Zapytaj lekarza

1 , 0 2 6 , 8 2 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy stosowanie różnych kropli do oczu nie wyklucza sie nawzajem?

Jestem 55 letnią kobietą, każdego dnia 4-5 godzin pracuję na komputerze. Od kilkunastu lat mam już okulary do czytania, a od 3 lat tzw. półprogresywne do pracy księgowej przy komputerze. Jednak od kwietnia widziałam coraz gorzej w komputerze a także w czytaniu. Ponadto oczy bardzo bolały i piekły, jakbym miała dużo piasku. Udałam się do okulisty jednego a potem drugiego i tylko chcieli dać mi mocniejsze okulary. Na koniec sierpnia dostałam się jednak do lepszego lekarza, który miał czas na badania. Diagnoza - zapalenie rogówki, złuszczanie się nabłonka i suchość oka. Dostałam krople do oczu P****** i O*****. Oczywiście stwierdzone pogorszenie widzenia i okulary progresywne, już na cały czas na chodzenie. Chore oczy i te nowe okulary - tragedia. Krople stosuję cały czas, czyli 2,5 miesiąca ale nie ma poprawy i chyba jest nawet gorzej. Tydzień temu na wizycie okazało się, że mam podwyższone ciśnienie śródgałkowe i dodatkowo nowe krople do kompletu - T****. Z ulotki wynika, że tamte krople mogą podwyższać to ciśnienie w oku i ja już nic nie wiem. Oczy bolą mnie bardzo, trudno mi pracować przy komputerze a także coś czytać. Co ja mam robić ?

KOBIETA ponad rok temu

Mezoterpia igłowa twarzy i dekoltu

Mezoterapia igłowa to zabieg, który możesz odbyć w gabinecie dermatologii estetycznej. Polega na wstrzyknięciu substancji leczniczych bezpośrednio w obręb skóry. Zobacz, jak wygląda zabieg.

Lek. Katarzyna Szymanek
37 poziom zaufania

Witam,

Po pierwsze należy zweryfikować, czy okulary są na pewno dobrze dobrane. Zła korekcja często daje objawy, jakie Pani zgłasza, czyli bóle głowy, oczu, dyskomfort, uczucie piasku. Zakładam jednak, że po tylu wizytach okulary ma Pani dobre. Należy mieć na uwadze, że nie każdy łatwo przyzwyczaja się do szkieł progresywnych. Trzeba nauczyć się przez nie patrzeć (tak, aby patrzeć przez odpowiednią część w zależności od odległości obiektów). Jeśli patrzymy przez nieodpowiednią część, to efek jest taki, jakby korekcja była zła. Tak więc jeśli okulary są dobrze dobrane, a Pani źle się w nich pracuje, należy skoncentrować się na nauce patrzenia przez szkła progresywne, które dla oka nie są przecież naturalne i być może potrzeba więcej czasu, aby się do nich przyzwyczaić.

Druga kwestia, to stwierdzone zapalenie rogówki i suche oko. Efektem ubocznym miejscowego stosowania sterdyów może być podwyższenie ciśnienia wewnątrzgałkowego, jednak taka terapia była konieczna w kontekście Pani schorzenia. Dlatego następnie dostała Pani krople obniżające to ciśnienie. Leki te nie wykluczają się, wręcz przeciwnie, współdziałają, aby uzyskać najlepszy efekt terapeutyczy w tym przypadku.

Przy dolegliwościach związanych z suchym okiem, oprócz nawilżania (które Pani ma już zalecone) proponuję robić w czasie pracy przerwy relaksacyjne dla oczu (co ok. 20 minut popatrzeć przez chwilę w dal np. za okno). Pamiętać także o częstym mruganiu, gdyż skupiając wzrok na ekranie monitora, mamy tendencję do zbyt rzadkiego mrugania, co dodatkowo nasila dolegliwości.

Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia!

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy