Ciasteczka owsiane - składniki, sposób przygotowania, wartość odżywcza

Ciasteczka owsiane to ciasteczka w wersji ekstra-light. Bez białej mąki, rafinowanego cukru i nadmiaru nasyconego tłuszczu, a jednak słodkie, smaczne i zdrowe. Ciasteczka owsiane złożone z płatków owsianych i suszonych owoców to doskonałe źródło błonnika, który jest peelingiem dla jelit. Pod wpływem wody pęcznieje, zwiększa swoją objętość oraz wydłuża uczucie sytości po posiłku.

Zobacz film: "Ekspresowe ciasteczka owsiane"

1. Ciasteczka owsiane - składniki

Przygotowanie ciasteczek owsianych wymaga użycia:

  • paczka płatków owsianych,
  • mała paczka łuskanego słonecznika,
  • mała paczka rodzynek,
  • mała paczka orzechów włoskich,
  • mała paczka płatków migdałów,
  • 3-4 łyżki miodu,
  • pół szklanki wody.

2. Ciasteczka owsiane - sposób przygotowania

Jak zrobić ciasteczka owsiane? Płatki owsiane zmielić najdrobniej jak się da, przesypać do dużej misy, wsypać wszystkie bakalie (orzechy wcześniej trochę zmielić), wymieszać na sucho. Następnie dodać wodę, która połączy składniki i miód, który zespoli je jeszcze bardziej i nada przyjemnej, delikatnej słodyczy. Ciasteczka owsiane można formować wedle uznania.

Jeśli ciasteczka owsiane mają kształt płaskich kotletów mielonych, w takiej formie potrzebują ok. 40 min. w temperaturze 160°C. Zawartość mieszanki można komponować wg własnych upodobań, bo pasują do tego przeróżne składniki, np.: sezam i mak (są dość mocno kaloryczne), suszone daktyle, suszone śliwki, kokos, wszystkie orzechy, kandyzowane owoce itd.

Proste przepisy na ciasteczka proteinowe
Proste przepisy na ciasteczka proteinowe [7 zdjęć]

Słodkie ciasteczka posiadają złą reputację. Wszystko przez wysoką zawartość cukru, który wywiera nie...

zobacz galerię

3. Ciasteczka owsiane - wartość odżywcza

Ciasteczka owsiane to dobra alternatywa dla osób, które są na diecie. Są słodkie, smaczne i zdrowe. Jedna porcja ciasteczek owsianych ma następującą wartość odżywczą:

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 200,9 kcal
Białka 5,1 g
Tłuszcze 10,9 g
Cholesterol 0,0 mg
Węglowodany 24,3 g
Błonnik 3,6 g
Witamina C 1,1 mg
Witamina A 1,1 µg

Zobacz także:

Komentarz

Błonnik przyspiesza perystaltykę jelit, zapobiegając zaparciom, które są główną przyczyną oponki na brzuchu. Jeśli zależy ci na dobrym samopoczuciu i atrakcyjnym wyglądzie wzbogać swoją dietę w błonnik. Sięgnij po zdrową przekąskę, wybierz owsiane ciasteczka i poczuj się lekko.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.