Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta, 22 lata

Witam serdecznie! Mam 20 lat. Od kilku tygodni męczy mnie świąd oraz pieczenie warg sromowych. Z początku myślałam, że to infekcja grzybicza, usiłowałam to więc przeleczyć lekami, które zostały mi z poprzednich infekcji (od ponad roku co chwilę cierpię na grzybicę, wyleczyłam się też z ureaplasmy), przez kilka dni zażywałam więc dopochwowo Gnyalgin i Max Mirror Complex. Dolegliwości natychmiastowo przechodziły, lecz zaraz po odstawieniu leków ponownie wracały. Byłam u zaufanego lekarza, który powiedział mi, że wszystko jest w porządku, jestem zupełnie zdrowa, a takie podrażnienia mogą być wywołane wkładkami higienicznymi lub zbyt kwaśnym odczynem w pochwie. Przestałam je stosować, smaruję się również Clotrimazolem oraz maścią wspomagającą gojenie ran, zaczęłam też używać Femi-Vag B do mycia okolic intymnych (co 2-3 dni, według zaleceń lekarza), jednak objawy nie ustąpiły. Maści pomagają tylko na chwilę. Nie mam żadnych nadzwyczajnych upławów, mój partner jest zupełnie zdrowy (brak objawów grzybicy, kiedy miałam ureaplasmę przebadał się i okazało się, iż nie został zarażony, ale mówi, że często po wspólnym seksie odczuwa pieczenie). Bardzo prosiłabym o pomoc i z góry dziękuję.

Lek. Magdalena Szymańska 51
Lek. Magdalena Szymańska Stażysta/Rezydent, Poznań Grunwald

Dzień dobry! Bardzo często u kobiet dochodzi do nawrotu infekcji narządów rodnych mimo leczenia. Myślę, że w takiej sytuacji warto byłoby zrobić wymaz z pochwy i wykonać posiew. Często ogólnie stosowane leki są wystarczające, ale bywają przypadki, kiedy za infekcję odpowiedzialna jest rzadziej występująca bakteria lub grzyb, które mogą na powszechnie stosowane leki nie reagować. Należy również oznaczać poziom glukozy we krwi, gdyż częste infekcje mogą towarzyszyć cukrzycy. Pozdrawiam!

Podobne pytania

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500