Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 2 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy u każdego chorego leczonego immunosupresyjnie prędzej czy później wystąpi nowotwór?

Witam. Czy u każdego chorego leczonego immunosupresyjnie prędzej czy później wystąpi nowotwór lub jakaś inna choroba? I jeszcze zapytam z ciekawości czy gdyby leczenie takie trwało tylko rok to i tak jest możliwy odległy skutek w postaci nowotworu czy jest duże prawdopodobieństwo że nie wystąpi? Prosze mi odpowiedzieć troszkę obszerniej...zaznacze że nie chodzi o moj przypadek i nie mam oczywiście możliwości skonsultowania tego z lekarzem dlatego pytam Państwa.
MĘŻCZYZNA, 31 LAT 11 miesięcy temu

Profilaktyka czerniaka

Czerniak to nowotwór skóry. Jest bardzo niebezpieczny, ponieważ może rozwijać się w ukryciu. Jak mu zapobiega? Obejrzyj nasz film i dowiedz się tego.

Portal internetowy nie ma zadania przekazywania wiedzy encyklopedycznej. Z leczeniem immunosupresyjnym jest związana większa ilość przypadków zachorowania na nowotwory i jest to wprost związane z wyłączeniem układu immunologicznego, który także odpowiada za wyłapywanie i niszczenie komórek nowotworowych. To mechanizm działania tych leków. Pożądany np przy przeszczepach. Wskazania do leczenia obejmują takie ryzyko i decyzja podejmowana jest wspólnie przez lekarza i pacjenta.

Specjalista w zakresie chirurgii ogólnej, onkologicznej i estetycznej.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety