Kobieta , 18 lat Zauważyłam calkowity spadek mojego libido. Trwa to już więcej już pół roku. Od tego czasu przestalam sie masturbowac co wczesniej zdarzalo sie czesto, nie ciagnie mnie juz do bliskosci z druga osoba.Celowe podniecanie nic nie daje. Podczas seksu cialo reaguje prawidlowo na bodzce ale dzieje sie z automatu zas ja sama nie czuje podniecenia przez co nie osiagam zadnej przyjemności. Nie biore zadnych lekow, nie stosuje antykoncepcji, nie pracuje za duzo. Gdzie sie udac? Jaka moze byc przyczyna?
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam Panią,

Nie pisze Pani nic o swojej sytuacji osobistej ani psychologicznej, anie też o ogólnym stanie zdrowia. czy w Pani zyciu w tych miesiacach nic sięnie zmieniło, ni stoi Pani przed żadną zmianą (matura, studia, praca, samodzielność itd), czy ma Pani stałego partnera czy zwiazek Panią satysfakcjonuje? Na wszystkie te pytania powinna Pani odpowiedzieć najlepiej podczas diagnozy u lekarza seksuologa. Mogło dojść do sytuacji w której Pani "nie pozwala sobie zinerpretować" całej reakcji seksualnej swojego ciała jako satysfakcjonującej seksualnie - na poziomie psychologicznym. A to wymaga zbadania szerego czynników psychologicnzych, któe mogły do takiego stanu doprowadzić. W takim przypadku, lekarz sekusolog, po wykluczeniu czynników "ogólnozdrowotnych" spadku libido powinien zaproponować Pani ukierunkowanąna problem terapię seksualną. Możę też być i tak, że nic Pani "nie dolega". Jest Pani w wieku kiedy Pani seksualność dopiero się kształtuje i pojawiają się "przypływy" i "odpływy" libido.

Pozdrawiam!

Mgr Anna Ingarden 91
Mgr Anna Ingarden Psycholog, Kraków 91 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Na libido ma wpływ wiele czynników - ogólny stan zdrowia, poziom hormonów, ilość stresu, ilość obowiązków, wszelkie nagłe bądź planowane zmiany sytuacji życiowej, lęki itd itp. Niestety trudno stwierdzić co się dzieje w Pani wypadku. Proszę się zastanowić czy coś w Pani zyciu się zmieniło w ostatnim czasie, co mogło mieć wpływ na zaistniałą sytuację? Być może przydatna będzie w tym zakresie konsultacja z psychologiem i/lub seksuologiem.
Może Pani również sprawdzić poziom hormonów i wykonać podstawowe badania krwi zlecone przez lekarza ginekologa dla sprawdzenia ogólnego stanu zdrowia. Pozdrawiam.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Artykuły na ten temat
Oziębłość płciowa

Odpowiednik Viagry niebawem w rękach kobiet

Odpowiednik Viagry  niebawem w rękach kobiet

Już niebawem na amerykański rynek trafi tabletka określana mianem Viagry dla kobiet. Chociaż jej droga do aptek była burzliwa, mieszkanki USA będą mogły kupić ją jeszcze w tym miesiącu. Niewielka pigułka budzi ogromne kontrowersje - podczas gdy jedni...

Menopauza

Menopauza a seks

Menopauza a seks

Menopauza oznacza zakończenie okresu płodnego, a zatem początek czasu, kiedy kobieta może wreszcie w pełni cieszyć się swoją seksualnością, nie musząc martwić się bolesnymi miesiączkami czy też możliwością zajścia w niepożądaną ciążę. Wystąpienie ostatniej...