Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Trichoscan

Avatar placeholder
10.06.2013 14:43
Trichoscan
Trichoscan

Dla wielu osób łysienie to nie tylko problem estetyczny, ale także psychiczny. Ludzie, którzy borykają się z wypadaniem włosów często jednocześnie walczą z problemem poczucia własnej wartości. Dlatego wraz z rozwojem medycyny, kiedy specjaliści odkrywają wciąż nowe procedury medyczne, naukowcy zajęli się także problemem łysienia – powstają nowe metody diagnostyczne dotyczące wypadania włosów a także nowe sposoby leczenia. Jedną z najnowszych technik diagnostycznych bardzo przydatnych w ustalaniu przyczyny łysienia jest trichoscan.

spis treści

1. Czym jest trichoscan?

Trichoscan to zupełnie nowa metoda. Jest to procedura nieinwazyjna pozwalająca na ocenę charakteru wypadania włosów. Pozwala ona między innymi na ocenę gęstości włosów (liczba włosów/ cm2), ich wymiarów, a także dynamiki ich wzrostu. Ocena tych wszystkich parametrów umożliwia ocenę stopnia zaawansowania łysienia a także jak szybko ono postępuje. Trichoscan pozwala także na ocenę cyklu włosa. Większość włosów powinna bowiem znajdować się w fazie wzrostowej (anagen), a tylko nieliczne w fazie przejściowej (katagen) oraz zaniku (telogen). Jeśli stosunek ten jest odwrócony świadczy to o patologii czyli łysieniu. W ten sposób przebiega miedzy innymi łysienie androgenowe czyli to typowe dla mężczyzn – zwiększa się odsetek włosów w fazie zaniku. Metoda pozwala także na wykrycie miniaturyzacji włosa, która także jest charakterystyczna dla pewnych typów łysienia. Aparat Trcihoscan pozwala ocenić odsetek włosów znajdujących się w fazie regresji w stosunku do tych, które znajdują się aktualnie w fazie wzrostu. Trichoscan umożliwia ocenę charakteru łysienia oraz pozwala ukierunkować lekarza w szukaniu przyczyny wypadania włosów, a tym samym zbliża do wybrania właściwego sposobu leczenia. Metoda pozwala także wyselekcjonować pacjentów, którzy wymagają przeszczepu włosów.

2. Przebieg badania

Trichoscan jest metodą bardzo nowoczesną . Łączy ona w sobie diagnostykę mikroskopową z cyfrową analizą obrazu. Jest to bardziej nowoczesna forma badania służącego do oceny włosa zwanej trichogramem, które po pierwsze było mniej dokładne ponieważ miało tylko komponentę badania mikroskopowego, a po drugie wymagało wyrwania dwóch próbek po 30-50 włosów, w związku z czym było to badanie bolesne dla pacjenta. Przypadku trichoscanu, mimo tego, że badanie wydaje się skomplikowanie, to sam jego przebieg jest dosyć prosty, zwłaszcza dla pacjenta i najważniejsze – bezbolesny.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Czy warto wykonywać badania profilaktyczne?"

Najpierw, trzy dni przed badaniem lekarz musi wygolić badanemu drobne pole – nie należy się tego obawiać, wynosi ono ok. 1.8 cm2. Następnie, w dniu badania, na skórę głowy zostaje nałożony specjalny barwnik, który staje się aktywny po ok. 12 minutach. Następnie zmywa się barwnik a do skóry głowy przykłada się specjalną kamerę, która dane o włosie przesyła do specjalnego komputera. Sama kamera ma także właściwości powiększające. Wynik jest analizą komputerową różnych parametrów włosów. Głowa przed badaniem musi wyć wygolona po to, aby można było odróżnić włosy w fazie wzrostowej oraz włosy w fazie spoczynku i zaniku – włosy będące w fazie katagenu urosną od czasu wygolenia natomiast te w innych fazach nie. Określanie ilości włosów w fazie telogenowej jest szczególnie przydatne w diagnostyce łysienia androgenowego (zależnego od hormonów męskich). Badanie jest zupełnie bezbolesne dla pacjenta. Wynik jest gotowy tuż po zakończeniu badania.

3. Zalety trichoscanu

Badanie trichoscan ma wiele zalet. Największą jest na pewno jego dokładność, ale nie bez znaczenia pozostaje także fakt, że jest to metoda szybka i bezbolesna, a daje tak dużo informacji. Rozpoznanie charakteru łysienia jest bezcenne, gdyż umożliwia dobór właściwego leczenia, które mimo panującego przekonania, że z łysieniem nie da się walczyć, jest możliwe. Trichoscan umożliwia nie tylko rozpoczęcie właściwego leczenia łysienia, ale także monitorowanie jego skuteczności. Trichoscan ułatwia także wyselekcjonowanie osób, u których niezbędny jest przeszczep włosów. Póki co największą wadą trichoscanu wydaje się jego niewielka dostępność.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Następny artykuł: Diagnostyka łysienia androgenowego
Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze