Zapytaj lekarza

1 , 0 1 5 , 8 4 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Witam,

Jeśli chodzi o słodycze, to proponowałabym zdrowsze zamienniki i są to:

  • galaretki owocowe
  • kisiele (wyporcjowane), zdrowsze jeśli dodamy do nich np. starte jabłko
  • batony zbożowe (typu muesli)
  • sorbety owocowe
  • koktajle mleczno-owocowe
  • musy owocowe
  • kakao na odtłuszczonym mleku
  • cukierki na bazie słodzików
  • lody śmietankowe (wyporcjowane) bez dodatków.
    Nie polecam czekolad typu light - czasem zawierają nawet więcej kilokalorii niż czekolady tradycyjne.

    Napadom chęci na słodycze zapobiegniesz:

  • zwiększając spożycie pełnoziarnistych produktów zbożowych (razowego pieczywa, gruboziarnistych kasz, brązowego ryżu),
  • ograniczając spożycie węglowodanów prostych, łatwoprzyswajalnych: cukru, miodu, czekolad, łakoci, białego pieczywa, płatków śniadaniowych z dodatkiem cukru/słodu jęczmiennego,
  • dbając o równe odstępy czasowe między posiłkami.

    Możesz także suplementować chrom, ale koniecznie pod okiem lekarza.

    Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety