"

Ciemne alkohole wywołują gorszego kaca!
Ciemne alkohole wywołują gorszego kaca!

Aby uniknąć kaca należy pić powoli, a przede wszystkim z umiarem. Mało kto wie jednak, że dużo większego...

zobacz galerię

2. Kaloryczność wódki

Tuczące napoje kojarzą się raczej z kolorowymi, słodkimi sokami, to prawda, zawierają one dużą ilość cukru w postaci syropu glukozowo-fruktozowego. Mały kieliszek bezbarwnego, procentowego płynu na pierwszy rzut oka może nie sprawiać wrażenia napoju wysokokalorycznego. Nic bardziej mylnego! Pijąc jeden kieliszek czystej wódki (50ml) dostarczasz swojemu organizmowi aż 110 kcal!

Kilka „shotów” na imprezie ze znajomymi lub rodzinnym spotkaniu może mieć negatywny wpływ na twoją sylwetkę. Przykładowo, pijąc cztery kieliszki wódki przyjmujesz 440 kcal! Odkryto, że pijąc alkohol tyjemy nie tylko z powodu dużej ilości kalorii zawartych w płynach procentowych, ale także ze względu na zawarty w nich etanol (stymuluje on wydzielanie estrogenów co prowadzi do odkładania tłuszczu w okolicy talii i brzucha, a także spowalnia rozwój mięśni).

Dlatego, zaleca się aby podczas picia alkoholu spożywać spore ilości wody niegazowanej, to sposób na uniknięcie zahamowania metabolizmu. Jeśli nie lubisz pić czystej wódki i często pijesz wódkę smakową, słodką, to wiedz, że jedna porcja (50ml) to aż 130 kalorii!

Kaloryczność wódki/123rf
Kaloryczność wódki/123rf

Kilka informacji na temat kaloryczności alkoholi:

  • Wódka z wodą gazowaną, dodatkiem cytryny i świeżych liści mięty (czyli smakowa wersja wódki, ale pozbawiona cukru) zawiera 97 kcal oraz co ważne 0 gram cukru,
  • Wódka z prawdziwym, niesłodzonym sokiem to 145 kcal i aż 20 gram cukru,
  • Dobrą niskokaloryczną alternatywą może być wypicie ginu z tonikiem,
  • Aby ograniczyć spożywanie kalorii można rozcieńczyć wino wodą mineralną.

To musisz wiedzieć

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!