Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 2 1 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Otyłość u 13-latki

moja córka waży 90 kg przy wzroście 162 cm ma 13 lat to wielki problem dodam ze ja i mąż nie mamy nadwagi jak się zmierzyć jej otyłością
KOBIETA, 43 LAT ponad rok temu

Co na otyłość brzuszną?

Otyłość brzuszna niesie bardzo negatywne konsekwencje dla zdrowia. Jest to nie tylko problem medyczny, ale także ekonomiczny i społeczny. Prof. Wojciech Drygas informuje, o czym należy pamiętać, podczas walki z tą chorobą.

Szanowna Mamo
Radzę skonsultować się z endokrynologiem dziecięcym.W okresie dojrzewania mogą ujawniać się pewne nieprawidłowości endokrynologiczne.W Łodzi bardzo doby ośrodek działa w Centrum Zdrowia Matki Polki.
Osobiście polecam p dr Renatę Stawerską CZMP i Tyrmed.
Ponadto proszę już w tej chwili zacząć stosować dietę niskokaloryczną tu po pocne będą rady dietetyka.

umów wizytę 0

Witam serdecznie,


Musi Pani zadbać o prawidłowe nawyki żywieniowe córki. Najlepiej skorzystać z porady dietetyka, który najlepiej oceni sytuacje i dostosuje jadłospis do potrzeb córki. zadba Pani aby posiłki były spożywane regularnie (5 posiłków dziennie w odstępach 2,5-3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy wyznaczonymi godzinami. Nie można pomijać żadnego z posiłków, nie zamieniać kilku posiłków na jeden z wielu składników.
Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawione. Ostatni posiłek należy spożywać 3-4h przed snem. Córka powinna również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Dziennie dopuszcza się spożycie 2 łyżek oliwy z oliwek w potrawach. Należy unikać potraw smażonych i tłustych oraz żywności typu fast food. Można dowolnie stosować przyprawy i zioła aromatyczne ale ograniczać sól.
Unikamy również cukru, słodyczy a także żywności silnie przetworzonej typu instant, parówki, pasztety itp Należy czytać etykiety. Zawsze należy zwracać uwagę nie tylko na wartość kaloryczną, ale także na zawartość tłuszczów nasyconych, cukrów i sprawdzać, czy produkt zawiera mało sodu.

Ułożenie indywidualnej diety dostosowanej do potrzeb córki wymaga spotkania osobistego, w celu przeprowadzenia odpowiednich pomiarów lub kontaktu drogą mailową w celu wypełnienia szczegółowego wywiadu zdrowotnego i żywieniowego.


W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia diety zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk
dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
umów wizytę 0

Witam,
warto zacząć od zapisania kilku dni jadłospisów. Taki dzienniczek pozwoli wyłapać ewentuanle nawyki, zachowania jakie sprzyjają nadwadze. Zapiski można porównać do zaleceń dietetycznych dla młodzieży czyli:
1. Jedz produkty pełnoziarniste [kasza, razowe makarony, chleby razowe, itd.]
2. Jedz chude białko [naturalne jogurty, twarogi, mięso drobiowe, ryby, itd.]
3. W każdym posiłku przewaga warzyw, łącznie ok. 650g
4. Codziennie spożywaj owoce do 200g
5. Zamień soki/napoje/ herbaty smakowe/ napoje gazowane/itp. na czystą wodę
6. Unikaj słodyczy

Najprościej będzie udać się do dietetyka, który już podczas wywiadu żywieniowego zasygnalizuje błędy. Dodatkowo dietetyk rozpisze indywidualną dietę dostosowaną do potrzeb córki.

pozdrawiam
Magdalena Kubik

umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety